Αρχική / ΚΟΣΜΟΣ / Ενόψει παγκόσμιας σύγκρουσης: Τον θρυλικό «κυρίαρχο της νύχτας» F-117 Nighthawk έβγαλε η USAF – Τι δοκίμαζε

Ενόψει παγκόσμιας σύγκρουσης: Τον θρυλικό «κυρίαρχο της νύχτας» F-117 Nighthawk έβγαλε η USAF – Τι δοκίμαζε

Οι Αμερικανοί έβγαλαν όπως όπως στο απόρρητο πεδίο δοκιμών Tonopah τo αινιγματικό F-117 Nighthawk, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά επιθετικά αεροσκάφη αμερικανικής κατασκευής. Τα αεροσκάφη είναι τεχνικά κατηγοριοποιημένα ως «σε αποθήκευση / ικανά για πτήση».

Το Κογκρέσο εξουσιοδότησε το 2008 την απόσυρση συνολικά 52 εναπομεινάντων F-117, αλλά συγχρόνως θα έπρεπε να διατηρούνται συντηρημένα και ικανά για πτήση, εφόσον θα παρουσιαζόταν ανάγκη ανάκλησής τους στην υπηρεσία, σε περίπτωση ενός “υψηλών απαιτήσεων πολέμου”.

Συγκεκριμένα εντοπίστηκαν δύο αεροσκάφη στην περιοχή της Νεβάδα να τελούν πτήσεις κοντά στο πεδίο δοκιμών, παρά τα σχέδια του Κογκρέσου για πλήρη κατάργηση του συγκεκριμένου τύπου αεροσκαφών.

Οι εικασίες θέλουν το ένα τουλάχιστον αεροσκάφος να είναι μη επανδρωμένο!

Άλλοι υποστηρίζουν ότι πετούν σε προγράμματα δοκιμών τεχνολογιών με στόχο τον εντοπισμό stealth αεροσκαφών, καθώς οι ανταγωνιστές των ΗΠΑ, Ρωσία και Κίνα, έχουν κάνει κάποια σημαντικά βήματα σε αυτό τον τομέα, με τα Sukhoi Su-57 και τα Chengdu J-20 αντίστοιχα.

Εναλλακτικά, άλλοι υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαν να δοκιμάζουν τεχνολογίες που προορίζονται για την αναβάθμιση των υπαρχόντων μαχητικών αεροσκαφών stealth στο αμερικανικό οπλοστάσιο, των F-22 Raptor και/ή F-35 Joint Strike Fighter.

Ενόψει παγκόσμιας σύγκρουσης: Τον θρυλικό «κυρίαρχο της νύχτας» F-117 Nighthawk έβγαλε η USAF – Τι δοκίμαζε

Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι ο εικονολήπτης επισημαίνει πως ένα από τα Nighthawks κατευθύνθηκε νότια για μια δοκιμαστική αποστολή, ενώ το δεύτερο επέστρεψε στη βάση.

Το αεροσκάφος που παρέμεινε πίσω ήταν σχεδόν σίγουρα ένα αεροσκάφος που θα μπορούσε να αναλάβει την αποστολή, αν το άλλο F-117 παρουσίαζε κάποιο πρόβλημα.

Οι λόγοι για την διατήρηση ενός στόλου των συγκεκριμένων αεροσκαφών ποικίλουν, ωστόσο η επικρατέστερη θεωρία είναι πως χρησιμοποιούνται για δοκιμές νέων συστημάτων.

»Στην περίοδο της επίσημης και οριστικής συνταξιοδότησης των F-117 και της απομάκρυνσής τους από τα υπόστεγα των βάσεων στην έρημο της Νεβάδα, το εν λόγω αεροσκάφος έχει αποτελέσει ένα από τα πιο ιστορικά κατασκευάσματα με χαρακτηριστικά μειωμένης παρατηρησιμότητας (stealth).

Το F-117 μπορεί να χρησιμοποιηθεί θεωρητικά για την αξιολόγηση του συστήματος ραντάρ να ανιχνεύει και να εντοπίζει άλλα αεροσκάφη με stealth μηχανισμούς. Αντιστρόφως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δοκιμή νέων υλικών και τύπων ραντάρ που εφαρμόζονται στην επίπεδη δομή του, που έχει κατασκευαστεί ειδικά για να δέχεται τέτοιου τύπου εφαρμογές.

Χρησιμοποιώντας τα F-117 Nighthawk για πραγματικές δοκιμές και αξιολογήσεις συστημάτων, οι υπεύθυνοι των αμυντικών προγραμμάτων θα μπορούσαν να έχουν μια μεταβλητή ελέγχου, στην περίπτωση αυτή, την καλά τεκμηριωμένη διατομή ραντάρ, των υπερύθρων καθώς και μια ανεξάρτητη μεταβλητή πάνω στην οποία μπορούν να διευρύνουν τις δοκιμές.

Με τον τρόπο αυτό, οι δοκιμαστές μπορούν να καταλήξουν σε μια σαφή ιδέα για το ποιες είναι οι δυνατότητες του συστήματος που δοκιμάζεται σε σχέση με έναν, δύσκολο να εντοπιστεί, στόχο. Με αυτόν τον τρόπο, οι τακτικοί μπορούν να εργαστούν για λύσεις για την εξουδετέρωση οποιωνδήποτε αδυναμιών στο σύστημα, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσουν τα ήδη μοναδικά πλεονεκτήματα του.

Ακόμη και η διατήρηση ενός «αποστειρωμένου» ζεύγους F-117 που διατίθεται για τη βαθμονόμηση και τη βελτίωση της διάταξης DYCOMS στη λίμνη Groom, που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση των διατομών ραντάρ των αεροσκαφών που εκτελούν πτήσεις υπό πραγματικές συνθήκες, μπορεί να είναι από μόνος του ένας απόλυτα απαραίτητος και χρήσιμος λόγος για να διατηρηθεί ένας μικρός αριθμός F-117 λειτουργικός. «

Παράλληλα ο χρήστης του youtube pdgls δημοσίευσε στον λογαριασμό του ένα ηχητικό από την τελευταία πτήση των F-117 στους ουρανούς της Νεβάδα.

Η καλής ποιότητας ηχογράφηση περιλαμβάνει την επιχείρηση Red Flag και στοιχεία για τις απόρρητες πτήσεις των Nighthawks. Ακούστε παρακάτω:

Δέκα χρόνια μετά από την απόσυρση των F-117, μόνο 6 από τα αεροσκάφη παραμένουν σε ετοιμότητα για πτήση ανά πάσα στιγμή, ενώ οι πιλότοι που τα χειρίζονται πιθανώς είναι υπάλληλοι της Lockheed Martin.

Είναι πλέον ξεκάθαρο πως, η υπηρεσία των Nighthawk είναι άκρως απαραίτητη στην USAF και τους εταίρους της καθώς η συντήρηση για την λειτουργία των συγκεκριμένων αεροσκαφών δεν είναι καθόλου φθηνή.

Ενόψει παγκόσμιας σύγκρουσης: Τον θρυλικό «κυρίαρχο της νύχτας» F-117 Nighthawk έβγαλε η USAF – Τι δοκίμαζε

Το Lockheed F-117 Nighthawk είναι ένα μονοθέσιο δικινητήριο αεροσκάφος τεχνολογίας stealth, κατασκευασμένο στις ΗΠΑ από την εταιρεία Lockheed (τώρα Lockheed Martin). H πρώτη του πτήση πραγματοποιήθηκε στις 18 Ιουνίου 1981 ενώ στις 22 Απριλίου 2008 τελικά αποσύρθηκε. Το αεροπλάνο σχεδιάστηκε από τον κλάδο προηγμένων αεροναυτικών ερευνών της Lockheed, Skunk Works.

Το αεροσκάφος είχε μείνει κρυφό για πολλά χρόνια μέχρι το 1991 όπου και συμμετείχε στον Πόλεμο του Κόλπου. Το 2008 αποφασίστηκε η απόσυρσή του ώστε να δώσει την θέση του στο F-22 Raptor και στο επερχόμενο F-35 Lightning II.

Η ιστορία του F117 Nighthawk

Το Lockheed F-117 Nighthawk είναι ένα μονοθέσιο δικινητήριο αεροσκάφος τεχνολογίας στέλθ (stealth) κατασκευασμένο από την εταιρεία Lockheed (τώρα Lockheed Martin).

H πρώτη του πτήση πραγματοποιήθηκε στις 18 Ιουνίου 1981 και από τις 22 Απριλίου 2008 το αεροπλάνο έχει τυπικά αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία.

Το αεροσκάφος είχε μείνει κρυφό για πολλά χρόνια μέχρι το 1991 όπου και συμμετείχε στον Πόλεμο του Κόλπου.

Το αεροσκάφος F-117 Nighthawk είναι ευρέως γνωστό λόγω της τεχνολογίας στελθ με την οποία και είχε κατασκευαστεί. Ήταν το πρώτο αεροπλάνο της πρώτης γενιάς στέλθ.

Σημαντικό ρόλο στις ικανότητες στελθ έπαιξε ο σχεδιασμός του, ο οποίος αποτελείται από πολλές αμβλείες γωνίες και έτσι προκαλούσαν διάθλαση στο ίχνος του ραντάρ ενώ και η τοποθέτηση των κινητήρων πάνω από τα φτερά μείωνε τις αντανακλάσεις. Άλλο ένα χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη απορροφητικότητα που είχε λόγω της χρήσης ειδικών υλικών και επιστρώσεων.

Αυτά τα χαρακτηριστικά πρόσφεραν στο αεροσκάφος ένα μεγάλο πλεονέκτημα αν και αεροδυναμικά το καθιστούσαν αρκετά ασταθές. Αυτό και το μεγάλο κόστος συντήρησης του αεροσκάφους το οδήγησαν στην απόσυρση το 2008.

Η πρώτη αποστολή του F-117 Nighthawk ήταν το 1989 στον Παναμά όπου 2 αεροσκάφη έριξαν 2 βόμβες στο αεροδρόμιο του Rio Hato.

Η δεύτερη και πιο μεγάλη αποστολή ήταν το 1991 όπου και συμμετείχε στον Πόλεμο του Κόλπου. Η επιτυχία ηταν αρκετά μεγάλη μιας και κατάφερε να χτυπήσει περισσότερους από 1600 στόχους.

Το F-117 συμμετείχε επίσης στον πόλεμο στην Γιουγκοσλαβία, στον πόλεμο στο Αφγανιστάν καθώς και στις επιχειρήσεις Allied Force στη Γιουγκοσλαβία το 1999, Enduring Freedom στο Αφγανιστάν το 2001 και Iraqi Freedom στο Ιράκ το 2003

Συνολικά κατασκευάστηκα 64 αεροσκάφη.

Το F-117 στα 28 χρόνια υπηρεσίας κατάφεραν να το καταρρίψουν μόνο μια φορά στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας στις 27 Μαρτίου 1999. Οι Γιουγκοσλάβοι κατάφεραν να το εντοπίσουν χρησιμοποιώντας παλμούς μεγαλύτερης διάρκειας κάτι που το κατέστησαν ορατό στα ραντάρ.

Εικάζεται ότι η Κίνα αγόρασε κομμάτια από τα συντρίμμια του καταρριφθέντος F-117 προκειμένου να αντιγράψει την τεχνολογία stealth για τη χρήση της στο εγχώριας κατασκευής αεροσκάφος στελθ 5ης γενιάς Chengdu J-20.

pentapostagma.gr

Πηγή

Loading...
loading...

Δείτε επίσης

Σε κατάσταση υψηλού συναγερμού μεγάλοι στρατιωτικοί σχηματισμοί με εντολή Πούτιν!

Ένας ξαφνικός έλεγχος ετοιμότητας για την πολεμική ετοιμότητα ξεκίνησε στις κεντρικές και ανατολικές στρατιωτικές περιοχές …