888 Καταγγελία-Χαϊδάρι: Ράμπες ΑΜΕΑ μετ’ εμποδίων-Άφαντος ο Δήμος | Kontasas
Αρχική / ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ / Καταγγελία-Χαϊδάρι: Ράμπες ΑΜΕΑ μετ’ εμποδίων-Άφαντος ο Δήμος

Καταγγελία-Χαϊδάρι: Ράμπες ΑΜΕΑ μετ’ εμποδίων-Άφαντος ο Δήμος

Το πολύ σοβαρό θέμα με τις ράμπες των ΑΜΕΑ, θίγει με καταγγελίας της δημότης του Χαϊδαρίου στην aftodioikisi.gr. παρουσιάζοντας λεπτομερώς την τραγική κατάσταση που βρίσκονται οι ράμπες στον δήμο της. Όπως αναφέρει στην καταγγελία της το μόνο που ζητάνε, τα ΑΜΕΑ είναι το αυτονόητο, δηλαδή να μπορουνε να πηγαίνουν οπουδήποτε και με ασφάλεια. Αντί αυτού έρχονται αντιμέτωποι με κακοφτιαγμένα πεζοδρόμια τα οποία συν της άλλης είναι περικυκλωμένα από σκουπίδια και παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Είναι δεδομένο ως με την κατάσταση που επικρατεί όχι μόνο δεν είναι εύκολη η μετακίνηση των συγκεκριμένων ανθρώπων αλλά τίθεται και η ζωή τους σε κίνδυνο σε πολλές περιπτώσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ράμπα απέναντι από το δημαρχείο. ΌΠως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην καταγγελία » . Αποκλεισμένη με ένα μεταλλικό ΠΙ , είναι υποβιβασμένο το πεζοδρόμιο και με λίγο τσιμέντο , πρόχειρα επικαλυμμένη. Τι εξυπηρετεί ; όταν ανέβει ένα καροτσάκι ή ένα αναπηρικό αμαξίδιο πως θα συνεχίσει αφου εμποδίζεται από το μεταλλικο ΠΙ; Αν αποτρέπει το μεταλλικό ΠΙ τη στάθμευση των δίκυκλων–όχι βέβαια ,μονο τη πρόσβαση των εμποδιζομενων και Αμεα δυσκολεύει , ξεκάθαρα. Από τη στρ . Καραϊσκάκη , παράνομη στάθμευση και πεζοδρόμιο που δεν διευκολύνει την πρόσβαση , η απότμηση στη γωνία ενώ θα έπρεπε να είχε γίνει «σκάφη» ή «βεντάλια» ,είναι ένα εμπόδιο απλά.[i] Η μοναδική πρόσβαση από την κεντρικη οδό και απέναντι απ ‘τη στάση λεωφορείου , εμποδίζεται με ενεργειες της ίδιας της δημοτικής αρχής μας. To είπα στον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών , παλιότερα και στον ίδιο το Δήμαρχο…ΤΙΠΟΤΑ–!».

Τα υπομνήματα στον Δήμο πλέον είναι πάρα πολλά αλλά όπως φαίνεται καμία απάντηση δεν έχει υπάρξει ακόμα.

Δείτε αναλυτικά την καταγγελία που έφτασε στην aftodioikisi.gr:

«Όλοι εμείς τι ζητάμε; να μπορούμε να πηγαίνουμε οπουδήποτε , με ασφάλεια ,στη πόλη . ….Γκαπ και γκουπ , ποσο να αντέξουμε πάνω κάτω στα κακοφτιαγμένα , κακοσυντηρημένα ,κατειλημμένα από αυτοκίνητα και εμπόδια και σκουπίδια , στενά και άθλια πεζοδρόμια; . Ζιγκ-ζαγκ όλο εμπόδια μπροστά , συνήθως κατεβαίνουμε στο οδόστρωμα , περπατάμε στο δρόμο , καλλίτερα που ξερεις μπορεί να μην περάσει αυτοκίνητο και να τα καταφέρουμε να φτάσουμε στο προορισμό μας ..Και τα καροτσάκια ξεπροβάλλουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα, αναγκαστικά μπροστά από τους συνοδούς , εκτεθειμένα πλήρως στο δρόμο , που ξέρεις μπορεί πάλι να΄μαστε τυχεροί και να πηγαίνει σιγά ο διερχόμενος οδηγός και να προλάβει να μας δει . κι αν πάλι όχι; Ας κανουμε μια προσευχή , σύμπαν ακούς; «Οδηγέ σε παρακαλώ , πήγαινε σιγά να προλάβω να περάσω ή τουλάχιστον…… μην μας πατήσεις πολύ ………» ………..ρώσικη ρουλέτα η πιο μικρή διαδρομή στο Χαϊδάρι…Όλα στη τύχη , η ζωή μας δεν ενδιαφέρει κανέναν , ούτε εμας τους ίδιους που διακινδυνεύουμε χωρίς να διεκδικούμε το αυτονόητο ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΓΙΑ ΠΕΖΟΥΣ …ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ-ΕΣ……
Και μέσα σ’αυτή τη καθημερινή ταλαιπωρία και ανασφάλεια , βλέπω την ράμπα μπροστα στο δημαρχείο, από τη πλευρα της οδού Επαύλεως. Αποκλεισμένη με ένα μεταλλικό ΠΙ , είναι υποβιβασμένο το πεζοδρόμιο και με λίγο τσιμέντο , πρόχειρα επικαλυμμένη. Τι εξυπηρετεί ; όταν ανέβει ένα καροτσάκι ή ένα αναπηρικό αμαξίδιο πως θα συνεχίσει αφου εμποδίζεται από το μεταλλικο ΠΙ; Αν αποτρέπει το μεταλλικό ΠΙ τη στάθμευση των δίκυκλων–όχι βέβαια ,μονο τη πρόσβαση των εμποδιζομενων και Αμεα δυσκολεύει , ξεκάθαρα. Από τη στρ . Καραϊσκάκη , παράνομη στάθμευση και πεζοδρόμιο που δεν διευκολύνει την πρόσβαση , η απότμηση στη γωνία ενώ θα έπρεπε να είχε γίνει «σκάφη» ή «βεντάλια» ,είναι ένα εμπόδιο απλά.[i] Η μοναδική πρόσβαση από την κεντρικη οδό και απέναντι απ ‘τη στάση λεωφορείου , εμποδίζεται με ενεργειες της ίδιας της δημοτικής αρχής μας. To είπα στον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών , παλιότερα και στον ίδιο το Δήμαρχο…ΤΙΠΟΤΑ–!

Έλεγα να υποβάλλω σχετικό υπόμνημα στο Δήμο ε και; τσάμπα κόπος. Είδα και τα προηγούμενα που έχω στείλει –ολόκληρο πάκο-χωρίς καν απάντηση .Δεν το βλέπουν οι κυριοι και κυριες του Δημοτικού Συμβουλίου , δεν περναει κανενας-καμια από το σημείο; Όλοι από το χωρο στάθμευσης του υπόγειου πάρκινγκ , σταθμεύουν ,με το όχημα τους και μετά το ασανσέρ στην αίθουσα του δημαρχείου; Το βλέπω και με στραβώνει ,είναι ΔΙΑΒΑΣΗ σε διασταύρωση επαύλεως και στρ. καραϊσκάκη με υποβιβασμένο το πεζοδρόμιο και στην απέναντι πλευρά -ούτε καταφέρατε να σχεδιάσετε επι του οδοστρώματος ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΠΕΖΩΝ , ούτε αποτρέπετε τη παράνομη στάθμευση στο σημείο, μονο εμπόδια για τους πεζούς τοποθετείτε. Εσείς γιατί δεν βλέπετε; ΚΑΝΕΝΑΣ !

Υπάρχει μια ραμπα Αμεα από τη Φιλοπάππου , πρόσβαση στο κτίριο του Δημαρχείου. Και πως θα φτάσουμε εκεί ; Ακόμα και η ζώνη όδευσης τυφλών-επι της πλατείας δημαρχείου ,σταματά στη Φιλοπάππου παράλληλα προς τη ράμπα Αμεα . Δεν υπάρχει προσβάσιμη αλυσίδα για Αμεα και εμποδιζόμενα άτομα , διαδρομή που να κατευθύνει προς τη ράμπα αυτή , δεν το είδατε όταν σχεδιάζατε τη διαδρομή όδευσης; Δεν το βλέπετε τώρα να το διορθώσετε; Το Σχεδιάζοντας για όλους –που είναι ο οδηγός σχεδίασης του Υπεκα και υποχρεωτικά εφαρμόζεται για κάθε κτίριο ή ανάπλαση κοινοχρήστου χώρου σύμφωνα με νομοθεσία για Αμεα ;ΚΑΝΕΝΑΣ -!

2018-οδος φιλοπαππου-ραμπα και οδηγος όδευσης τυφλών -παράλληλη όδευση -(δεν οδηγεί ο διαδρομος τυφλων στη ράμπα)που είναι η σήμανση πινακιδα Αμεα;
Σε μια πόλη που μόνο δικαιολογίες ακούμε για τη παράνομη στάθμευση , τα εμπόδια από τη δημοτική αρχή και εταιρείες -ΟΚΩ και παράνομη κατάληψη από επαγγελματίες ,για τα στενά πεζοδρόμια μας . Δεν μπορούν να γίνουν ενέργειες εξάλειψης ή μείωσης των παραπάνω ;Μας λένε οι ιθύνοντες και αρμόδιοι , ΚΑΜΙΑ.!

Και εμεις οι δημότες που δεν έχουμε ένα πεζοδρόμιο να διαβούμε , όλοι στο δρόμο περπατούμε , ούτε καν στη πλατεία δημαρχείου , από τα ελάχιστα έργα της τελευταίας εικοσαετίας του δήμου μας, δεν μπορούμε να κάνουμε μια βόλτα με ασφάλεια , να παίξουν τα παιδια με τα ποδήλατα – οι γονείς με τα καροτσάκια , οι συμπολίτες με τα αμαξίδια – μια ευκαιρια για μια βόλτα στο δημαρχείο μας , που φτιάχτηκε με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «ΘΗΣΕΑΣ», από τα χρήματα ΟΛΩΝ ΜΑΣ , πρόγραμμα που χρηματοδοτούσε τη βιώσιμη κινητικότητα –προσβάσιμη αλυσίδα στο κοινόχρηστο χώρο , αλλά ο δήμος μας δεν κατέθεσε μελέτες για σχετικά έργα μόνο για το ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ 1.450.000 ευρώ (αποπερατωμένο) και ΚΤΙΡΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ 1.124.000 (ενταγμένο)ευρώ .ΜΟΝΟ!

2018 το δημαρχείο αν και διαθετει χωρο υπόγειας στάθμευσης-μονο για το προσωπικό και στη πλατεία χωροθετημένο ανοικτό χώρο στάθμευσης
Και τι χρειαζόμαστε τις αποτμήσεις πεζοδρομίων και τις προσβάσιμες αλυσίδες –διαδρομές στα πεζοδρόμια και τις ράμπες Αμεα; Μας λεει πάλι το αρμόδιο Υπουργείο μας[ii]« Να κάνουν το δομημένο περιβάλλον φιλικό, προσεγγίσιμο και ασφαλές για
όλες τις κατηγορίες των χρηστών – με τη χρήση πχ. δαπέδων με ομαλές
κλίσεις και χωρίς σκαλοπάτια, μηχανικών μέσων, κατάλληλης σήμανσης,
προσιτών και εύκολων στη χρήση μηχανισμών χειρισμού (όπως πλήκτρα
στους ανελκυστήρες σε κατάλληλα ύψη προσιτά σε όλους κλπ), άνετων και
χωρίς κινδύνους χώρων κλπ – διευκολύνοντας έτσι την αυτόνομη διακίνηση
και διαβίωση όλων των χρηστών.
Οι οδηγίες απευθύνονται σε όσους σχεδιάζουν ή αποφασίζουν για τα
κτίρια και τους υπαίθριους χώρους. Ορισμένες βοηθούν και στον
σχεδιασμό εξοπλισμού και αντικειμένων. Τα κτίρια και οι υπαίθριοι χώροι που
είναι προσιτοί και προσπελάσιμοι από τα εμποδιζόμενα γενικά άτομα είναι και
για το σύνολο των χρηστών πιο εύχρηστοι, πιο άνετοι, πιο ευχάριστοι και με
λιγότερους κινδύνους».ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Απόφαση ΥΠΕΚΑ Αριθ. 52907/ 28-12-2009 «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» (Φ.Ε.Κ. 2621/Β΄/2009).
10.4 Σε όλα τα πεζοδρόμια επιβάλλεται η διαμόρφωση ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών ελάχιστου πλάτους 1,20m που να είναι ελεύθερη από κάθε είδους εμπόδια, για τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία. 10.5 Η απόσταση της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών από το κράσπεδο του πεζοδρομίου πρέπει να είναι τουλάχιστον 35cm, για την τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης ή/και προστατευτικών κιγκλιδωμάτων.
10.6 Σε περίπτωση υφιστάμενου πεζοδρομίου με πλάτος μικρότερο του 1,50m, η ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών πρέπει να καταλαμβάνει όλο το πεζοδρόμιο. ΟΛΟ ΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ 1,50 ΜΕΤΡΟ, ΣΤΑ ΣΤΕΝΟΤΕΡΑ ΕΜΠΟΔΙΟ ΚΑΝΕΝΑ!
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 7/10-6-2010/ΥΠΕΚΑ/Γ.ΔΝΣΗ ΠΡΓΡ. ΕΡΓΩΝ Οι ρυθμίσεις της 52907/09 απόφασης εφαρμόζονται κατά το στάδιο της μελέτης και κατασκευής του έργου διαμόρφωσης του κοινόχρηστου χώρου, αλλά και σε οποιεσδήποτε παρεμβάσεις όλων των φορέων στον ελεύθερο δημόσιο χώρο, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται η ελεύθερη, από πάσης φύσεως εμπόδια, ζώνη όδευσης των πεζών.

Εσύ δημοτική αρχή έβαλες εμπόδια ; (φωτο από google, street view), εκεί και στο πεζοδρομο και όπου αλλού στη πόλη; Τι έχεις κάνει , είτε με υλικές ενέργειες είτε με παραλείψεις , εχεις ευθύνη και πρέπει να τα εξαλείψεις ,πότε θα φτιάξεις αποτμήσεις πεζοδρομίων-ραμπες Αμεα ; ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΜΙΑ ειδικά για ΑΜΕΑ !
Και ενώ στη Θεσσαλονίκη βάζουν και φωτεινά σημάδια στις ράμπες Αμεα – εμεις βάζουμε εμπόδια σ’αυτές τις ελάχιστες που υποτυπωδώς διαθέτουμε[iii]Ακόμα και ο ΚΟΚ αυστηροποιήθηκε για την αποτροπή της στάθμευσης σε ράμπες ΑΜΕΑ
Σύμφωνα λοιπόν με τον νέο ΚΟΚ Ν. 4530/18 (άρθρο 29 παρ.1 εδαφ. β,ζ.) τιμωρείται:
1. Με επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας (πινακίδες – άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου) για 60 ημέρες.
2. Με επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης από τον βεβαιούντα την παράβαση για 60 ημέρες.
Σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε διάστημα έξι (6) μηνών ,η άδεια οδήγησης αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα (120 ημέρες) και ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επαναχορήγησή της.
Δικαίωμα στάθμευσης στις θέσεις (ΑμΕΑ), έχουν μόνο αυτοί οι οποίοι έχουν Δελτίο στάθμευσης .»

Πηγή
Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πήγη, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Loading...
loading...

Δείτε επίσης

ΑΣΕΠ: Οι 5 διαγωνισμοί που «ανοίγουν» – Προσφέρουν 5.338 μόνιμες θέσεις

Πέντε διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ, αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του διαστήματος Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου που αφορούν …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *