Αντίστροφη μέτρηση για την εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου – Τι ζητούν οι επαγγελματίες

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το νέο ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου, παρά τις έντονες αντιδράσεις από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα συνεργεία.
Συγκεκριμένα, οι επαγγελματίες του κλάδου εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια, επικαλούμενοι αυξημένη γραφειοκρατία, λειτουργικά βάρη και τεχνικές δυσκολίες.
Όπως εξήγησε ο δημοσιογράφος Θοδωρής Βγενής, μιλώντας το πρωί της Τετάρτης 25/6 στο ertnews:
«Το ψηφιακό πελατολόγιο θα καταγράφει αυτόματα την είσοδο και έξοδο των πελατών και θα διασταυρώνεται με το σύστημα της ΑΑΔΕ μέσω του MyData, ώστε να υπάρχει πλήρης εικόνα για τις συναλλαγές της επιχείρησης», επισήμανε.
«Ουσιαστικά, το σύστημα θα “τσεκάρει” αν υπάρχει απόδειξη για κάθε αυτοκίνητο που εισέρχεται στην επιχείρηση. Αν διαπιστωθεί απόκλιση, π.χ. αυτοκίνητο χωρίς απόδειξη ή απόδειξη χωρίς όχημα, θα ενεργοποιείται ελεγκτικός μηχανισμός», πρόσθεσε ο κ. Βγενής.
Γιατί αντιδρούν οι επαγγελματίες
Παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αρκετοί επαγγελματίες διαφωνούν και τονίζουν πως το μέτρο προσθέτει σημαντικό λειτουργικό βάρος.
Μάλιστα, ενδέχεται να απαιτεί την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, προκειμένου να υποστηρίξει την καταγραφή των στοιχείων σε καθημερινή βάση, αυξάνοντας τα λειτουργικά κόστη.
«Ορισμένοι λένε ότι χρειάζονται μεγαλύτερη καθοδήγηση από το κράτος, τόσο σε τεχνικό όσο και σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Το να πεις σε έναν μικρό επαγγελματία “κάν’ το”, δεν σημαίνει ότι μπορεί και να το κάνει», σημείωσε.
Υπενθυμίζεται πως στο μέτρο υπάγονται συνεργεία, πλυντήρια, πρατήρια, χώροι στάθμευσης, εταιρείες ενοικίασης και εγκατάστασης συστημάτων σε οχήματα, ενώ εξαιρούνται επιχειρήσεις leasing και πωλήσεις καινούργιων οχημάτων, καθώς τα αυτοκίνητα που περνούν για έλεγχο πριν την παράδοση δεν απαιτείται να καταγραφούν.