Οικονομία

ΤΙΜΕΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΜΕ… ΜΙΣΘΟΥΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – Η ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΣ, ΕΩΣ ΚΑΙ 361% ΤΟ «ΚΑΠΕΛΟ» ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ – ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΣΤΕΝΑΖΟΥΝ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΚΑΙ Ο.. ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΠΟΥΛΑΕΙ ΠΑΠΑΤΖΙΛΙΚΙ ΔΗΘΕΝ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ… ΙΝΔΙΑ! (ΒΙΝΤΕΟ)

Μετά τα πρόστιμα μαμούθ σε Unilever και Procter & Gamble, ο υπουργός Ανάπτυξης ζήτησε από τις πολυεθνικές να κάνουν διορθώσεις στις τιμές των προϊόντων τους στα ράφια.

Είχε προηγηθεί εκτεταμένη έρευνα τιμών από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε προϊόντα των εταιρειών Unilever και P&G στην αρχή του χρόνου, η οποία είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα προϊόντα των δυο πολυεθνικών πωλούνται στην Ελλάδα κατά 113,92% έως 361% ακριβότερα σε σύγκριση με τη φθηνότερη χώρα στην Ε.Ε. που είναι η Ιρλανδία.

Η σύγκριση

Προϊόντα των δύο εταιρειών σε ένα ελληνικό και σε γαλλικό σούπερ μάρκετ.

Να σημειωθεί ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα μαζί με τα δώρα διαμορφώνεται στα 910 ευρώ και στην στη Γαλλία στα 1.747 ευρώ.

Ψάξαμε και βρήκαμε τον ίδιο κωδικό αντρικού αποσμητικού της Unilever και το ίδιο κωδικό ξυραφάκια της εταιρείας P&G.

To αποτέλεσμα; Το ανδρικό αποσμητικό πωλείται στην Ελλάδα κατά 21% ακριβότερα σε σχέση με την Γαλλία. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα πωλείται προς 5,78 ευρώ ενώ στη Γαλλία προς 4,75 ευρώ.

Τα ξυραφάκια πάλι πωλούνται στην ίδια τιμή περίπου σε Ελλάδα και Γαλλία με μια πολύ όμως μεγάλη διαφορά. Στη Γαλλία η συσκευασία περιέχει διπλάσια ποσότητα. Συγκεκριμένα ξυραφάκια της P&G, τα 10 τεμάχια πωλούνται προς 5,80 ευρώ ενώ στην Ελλάδα προς 5,98 ευρώ αλλά τα 5 τεμάχια.

Δηλαδή πωλούνται και 3% ακριβότερα και η συσκευασία περιέχει τη μισή ποσότητα. Εαν κάνουμε την αναγωγή τότε μια συσκευασία δέκα τεμαχίων δηλαδή όσο και η γαλλική θα έπρεπε να πωλείται στην Ελλάδα προς 11,19 ευρώ.

Ακριβότερο το πλύσιμο των ρούχων

Επιλέξαμε και ένα υγρό πλυντηρίου ρούχων της Unilever που συνδυάζει μαλακτικό και απορρυπαντικό (2 γνωστές μάρκες της εταιρείας). Αποτέλεσμα στη Γαλλία να πωλείται προς 12,25 ευρώ η συσκευασία των 34 πλύσεων και προς 12,50 ευρώ στην Ελλάδα η μικρότερη συσκευασία των 30 πλύσεων. Ουσιαστικά η ελληνική πλύση των ρούχων στοιχίζει 0,42 λεπτά και η γαλλική μπουγάδα 0,36 ευρώ δηλαδή 16% φθηνότερα.

Σε παλαιότερο ρεπορτάζ  είχε αναδείξει τις χαοτικές διαφορές που υπάρχουν στις πάνες. Για τον γνωστό κωδικό της P&G, η τιμή ανά τεμάχιο στην Ελλάδα είναι σχεδόν διπλάσια από αυτές στη Γερμανία. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα πωλούνται προς 0,50 ευρώ το τεμάχιο έναντι 0,23 ευρώ στη Γερμανία. Η τιμή στην χώρα μας είναι υψηλότερη και από τη Γαλλία, όπου μια πάνα πωλείται στα 0,38ευρώ το τεμάχιο και στην Ισπανία 0,33 ευρώ.

Επιλέξαμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και ενός άλλου προϊόντος που δεν έχει σχέση με την ατομική υγιεινή. Επιλέξαμε τους γνωστούς κύβους μαγειρικής. Στο γαλλικό σούπερ μάρκετ βρήκαμε την συσκευασία των 8 τεμαχίων που πωλείται προς 1,29 ευρώ ενώ στην Ελλάδα η συσκευασία των 12 τεμαχίων πωλείται προς 2,38 ευρώ.Η αναγωγή της τιμής στη μονάδα κιλού δείχνει πω το κιλό στην Γαλλία πωλείται προς 17,92 ευρώ ενώ στην Ελλάδα προς 22,33 ευρώ δηλαδή 24% ακριβότερα

Τα παραπάνω προϊόντα δεν είναι τα μοναδικά που ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει ακριβότερα, έχοντας μάλιστα τη μισή ή και το 1/3 της αγοραστικής δύναμης των Ευρωπαίων όπως άλλωστε έδειξε και η έρευνα της επιτροπής ανταγωνισμού.

 

Ελαιόλαδο: Αυξάνονται τα φαινόμενα αισχροκέρδειας και νόθευσης – Σπάει κάθε ρεκόρ η τιμή του

Αυξάνεται ραγδαία η τιμή του ελαιολάδου, με την ζήτηση να ανεβαίνει γεγονός που κάνει τους επιτήδειους να βάλουν στο μάτι το ελαιόλαδο ως το νούμερο 1 της λίστας τους για να το κάνουν δικό τους.

Ο Γιώργος Κόκκινος, πρόεδρος του αγροτικού συνεταιρισμού ελαιοπαραγωγών ΝΗΛΕΑΣ, μίλησε στο Mega όπου εξήγησε γιατί η τιμή του ελαιόλαδου έχει σπάσει κάθε ρεκόρ και συνεχίζει να ανεβαίνει.

«Όταν ένα προϊόν γίνεται ακριβό στον καταναλωτή συμβαίνουν και φαινόμενα παραοικονομίας και κερδοσκοπίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο η. Κόκκινος ενώ στην προσπάθεια του να αποδώσει κάπου την αύξηση της τιμής εξήγησε ότι αφενός οφείλεται στην κλιματική αλλαγή και αφετέρου στο κόστος παραγωγής που έχει αυξηθεί.

«Έχουμε λιγότερη από τη μισή παραγωγή σε σχέση με πέρυσι», δήλωσε.

Στη συνέχεια ο κ. Κόκκινος τόνισε ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί προκειμένου να αποφύγουν τόσο φαινόμενα αισχροκέρδειας όσο και νόθευσης του προϊόντος.

Αυγενάκης από Νέο Δελχί: Να γίνει η Ελλάδα κέντρο προώθησης προϊόντων και πύλη εισόδου της Ινδίας

ΙΝΔΟΣ

 

 

 

 

Η δημιουργία Κέντρου Ασφάλειας και Προέλευσης ινδικών προϊόντων σε λιμάνι της Ελλάδας, το οποίο θα καταστήσει τη χώρα μας εμπορικό κόμβο για τα συγκεκριμένα προϊόντα σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή και πύλη εισόδου της Ινδίας στην Ευρώπη, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λ. Αυγενάκης, με τον Ινδό υπουργό Επεξεργασίας Τροφίμων, Pashupati Kumar Paras, στο Νέο Δελχί.

 

Ο κ. Αυγενάκης επισκέπτεται επίσημα το Νέο Δελχί, ύστερα από πρόσκληση της Ινδικής Κυβέρνησης.
Σκοπός του Κέντρου Ασφάλειας και Προέλευσης ινδικών προϊόντων θα είναι, μεταξύ άλλων, η πιστοποίηση της ασφάλειας και υγιεινής των ινδικών τροφίμων που εισάγονται στην Ελλάδα και στην ΕΕ, ζήτημα για το οποίο η χώρα μας μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, συμβάλλοντας παράλληλα και στον τομέα παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών.
Ο κ. Αυγενάκης επισήμανε το Σάββατο 4/11 στον Ινδό υπουργό ότι η χώρα μας δύναται να συνδράμει στην εκπλήρωση των προϋποθέσεων για τις εισαγωγές ινδικών προϊόντων στην ΕΕ, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες και το επιστημονικό προσωπικό του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, και να συμβάλει στην κατάρτιση επιστημόνων και καλλιεργητών, μέσω και του συγκεκριμένου Οργανισμού αλλά και του Μπενάκειου Φυτοπαθολογικού Ινστιτούτου.

Οι συναντήσεις
Ανάλογες συναντήσεις είχε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων χθες (3/11) και με τον Υπουργό Ιχθυηρών, Κτηνοτροφίας και Γαλακτοκομίας, Parshottam Rupala, καθώς και με τον Υπουργό Εμπορίου, Piyush Goyal.
Ο κ. Αυγενάκης προσκάλεσε, εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης, τους Ινδούς υπουργούς στη χώρα μας για συνέχιση των συζητήσεων τόσο επί της προτάσεως για δημιουργία Κέντρου Ασφάλειας και Προέλευσης ινδικών προϊόντων σε λιμάνι της Ελλάδας, όσο και για την ενίσχυση των εξαγωγών ελληνικών αγροτικών προϊόντων στην Ινδία.
Στο μεταξύ το βράδυ της Παρασκευής 3/11 η ελληνική πρεσβεία οργάνωσε συνάντηση με Ινδούς επιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να επενδύσουν στη χώρα μας και ιδιαίτερα στον πρωτογενή τομέα, ή επιθυμούν να προωθήσουν καινοτόμα προϊόντα στην Ελλάδα.

Στις συναντήσεις που είχε με τους Ινδούς υπουργούς και εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου, ο Λευτέρης Αυγενάκης συμφώνησε να υπάρξει ανταλλαγή επιχειρηματικών αποστολών μεταξύ των δύο χωρών, με στόχο την ενδυνάμωση των σχέσεων εμπορίου, αλλά και την ενίσχυση επενδύσεων γύρω από τα προϊόντα του πρωτογενούς τομέα.

πηγη

loading...

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button

Εντοπίστηκε Adblock

Φαίνεται ότι χρησιμοποιήστε πρόγραμμα ή επέκταση αποκλεισμού διαφημίσεων Υποστήριξε το kontasas.gr Οι διαφημίσεις επιτρέπουν τη λειτουργία του kontasas.gr Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblock