Ροή Ειδήσεων
Αρχική / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Βίντεο ντοκουμέντο: Η τελευταία πτήση του Γ.Μπαλταδώρου με το Mirage 2000-5 – Τι συνέβη δευτερόλεπτα πριν την συντριβή

Βίντεο ντοκουμέντο: Η τελευταία πτήση του Γ.Μπαλταδώρου με το Mirage 2000-5 – Τι συνέβη δευτερόλεπτα πριν την συντριβή

Η Πολεμική Αεροπορία από καθαρά τύχη χθες δεν θρήνησε και δεύτερη απώλεια. Ευτυχώς δεν επαναλήφθηκε αυτό που συνέβη στις 15 Οκτωβρίου του 2004 όταν δύο διθέσια F-16 «κάρφωσαν» το ένα μετά το άλλο στο Πήλιο. Δυστυχώς όμως έχασε έναν έμπειρο και καλό χειριστή. Ο σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος πέρασε στο πάνθεον των ηρώων αφήνοντας όμως πίσω του σύζυγο και δύο ανήλικα παιδιά. Τραγωδία.  

 

Η πτώση του Mirage 2000-5 ανοιχτά της Σκύρου και η απώλεια του 34χρονου σμηναγού βύθισαν στο πένθος ολόκληρο το Πανελλήνιο.  Η είδηση του τραγικού θανάτου έφερε στην επιφάνεια νέες πληροφορίες κι ένα βίντεο ντοκουμέντο, που αποκαλύφθηκε στην τηλεοπτική εκπομπή Live News, με τον Νίκο Ευαγγελάτο.

Ο δημοσιογράφος Γιώργος Παπακωνσταντίνου βρέθηκε στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα, την Μεγάλη Τετάρτη του 2018 για ρεπορτάζ. Εκείνη την ημέρα, ο Γιώργος Μπαλταδώρος έμελλε να πραγματοποιήσει την τελευταία του απογείωση από την συγκεκριμένη Πτέρυγα Μάχης. Προορισμός του ήταν η Σκύρος, όπως θα αναλάμβανε readiness.

Οι στιγμές έχουν καταγραφεί στην κάμερα και τις αποκαλύπτει απόψε το Live News. Είναι η στιγμή που ο Γιώργος Μπαλταδώρος απογειώνεται από την Τανάγρα, με προορισμό την Σκύρο. Εκεί από όπου απογειώθηκε χθες το πρωί, πριν πέσει, κατά την επιστροφή του.

Δείτε το βίντεο ντοκουμέντο

 

Την Μεγάλη Τετάρτη, ο σχηματισμός των δύο Mirage 2000-5 θα μεταστάθμευε στην 135 Σμηναρχία Μάχης, στην Σκύρο. Από εκεί, θα επιχειρούσε για όλες τις αποστολές αναχαίτισης που θα δίνονταν από την μονάδα επιφυλακής. Εκείνη την ημέρα, ο Γιώργος Μπαλταδώρος έφυγε μετά από συναγερμό άμεσης απογείωσης για αναχαίτιση εχθρικών αεροσκαφών. Με σκραμπλ απογειώθηκε και χθες για να κάνει -όπως αποδείχθηκε- την τελευταία του πτήση…

Ο Γιώργος Μπαλταδώρος ήταν ένας πιλότος εμπειρότατος. Πετούσε ένα καινούριο αεροσκάφος, αφού το συγκεκριμένο Mirage 2000-5 παρελήφθη τον Ιούνιο του 2007. Είχε «γράψει» περίπου 800 ώρες πτήσης.

Κατά την επιστροφή του προς την Σκύρο κι αφού είχε εκτελέσει μια πτήση επιτήρησης περίπου 45 λεπτών, φέρεται να πετούσε αρκετά χαμηλά. Κάτω από τα 6.000 πόδια. Κι αυτό επειδή υπήρχε μια υψηλής πυκνότητας υγρασία, που περιόριζε σημαντικά την ορατότητά του. Ωστόσο δεν φέρεται να έχει αναφέρει την ένδειξη κάποιας βλάβης, μηχανικής ή μη.

Δεν έχει προλάβει επίσης να ενεργοποιήσει το σύστημα αυτόματης εκτίναξης. Από εκεί και πέρα εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα. Με κλίση καθόδου 15 μοιρών και με ταχύτητα μεγάλη μπήκαν μαζί με τον «Νο2» στο σύννεφο που υπήρχε μπροστά τους κατά τη κάθοδό τους για προσγείωση στη Σκύρο τα δύο Mirage 2000-5. Στο πρώτο χειριστής ο σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος. “Κλειδωμένος” πίσω του ο συνάδελφός του με το δεύτερο Mirage 2000-5. Κανείς από τους δύο και ειδικά ο σμηναγός δεν είχαν καταλάβει ότι ζούσαν την επανάληψη της τραγωδίας της 15ης Οκτωβρίου 2004

Ο Σμηναγός Μπαλταδώρος ήταν έμπειρος πιλότος. Τι πήγε στραβά σ΄ αυτή τη τελευταία φάση της προσγείωσης μέσα στο σύννεφο πιθανόν να το βρουν οι εμπειρογνώμονες της ΠΑ που έχουν αναλάβει τη διερέυνηση της τραγωδίας. Κακός υπολογισμός του μεγέθους της νέφωσης; Λάθος επιλογή να μη χρησιμοποιηθεί ο αυτόματος πιλότος που διαθέτουν τα Mirage 2000; Υπερβολική κούραση από τις πτήσεις και τις πολυήμερες υπηρεσίες; Όλα μαζί και το καθένα ξεχωριστά έχει τη σημασία του και το ρόλο του.

Είναι θαύμα που ο δεύτερος χειριστής γλίτωσε. Τα θαύματα δεν γίνονται από μόνα τους βέβαια. Η εκπαίδευσή του τον έσωσε. Κατάλαβε ή είδε το τελευταίο δευτερόλεπτο ότι κάτι δεν πήγε καλά με το αεροσκάφος του συναδέλφου του. “Τράβηξε” και απαγκιστρώθηκε 300 πόδια από την επιφάνεια της θάλασσας. Ένα δευτερολέπτου αργότερα θα θρηνούσαμε και δεύτερο νεκρό.

Ωστόσο ως βασική αιτία της τραγωδία εμφανίζεται η παραίσθηση. Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος. Συγκεκριμένα κάτω των 6.000 ποδών ή των 2.000 μέτρων. Κι αυτό διότι όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης. Και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.

Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως ανέφεραν έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους. Και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.

Όπως ανέφεραν εάν η «βουτιά θανάτου» που διέγραψε το μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία. Με αποτέλεσμα να συντριβεί.

πηγη

Δείτε επίσης

Δεν σταματούν τις προκλήσεις οι Τούρκοι: Ύψωσαν τεράστια σημαία τους απέναντι από τα Ίμια (Vid)

Σκηνικό Ιμίων 1996 προσπάθησαν να στήσουν οι Τούρκοι την Πέμπτη όταν άπλωσαν μία τεράστια τουρκική …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
kontasas.gr
Ότι αφορά τον πολίτη