Το αναμενόμενο ποσοστό αύξησης ήταν μόλις 5% αλλά η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα. Το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη συνολική αγορά μόδας έφθασε στο 24,5%, σχεδόν υπερδιπλάσιο σε σχέση με το 2019. Σημειωτέον βέβαια πως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Glami, η συνολική αγορά ειδών μόδας (φυσικά και online καταστήματα) παρουσίασε μείωση της τάξεως του 20% το 2020.
Τα στοιχεία του Glami δείχνουν ότι από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2020, όπου παράλληλα με το τέλος των χειμερινών εκπτώσεων έφτασαν και τα πρώτα νέα για κρούσματα Covid19 στην Ευρώπη παρατηρήθηκε το πρώτο “μούδιασμα” της αγοράς με χαμηλότερες του αναμενόμενου παραγγελίες, που τον Μάρτιο ήταν και οι χαμηλότερες μηνιαίες της χρονιάς. Από εκείνο το σημείο και έπειτα καταγράφεται ταχεία ανάκαμψη με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου.
Μετά την χαλάρωση των μέτρων κατά την καλοκαιρινή περίοδο και το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων σημειώθηκε μικρή μείωση ωστόσο, από τον Οκτώβριο και μετά και παράλληλα με το δεύτερο lockdown οι πωλήσεις αυξήθηκαν με τον Δεκέμβριο να σημειώνονται πωλήσεις 4,5 φορές περισσότερες από την αρχή του χρόνου. Συνολικά οι πωλήσεις των τελευταίων 4 μηνών του έτους ήταν μεγαλύτερες από το σύνολο των προηγούμενων 8 μηνών.
Το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων για μήνες, οδήγησε χιλιάδες καταναλωτές να δοκιμάσουν για πρώτη φορά την εμπειρία των online αγορών. Το 9% των Ελλήνων αγόρασε για πρώτη φορά προϊόντα μόδας online κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας ενώ το 50% ανακάλυψε νέα ηλεκτρονικά καταστήματα και τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών και έχει σκοπό να αυξήσει την online δαπάνη του, σύμφωνα με την έρευνα του Glami τον Απρίλιο του 2020.
Το 30% των καταστημάτων μόδας (καταστήματα με πολλαπλά κανάλια διανομής) πιστεύουν ότι η βιώσιμη μόδα είναι ένα από τα fashion trends που θα διαμορφώσει το μέλλον του κλάδου ενώ το 72% των Ελλήνων ενδιαφέρεται για τη βιώσιμη μόδα. Τέλος, το 43% των Ελλήνων (το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των αγορών που δραστηριοποιείται το GLAMI) δήλωσε ότι η Ελληνικότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος μόδας έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις επιλογές τους ειδικά στο πρώτο κύμα της πανδημίας.
Όσον αφορά τις κατηγορίες με τη μεγαλύτερη άνοδο, αυτές σχετίζονται με προϊόντα που χρησιμοποιούμε μέσα στο σπίτι. Οι σαγιονάρες παρουσίασαν αύξηση 1279%, τα ισοθερμικά 1200%, τα ρούχα ύπνου ήταν στο +1021%, ενώ οι ρόμπες στο +813%. Επίσης, στις κατηγορίες με σημαντικά «κέρδη» περιλαμβάνονται τα αθλητικά ρούχα (+775%), τα κασκόλ και φουλάρια (+750%) ως εναλλακτική χρήση αντί μάσκας, τα σορτσάκια (+731%), οι φόρμες (+692%), τα εσώρουχα (+656%) και τα αξεσουάρ μαλλιών (+480%).
Από την άλλη πλευρά, οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη πτώση ήταν τα ανδρικά σακάκια και μπλεϊζερ (–99%), τα ανδρικά κοστούμια (–88%), οι γόβες (–85%), οι μπότες για το χιόνι (–72%) και οι γαλότσες (–60%).