Παράλληλα, θα καλούν στο κέντρο εξυπηρέτησης προκειμένου να πιστοποιούν αν πράγματι οι επικοινωνίες γίνονται όπως προβλέπεται και δεν υπάρχουν δυσαρεστημένοι επιβάτες.
Τα κριτήρια
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η πιστοποίηση του ΟΑΣΑ σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας επιβατικών μεταφορών ISO 13816, το οποίο ορίζει συγκεκριμένα κριτήρια.
Ειδικότερα, τα κριτήρια του προτύπου αφορούν:
- τη διαθεσιμότητα των μέσων, δηλαδή τη γεωγραφική κάλυψη του δικτύου,
- το ωράριο λειτουργίας,
- τη συχνότητα των δρομολογίων κ.λπ.
- την προσβασιμότητα των μέσων προς όλους και ειδικότερα τα ΑμεΑ,
- τη διαθεσιμότητα εισιτηρίων σύμφωνα με τις ανάγκες των επιβατών
- την παροχή αξιόπιστης πληροφόρησης προς τον επιβάτη (γενικές πληροφορίες, στοιχεία δρομολογίων, τιμές εισιτηρίων, δικαιώματα ελεύθερης – μειωμένου κομίστρου μετακίνησης κ.λπ.).
- την καλύτερη δυνατή τήρηση των δρομολογίων και τη βελτίωση του χρόνου των μετακινήσεων
- την άρτια εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από το προσωπικό των μέσων (προσωπικό πώλησης εισιτηρίων, προσωπικό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, κ.λπ.)
- τη διασφάλιση συνθηκών άνετης μετακίνησης εντός των μέσων
- την ασφάλεια των επιβατών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας από τον Covid-19
- την προστασία του περιβάλλοντος.
Όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές από τον οργανισμό, «για τα κριτήρια αυτά ο ΟΑΣΑ έθεσε συγκεκριμένους στόχους, όπως η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, η αύξηση του αριθμού των στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ με προεξοχές προσβασιμότητας ΑμεΑ, η αύξηση του αριθμού των σημείων πώλησης εισιτηρίων, η αύξηση του αριθμού των τηλεματικών στάσεων, η παροχή καλύτερης ενημέρωσης προς το επιβατικό κοινό μέσω νέας ιστοσελίδας και συστήματος GIS κ.λπ.»