Στα μέσα Φεβρουαρίου σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΝΕ, τα οποία όπως εκτιμούν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις δεν δείχνουν την πραγματική εικόννα της αγοράς, οι απογεγραμμένοι άνεργοι ήταν 4054, αριθμός πρωτοφανής για τον ναυτεργατικό χώρο τουλάχιστον την τελευταία 15ετία, με επίσημα στοιχεία.
Όπως αναφέρει ο κ. Νταλακωγεώργος, ο νόμος 228/98 περί επιδότησης άνεργων ναυτεργατών, όπου όσοι έχουν εγγραφεί στο τέλος της περιόδου του 2019, ιδιαίτερα από τα ταχύπλοα, αυτοί άρχισαν να επιδοτούνται τρεις μήνες αργότερα και οι οποίοι είχαν δικαίωμα επιδότησης ενός χρόνου. Ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς δεν κατάφεραν να έχουν ούτε μια μέρα ναυτολόγησης, ούτε να μπουν στην διαδικασία αναστολής σύμβασης, η επιδότησή τους σταμάτησε μετά την λήξη του ενός έτους με αποτέλεσμα όλοι αυτοί μέσα στο 2021 δεν έχουν κανένα δικαίωμα για επιδότηση.
«Εκτίμηση μας είναι ότι αυτός ο αριθμός των ανέργων δεν υπάρχει περίπτωση να απορροφηθεί, όποτε επαναδρομολογηθούν τα πλοία και αρθούν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις των επιβατών. Γι αυτό και ζητάμε, από τη στιγμή που ο άνεργος έχει το ναυτικό φυλλάδιο, να μην τεθούν περιορισμοί που τους αποκλείουν από αυτή την επιδότηση ανεργίας που είναι για τον άγαμο 350 ευρώ και τον έγγαμο 400 ευρώ.»
Ο κ. Νταλακωγεώργος εκφράζει επίσης την αγανάκτηση του κλάδου για το γεγονός ότι όλος αυτός ο κόσμος που είναι άνεργος δεν απορροφάται στην ποντοπόρο ναυτιλία. «Αυτή τη στιγμή έχουμε 4.100 πλοία στην ποντοπόρο ναυτιλία. Ελληνικής σημαίας αλλά και ελληνόκτητα. Όλο αυτό το κομμάτι των ανέργων ναυτεργατών που ας υποθέσουμε ότι φτάνουν αυτή τη στιγμή τις 10.000 θα μπορούσε να απορροφηθεί στην ποντοπόρο. Αν κάνετε τον υπολογισμό αντιστοιχούν 2,2 ναυτεργάτες σε κάθε πλοίο.
Έτσι τους έχουμε απορροφήσει όλους. Όμως οι Έλληνες εφοπλιστές δεν θέλουν να βάλουν Έλληνες και μάλιστα από τα κατώτατα πληρώματα που είναι το μεγαλύτερο κομμάτι των ανέργων, γιατί θέλουν να τους έχουν με εργασιακές σχέσεις όπως τους αλλοδαπούς από Αίγυπτο, Φιλιππίνες, Μπαγκλαντές κ.λπ. Είναι θέμα εργατικού κόστους γι’ αυτούς. Και μιλάμε για 2,2 ναύτες ανά καράβι. Μιλάμε για ελάχιστο κόστος».
Το οξύμωρο πάντως είναι ότι ο ελληνόκτητος στόλος, εν μέσω ναυτιλίας, αυξήθηκε πέρυσι και η χωρητικότητα του έφτασε τα 350,5 εκατομμύρια dwt που είναι νέο ρεκόρ.
Αναφορικά με τον κορωνοϊό, ο κ. Νταλακογεώργος τονίζει ότι η διασπορά στα 17 από τα 27 δρομολογημένα πλοία συμβαίνει σε μια χρονική στιγμή που η επιβατική κίνηση είναι κοντά στο μηδέν. Σπάνια θα δούμε αυτή τη στιγμή πλοίο να μεταφέρει πάνω από 120 επιβάτες, όταν το χειμερινό πρωτόκολλο λέει ότι μπορεί να έχει 1.200 ή και π[παραπάνω επιβάτες ανάλογα το πλοίο. «Φανταστείτε τι γινόταν αν είχαμε αυτή τη στιγμή τις πληρότητες που λένε τα πρωτόκολλα.» καταλήγει ο κ. Νταλακογεώργος.