Ζητήθηκε από τον υπουργό η στήριξη του κλάδου με χρηματοδότηση και ρευστότητα (με αλλαγές στον αλγόριθμο υπολογισμού), μείωση του ΦΠΑ στο 6%, κούρεμα και ρύθμιση των οφειλών από χρέη που έχουν δημιουργηθεί μέσα στην πανδημία, επανένταξη στις 120 δόσεις, την δημιουργία ακατάσχετου λογαριασμού συνδεδεμένου με το POS, και ιδιαίτερη στήριξη των τμημάτων του κλάδου που έχουν υποστεί μεγαλύτερη ζημία από την πανδημία (όπως αίθουσες εκδηλώσεων, κέντρα διασκέδασης, bar, club, catering, κτήματα).
Αλλάζει η εικόνα της αγοράς
Διαφορετική θα είναι η εικόνα της αγοράς μετά την covid 19 σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, που εκτιμά ότι αυξάνεται η ανάγκη για μεγαλύτερα logistics και πιο ισχυρές εταιρείες ταχυμεταφορών.
Ο υπουργός, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε διαδικτυακή εκδήλωση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), χαρακτήρισε εντυπωσιακό το ξεκίνημα της επαναλειτουργίας του εμπορίου, τις δύο πρώτες ημέρες λειτουργίας του και προσέθεσε ότι, από τα στοιχεία που έχουν φθάσει στα χέρια του, οι τζίροι είναι υψηλοί, ενώ την ίδια στιγμή καταγράφεται πιστή τήρηση των μέτρων για την αντιμετώπιση της διάδοσης της πανδημίας.
«Ούτε εγώ, κατά τη διάρκεια της βόλτας που έκανα στην αγορά, ούτε οι υπηρεσίες μου, διαπίστωσαν κάποια σοβαρή παράβαση», σημείωσε ο υπουργός, τονίζοντας ότι αν συνεχίσουμε έτσι, θα αποδειχθεί ότι το εμπόριο δεν θα επιδράσει στη διασπορά της covid-19 και θα δικαιωθούμε που επιμείναμε στον άνοιγμα του.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, η επόμενη μέρα, μετά την πανδημία, δεν θα είναι ίδια για το εμπόριο, καθώς η αναστολή της λειτουργίας του για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, οδήγησε τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές στις ηλεκτρονικές πωλήσεις και αγορές Το χρονικό αυτό διάστημα, συνέχισε ο υπουργός, είναι ικανό να διαμορφώσει νέες καταναλωτικές συνήθειες, ωστόσο δεν θα πρέπει να μας πιάνει πανικός από την ευρεία χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου, ότι δηλαδή θα χαθούν οι εμπορικοί δρόμοι την επόμενη ημέρα.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η πανδημία επιτάχυνε κατά πολλά χρόνια τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αγοράς, σημειώνοντας ότι από αυτή την εξέλιξη θα υπάρξει ανάγκη για μεγαλύτερους χώρους logistics και πιο ισχυρές εταιρείες ταχυμεταφορών.