Στην «αρένα» για τον εορταστικό τζίρο μπαίνει η αγορά παιχνιδιών
Ο Δεκέμβριος σηματοδοτεί για την αγορά των παιδικών παιχνιδιών την έναρξη της πιο δυναμικής και σημαντικής περιόδου, από πλευράς τζίρου, στη διάρκεια του έτους.
Τόσο οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου όσο και οι μικρότεροι «παίκτες» ετοιμάζονται για τη «μάχη» του χριστουγεννιάτικου τζίρου, η οποία ξεκινά από τις αρχές του μήνα και κορυφώνεται όσο πλησιάζουμε προς τις γιορτές. Εξάλλου, το Σαββατοκύριακο που διανύουμε, λόγω της Black Friday και της λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου, αποτελεί μία ευκαιρία για την «προθέρμανση», ουσιαστικά, της αγοράς, η οποία προσδοκά την τόνωση της καταναλωτικής κίνησης τις επόμενες μέρες.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο κύκλος εργασιών των λιανεμπορικών επιχειρήσεων παιχνιδιών (ειδικευμένα καταστήματα) το γ’ τρίμηνο του 2024, διαμορφώθηκε στις 304.178 χιλ. ευρώ, αυξημένος κατά 5,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το τελευταίο τρίμηνο του έτους, ωστόσο, που περιλαμβάνει και τον Δεκέμβριο με την αυξημένη ζήτηση εξαιτίας των γιορτών, αποτελεί και το πιο κρίσιμο για το τελικό «ταμείο» της χρονιάς των επιχειρήσεων του κλάδου.
Άλλωστε, παρά την πίεση που δέχεται το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, οι αγορές των χριστουγεννιάτικών δώρων για τα παιδιά παραμένουν μία δαπάνη, η οποία μπορεί να περιορίζεται, καθώς προσαρμόζεται στις συνθήκες και τα οικονομικά δεδομένα της εποχής, αλλά σε κάθε περίπτωση, διατηρείται.
Το «Καλάθι του Άη Βασίλη»
Στο πλαίσιο αυτό, αναμένονται τις επόμενες μέρες και οι ανακοινώσεις σχετικά με το τι θα ισχύσει φέτος με την πρωτοβουλία «Το καλάθι του Άη Βασίλη» που εφαρμόστηκε τα προηγούμενα χρόνια, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, στα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στην αγορά παιχνιδιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις του αρμόδιου υπουργείου με τους εκπροσώπους του κλάδου έχουν ξεκινήσει από τις προηγούμενες εβδομάδες, προκειμένου το μέτρο να επανέλθει και τα φετινά Χριστούγεννα, με την έναρξή του να τοποθετείται περί τα μέσα Δεκεμβρίου.
Τα προηγούμενα χρόνια, στο «Καλάθι του Άη Βασίλη» πέραν των μεγάλων αλυσίδων για τις οποίες το μέτρο ήταν υποχρεωτικό, συμμετείχαν εθελοντικά και αρκετές μικρότερες επιχειρήσεις και συνοικιακά καταστήματα. Άλλωστε και εκείνες από την πλευρά τους διεκδικούν το δικό τους μερίδιο από τη συνολική «πίτα» του ενισχυμένου τζίρου των Χριστουγέννων. Σύμφωνα δε, με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, ειδικά στις μικρότερες επιχειρήσεις, οι πωλήσεις που πραγματοποιούν μέσα στον Δεκέμβριο και έως τις αρχές Ιανουαρίου, αποτελούν ακόμη και το 50% του συνόλου τους έτους, ενδεικτικό της σημασίας της συγκεκριμένης περιόδου.