Τα Volvo Recharge συνδυάζουν πολυτέλεια, οδηγικές συγκινήσεις και οικονομία

Η Volvo είναι από τους πρώτους κατασκευαστές που συνειδητοποίησε τις προοπτικές και τις δυνατότητες των plug-in υβριδικών συστημάτων πρόωσης, έχοντας ήδη από το 2016 ένα αντίστοιχο μοντέλο στη γκάμα της, το XC90 Recharge. Μάλιστα στα plug-in υβριδικά της δεν έδωσε έμφαση μόνο στη μείωση των ρύπων και την κατανάλωση, αλλά και στις επιδόσεις και τα δυναμικά τους χαρακτηριστικά.

Έτσι οι Recharge εκδόσεις είναι πέρα από τις πλέον οικονομικές από πλευράς λειτουργικού κόστους του εκάστοτε μοντέλου και οι πιο ισχυρές και γρήγορες.

Η αρχή όπως είπαμε έγινε με τη ναυαρχίδα XC90, ενώ πλέον η plug-in υβριδική γκάμα της μάρκας περιλαμβάνει έξι μοντέλα, ενώ αντίστοιχη έκδοση, που όπως είπαμε πλέον ονομάζεται Recharge, έχουν όλα τα SUV της Volvo, τα οποία μάλιστα είναι και τα πιο επιτυχημένα στην αγορά της Ευρώπης γενικά και της χώρας μας ειδικά.

Κοινό γνώρισμα όλων των PHEV SUV της Volvo είναι τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης και ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση ή την πέδηση ώστε να αυξάνεται η καθαρά ηλεκτρική αυτονομία τους. Η οποία, σύμφωνα με τα τρέχοντα στατιστικά δεδομένα, επαρκεί πλήρως για να καλυφθούν οι καθημερινές μετακινήσεις των περισσοτέρων. Με άνεση, ησυχία, οικονομία -το κόστος στην καθαρά ηλεκτρική λειτουργία είναι εξαιρετικά χαμηλό, ενώ και η κατανάλωση καυσίμου είναι ιδιαίτερα μικρή. Ακριβώς λόγω της υποβοήθησης του συνόλου βενζίνης από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ εκτός από την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία (Pure Electric) υπάρχουν και άλλα δύο προγράμματα οδήγησης, τα Power και Hybrid.

Η υψηλή τεχνολογία και τεχνογνωσία της Volvo φαίνεται και από τη γρήγορη φόρτιση των μπαταριών των plug-in υβριδικών μοντέλων της -χρησιμοποιούνται αποκλειστικά μπαταρίες ιόντων λιθίου κορυφαίας τεχνολογίας- είτε σε στάνταρ οικιακό δίκτυο είτε με τη χρήση wallbox.

Ένα άλλο ενδεικτικό για την ιδιαίτερα μελετημένη ενσωμάτωση του plug-in υβριδικού συστήματος είναι πως η παρουσία της συστοιχίας των μπαταριών δεν επηρεάζει στο ελάχιστο τους χώρους στο εσωτερικό τους. Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους.

Οι χώροι είναι η μια παράμετρος που εξασφαλίζει το άνετο ταξίδι, η άλλη είναι ο πλούσιος εξοπλισμός, ενώ η αίσθηση πολυτέλειας κορυφώνεται στο top μοντέλο της γκάμας, το XC90 T8 Recharge.

Κορυφαίες δυνατότητες υπάρχουν και σε ότι αφορά τις δυνατότητες διασύνδεσης, με το σύστημα infotainment να είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν. Από τις καλύτερες είναι και η εφαρμογή Volvo On Call, που είναι διαθέσιμη σε όλα τα μοντέλα της Volvo και στα Recharge δίνει στους οδηγούς τους επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τη φόρτιση και την ηλεκτρική αυτονομία.

Παράλληλα και τα plug-in υβριδικά Volvo, όπως άλλωστε και όλα τα μοντέλα της σουηδικής εταιρείας, μπορούν να εξοπλιστούν με όλα τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού -μεταξύ αυτών και το Pilot Assist, το πολύ καλό σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης της Volvo- που αυξάνουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα την ασφάλεια. Τομέας στον οποίο η σουηδική εταιρεία δίνει παραδοσιακά έμφαση και τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζονται και στις κορυφαίες διακρίσεις με πέντε αστέρια όλων των μοντέλων της -σε συνδυασμό με εξαιρετικές επιδόσεις σε όλες τις επιμέρους διαδικασίες- που απονείμει ο οργανισμός EuroNCAP.

Κοινό στοιχείο όλων των Recharge μοντέλων της Volvo είναι και το fun to drive, που εξασφαλίζεται από τη μεγάλη ισχύ τους και από τα πολύ καλά δυναμικά τους χαρακτηριστικά. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε πως σε όλα τα Volvo η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ ώρα προκειμένου να υπάρχει συμβολή και με τον τρόπο αυτό στη μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους.

Χαρακτηριστικό είναι πως η εισαγωγική έκδοση των plug-in SUV της Volvo, το XC40 T4 Recharge, έχει συνδυαστικά 211 ίππους, ενώ το T5 Recharge φτάνει τους εντυπωσιακούς 262 ίππους, που του επιτρέπουν να ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 7,3 δεύτερα.

Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα νούμερα της επίσημης μέσης κατανάλωσής του, η οποία είναι 1,9 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα. Την ίδια στιγμή οι εκπομπές CΟ2 του είναι και μόλις 41 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

To σύστημα πρόωσης του plug-in υβριδικού XC40 αποτελείται από τον ιδιαίτερα εξελιγμένο τρικύλινδρο turbo βενζίνης των 1.500 κυβικών που περιλαμβάνεται μεταξύ των καλύτερων συνόλων της κατηγορίας του καθώς είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός και οικονομικός και από έναν ηλεκτροκινητήρα 60 kW. Το κιβώτιο είναι ένα αυτόματο 7 σχέσεων και κινητήριοι τροχοί είναι οι εμπρός.

Η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας του συστήματος φτάνει τις 10,7 kWh και εξασφαλίζει μια καθαρά ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 50 χιλιόμετρα ή τα 56 εντός πόλης. Ενδιαφέρον είναι πως η φόρτισή της μπορεί να γίνει και εν κινήσει από τον κινητήρα βενζίνης. Οι τιμές του XC40 T4 Recharge ξεκινούν από τις 49.571,88 ευρώ με το επίπεδο εξοπλισμού Insciption και του T5 Recharge από τις 49.178,59 ευρώ στην έκδοση Inscription Expression, ενώ πολύ σημαντικό είναι το ότι δεν επιβαρύνονται με εταιρικό φόρο χρήσης.

Στο μεγαλύτερο XC60 Recharge το plug-in υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον high tech και αποδοτικό τετρακύλινδρο βενζίνης των 2.000 κυβικών της μάρκας με τη διπλή υπερτροφοδότηση (compressor και turbo) και έναν ηλεκτροκινητήρα 65 kW. Η συνδυαστική απόδοση είναι 340 ίπποι στο Τ6 και 390 στο Τ8, το κιβώτιο αυτόματο 8 σχέσεων και η τετρακίνηση στάνταρ, ενώ οι επιδόσεις είναι απόλυτα συγκρίσιμες με αυτές καθαρόαιμων σπορ μοντέλων: το ΧC60 T6 Recharge χρειάζεται μόλις 5,9 δεύτερα για να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα, ενώ η αντίστοιχη τιμή για το Τ8 είναι 5,5 δεύτερα.

Η μπαταρία του συστήματος έχει ενεργειακή χωρητικότητα 11,5 kWh και εξασφαλίζει τόσο στο Τ6 όσο και στο Τ8 ηλεκτρική αυτονομία μέχρι και 50 χιλιόμετρα. Την ίδια στιγμή η επίσημη μέση κατανάλωση αμόλυβδης είναι 2,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 που της αντιστοιχούν 45 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

To plug-in υβριδικό XC60 T6 Recharge ξεκινά από τις 66.119,85 ευρώ στην έκδοση εξοπλισμού Inscription, ενώ το T8 από τις 64.808,60 ευρώ με επίπεδο εξοπλισμού Inscription Expression. Τόσο για το Τ6 όσο και για το Τ8 ο εταιρικός φόρος χρήσης είναι ιδιαίτερα χαμηλός και κυμαίνεται περίπου στα 300 ευρώ.

Το κορυφαίο από όλες τις απόψεις SUV της Volvo, το ΧC90 είναι διαθέσιμο ως Τ8 Recharge με συνδυαστικά 390 ίππους και αποκλειστικά με 7 θέσεις.

Το σύστημα πρόωσης είναι αντίστοιχο με αυτό του αντίστοιχου XC60, με αποτέλεσμα και εδώ η μπαταρία των 11,5 kWh να μπορεί να εξασφαλίζει καθαρά ηλεκτρική αυτονομία μέχρι και για 50 χιλιόμετρα. Το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση μόλις 5,8 δευτερολέπτων -τιμή εντυπωσιακή αν λάβει κανείς υπόψη του πως μιλάμε για μεγάλο, υπερπολυτελές, τετρακίνητο SUV με θέσεις για εφτά- και η επίσημη μέση κατανάλωση της τάξης των 2,0 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Οι τιμές του plug-in υβριδικού Volvo XC90 T8 Recharge ξεκινούν από τις 89.040 ευρώ.

Μάθετε περισσότερα εδώ.

Source link

realhosting
loading...

Απάντηση