Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική αγορά καταλαμβάνει την τρίτη θέση μεταξύ των 14 χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, όσον αφορά την αύξηση των POS, με τη μεγαλύτερη άνοδο να καταγράφεται στην Αλβανία (+53%) και στην Τσεχία (+47%). Σημαντική αύξηση καταγράφεται και στις υπόλοιπες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Printec, με τη συνολική άνοδο να ανέρχεται σε 27% κατά το ίδιο χρονικό διάστημα (2017-2019), ποσοστό που αντιστοιχεί συνολικά σε περίπου 400.000 τερματικά POS.
Η έρευνα ασχολήθηκε και με τα ATMs, τα οποία τα τελευταία τρία χρόνια έχουν καταγράψει σημαντική εξέλιξη, κυρίως σε ό,τι αφορά την προσφορά υπηρεσιών και τη χρήση τεχνολογιών όπως οι δυνατότητες ανέπαφων συναλλαγών, η ενσωμάτωση wearables, αλλά και η ανακύκλωση χρημάτων. Στην Ελλάδα καταγράφεται μικρή ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, με τον συνολικό αριθμό των ΑΤΜs ανά εκατομμύριο κατοίκων να φτάνει τα 533 (2019).
Όσον αφορά τα ATMs, η Printec επισημαίνει ότι όπως όλα δείχνουν, τα τραπεζικά καταστήματα στο μέλλον θα μειωθούν και θα έχουν μια εντελώς διαφορετική μορφή.
Συνήθως, στα τραπεζικά καταστήματα συναντούμε 4 «ζώνες» εξυπηρέτησης πελατών – τη ζώνη 24ωρης self-service λειτουργίας όπου βρίσκονται και τα ATMs και η οποία είναι συνδεδεμένη με το τραπεζικό κατάστημα, αλλά φυσικά αποκομμένη, την υποβοηθούμενη ζώνη self-service, η οποία βρίσκεται μέσα στο κατάστημα και οι πελάτες μπορούν να πραγματοποιούν μόνοι τους συναλλαγές σε μηχανήματα και να ζητούν βοήθεια από υπαλλήλους σε περίπτωση που χρειάζεται, η ζώνη παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών και η ζώνη για συναλλαγές στο ταμείο.
Στα τραπεζικά κατατήματα του μέλλοντος, στόχος είναι να πραγματοποιούνται οι περισσότερες συναλλαγές ρουτίνας στις ζώνες 24ωρης self-service λειτουργίας και υποβοηθούμενης self-service λειτουργίας, ενώ οι συναλλαγές που προσδίδουν υψηλή αξία στις τράπεζες να πραγματοποιούνται στη ζώνη παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών.