Deutsche Welle: «Χρυσές δουλειές με θεωρίες συνωμοσίας»

Πολιτικοί επιστήμονες, καθηγητές Οικονομίας και Επικοινωνίας αναλύουν μιλώντας στην Deutsche Welle το φαινόμενο των «fake news» και το προφίλ όσων κρύβονται πίσω από θεωρίες συνωμοσίας -για τους οποίους το κίνητρο σαφώς δεν είναι μόνο η δόξα, αλλά και το… χρήμα. Τι είναι η νέα τάση του «pupulistainment» και πως δρουν οι «επιχειρηματίες της ιδεολογίας»;

Κάθε εμπορική διαφήμιση εμπεριέχει ένα στοιχείο παραπλάνησης, σημειώνεται στην εκτενή ανάλυση της DW. Αλλά ενώ στην παραδοσιακή διαφήμιση το μήνυμα αφορούσε την προώθηση ενός συγκεκριμένου προϊόντος -ενός αυτοκινήτου ή ενός χάμπουργκερ, για παράδειγμα- στην εποχή μας το προϊόν είναι το ίδιο το μήνυμα. «Αυτό που μετράει είναι ότι το κοινό παρακολουθεί, αυτό είναι και το αγαθό προς πώληση», λέει στην Deutsche Welle η Ζόε Σέρμαν, καθηγήτρια Οικονομικών στο Merrimarck College.

Το κοινό παρακολουθεί και αμείβεται γι’ αυτό, όχι όμως με μετρητά, αλλά σε είδος και συγκεκριμένα με περισσότερο χρόνο διασκέδασης. «Από την πώληση διαφημιστικού χώρου τα ΜΜΕ συσσωρεύουν έσοδα και παράγουν πλεονάσματα, τα οποία υπερβαίνουν τα έξοδά παραγωγής του πρωτογενούς περιεχομένου, που είχε προσελκύσει το κοινό» εξηγεί η Ζόε Σέρμαν. Και όταν αρχίζουν να διαπλέκονται μπίζνες και πολιτική, όπως συνέβη με πρωτοφανή τρόπο στη διακυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ο δημόσιος διάλογος διεξάγεται με όρους μάρκετινγκ και διασκέδασης.

Source link

realhosting
loading...

Απάντηση