AUTOMOTO

Mercedes EQS: Η πολυτελής λιμουζίνα του μέλλοντος είναι εδώ!

Η Mercedes είναι η μάρκα που εδώ και δεκαετίες προσδιορίζει την κατηγορία πολυτελείας με την εμβληματική S-Class. Η οποία, πέρα από την πολυτέλεια, είναι συνώνυμη της άνεσης, της ασφάλειας και της τεχνολογικής πρωτοπορίας.

Αυτά ακριβώς τα στοιχεία χαρακτηρίζουν και τη νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα της Mercedes, την EQS, η οποία προλογίζει το μέλλον της γερμανικής εταιρείας στη συγκεκριμένη κλάση και όχι μόνο, δείχνοντας σήμερα ότι θα έρθει τα επόμενα χρόνια.

Η EQS δεν είναι η ηλεκτρική έκδοση της S-Class. Είναι ένα αυτόνομο μοντέλο με δική του σχεδιαστική προσέγγιση, που ανεβάζει τον πήχη ακόμα πιο ψηλά σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς.

Αισθητικά ξεχωρίζει από το One Bow Design, που δημιουργεί την αίσθηση πως όλο το αμάξωμα αποτελεί ένα τόξο και εξασφαλίζει πέρα από την άμεση αναγνώριση και μια πολύ κομψή εικόνα. Ταυτόχρονα το One Bow Design κατορθώνει να κρύψει πολύ καλά τις μεγάλες διαστάσεις της EQS, το μήκος της οποίας ξεπερνά τα 5,20 μέτρα.

Φυσικά όλα τα παραπάνω συνδυάζονται και με αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που κάνουν σαφή τόσο την ηλεκτρική υπόσταση όσο και την κορυφαία θέση του μοντέλου στη συνολική γκάμα της μάρκας. Λεπτομέρειες όπως τα σήματα της Mercedes στην κλειστή μάσκα Black Panel που χαρακτηρίζει όλα τα EV της, τους high tech προβολείς της επαναστατικής τεχνολογίας Digital Light με τη φωτεινή λωρίδα που τους ενώνει, τα εξίσου χαρακτηριστικά πίσω φώτα αλλά και τις κρυφές χειρολαβές.

Οι τελευταίες, που κάνουν την εμφάνισή τους μόλις ο οδηγός προσεγγίσει το αυτοκίνητο αποτελούν μέρος ενός γενικότερου αεροδυναμικού σχεδιασμού. Ο οποίος έχει σαν αποτέλεσμα ένα συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,20, τιμή που αποτελεί ρεκόρ στην αυτοκινητοβιομηχανία ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Η εξαιρετική αεροδυναμική εξασφαλίζει τόσο εξοικονόμηση ενέργειας στις μεγάλες ταχύτητες όσο και χαμηλό επίπεδο θορύβου από την κίνηση της EQS. Έτσι στο εσωτερικό της κυριαρχεί, από τη στιγμή που απουσιάζουν πλήρως και οι θόρυβοι από το σύστημα πρόωσης, μια απόλυτη ησυχία που συμπληρώνει ιδανικά τη διάχυτη πολυτέλεια που επικρατεί.

Και η οποία ξεκινά από τη στιγμή που ο οδηγός θα πλησιάζει το αυτοκίνητο, μιας και η πόρτα του, αν έχουν επιλεγεί οι προαιρετικές Automatic Comfort Doors, θα ανοίγει αυτόματα διάπλατα. Στη συνέχεια το ίδιο, με τη βοήθεια του συστήματος infotainment MBUX, μπορούν να κάνουν και οι πόρτες των επιβατών.

Το εσωτερικό που αποκαλύπτεται προσδιορίζεται από τα εξαιρετικής ποιότητας υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και τους πραγματικά τεράστιους χώρους, ειδικά στο πίσω κάθισμα. Μάλιστα η ίδια η Mercedes τους χαρακτηρίζει ως First Class κάνοντας έναν παραλληλισμό με τις ομώνυμες θέσεις στα αεροσκάφη που αποτελούν την επιτομή της πολυτελούς διηπειρωτικής μετακίνησης.

Tο στοιχείο όμως που κλέβει κυριολεκτικά την παράσταση είναι η Hyper Screen. Το σύμπλεγμα τριών συνολικά οθονών που βρίσκεται κάτω από ένα ενιαίο κρύσταλλο και καλύπτει από άκρη σε άκρη όλο το ταμπλό. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, στο κέντρο η οθόνη του συστήματος infotainment MBUX, ενώ η τρίτη είναι μια οθόνη OLED με διαγώνιο 12,3 ιντσών μπροστά από το συνοδηγό.

Στα εντυπωσιακά στοιχεία εξοπλισμού της EQS περιλαμβάνονται ένα σύστημα που «κλειδώνει» την οθόνη του συνοδηγού μειώνοντας τη φωτεινότητά της αν αντιληφθεί πως αποσπά την προσοχή του οδηγού, καθώς και η δυνατότητα του συστήματος infotainment MBUX να ανιχνεύει τους εμπρός επιβάτες και να ερμηνεύει της κινήσεις του δρώντας υποστηρικτικά.

Στην πράξη αυτό σημαίνει πως η πρόθεση του συνοδηγού να ανοίξει π.χ. την ηλιοροφή θα γίνει αντιληπτή από το σύστημα και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί αυτόματα και ανέπαφα. Ταυτόχρονα πολλές από τις λειτουργίες του MBUX έχουν αναπτυχθεί ειδικά για την ηλεκτροκίνηση ή προσαρμοστεί σε αυτήν, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα εξ αποστάσεως ελέγχου πολλών εξ αυτών μέσω της εφαρμογής me Connect της Mercedes.

Ένα ακόμα στοιχείο άξιο λόγο και αναφοράς είναι το Head Up Display επαυξημένης πραγματικότητας, που «συμπληρώνει» το οπτικό πεδίο του οδηγού με εικονικές οδηγίες.

Η άνεση των επιβαινόντων εξασφαλίζεται και από την πνευματική ανάρτηση Airmatic, ενώ προκειμένου και να διευκολύνεται ο οδηγός και η EQS να κρύβει τις διαστάσεις της τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε ένα σχετικά στενό επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές υπάρχει στάνταρ τετραδιεύθυνση. Στην προαιρετική μάλιστα εκδοχή της η διάμετρος στροφής της μειώνεται στα μόλις 10,9 μέτρα, τιμή απλά εξαιρετική για μια λιμουζίνα και αντίστοιχη της σημαντικά μικρότερης A-Class.

H κορυφαία ηλεκτρική και όχι μόνο limo της Mercedes είναι ήδη διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, τις EQS 450+ και EQS 580 4MATiC, ενώ σύντομα θα προστεθεί στη γκάμα και η πιο σπορ AMG EQS 53 4MATIC. Κοινό στοιχείο και των τριών η εξελιγμένη μπαταρία των 107,8 kWh -ενεργειακή χωρητικότητα που είναι από τις κορυφαίες που υπάρχουν σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η πολύ μεγάλη μπαταρία εξασφαλίζει και αντίστοιχα μεγάλη αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 771 χιλιόμετρα, ενώ οι μηχανικοί της γερμανικής μάρκας έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην ταχύτητα φόρτισής της. Έτσι ο ενσωματωμένος φορτιστής (on board) είναι των 22,0 kW προκειμένου να υποστηρίζεται και αντίστοιχη ισχύς φόρτισης σε wallboxes και δημόσιους φορτιστές, ενώ η ταχυφόρτιση DC μπορεί να γίνει μέχρι και με 200 kW.

Στην περίπτωση αυτή μια φόρτιση διάρκειας μόλις 15 λεπτών εξασφαλίζει τη δυνατότητα κίνησης για περίπου 300 χιλιόμετρα, δυνατότητα αν μη τι άλλο που εντυπωσιάζει.

Προκειμένου να γίνεται η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της ενέργειας υπάρχει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησής της. Με τρία επίπεδα που επιλέγονται από τον οδηγό, εξελιγμένη λειτουργία ρολαρίσματος αλλά και τεχνητή νοημοσύνη. Η οποία αναγνωρίζει π.χ. όταν τα προπορευόμενα αυτοκίνητα μειώνουν την ταχύτητά τους πλησιάζοντας σε κάποιο φανάρι.

Η εισαγωγική έκδοση της EQS είναι πισωκίνητη με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 333 ίππους και είναι και αυτή με τη μέγιστη δυνατή αυτονομία. Εδώ το 0-100 χλμ./ ώρα είναι υπόθεση μόλις 6,2 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ ώρα. Κάι που ισχύει και για την τετρακίνητη EQS 580 4MATIC με τους 524 ίππους η οποία χρειάζεται μόλις 4,3 δεύτερα για να φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ ώρα.

Η EQS είναι διαθέσιμη πέρα από τη βασική γραμμή εξοπλισμού της και σε άλλες δύο, τις AMG Line και Electric Art, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα, πέρα από τα μεμονωμένα στοιχεία και τέσσερα πακέτα εξοπλισμού, τα Advanced, Advanced Plus, Premium και Premium Plus.

Οι τιμές της ξεκινούν από τις 141.750 ευρώ, ενώ για ακόμα περισσότερα στοιχεία μπορείτε να ακολουθήσετε το link https://www.mercedes-benz.gr/passengercars/mercedes-benz-cars/models/eqs/saloon-v297/explore.html

πηγή

loading...

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button

Εντοπίστηκε Adblock

Φαίνεται ότι χρησιμοποιήστε πρόγραμμα ή επέκταση αποκλεισμού διαφημίσεων Υποστήριξε το kontasas.gr Οι διαφημίσεις επιτρέπουν τη λειτουργία του kontasas.gr Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblock
Advertisment ad adsense adlogger