Υγεία & Διατροφή

Προσοχή με το αλάτι σε αυτές τις τροφές: Είναι περισσότερο ακόμα και από τηγανητές πατάτες

Το αλάτι, γνωστό και ως χλωριούχο νάτριο, είναι περίπου 40% νάτριο και 60% χλωριούχο. Αρωματίζει τα τρόφιμα και χρησιμοποιείται ως συνδετικό και σταθεροποιητικό.

Είναι επίσης συντηρητικό τροφίμων, καθώς τα βακτήρια δεν μπορούν να ευδοκιμήσουν παρουσία μεγάλης ποσότητας αλατιού.

Το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται μια μικρή ποσότητα νατρίου για τη διοχέτευση των νευρικών παρορμήσεων, τη σύσπαση και χαλάρωση των μυών και τη διατήρηση της σωστής ισορροπίας νερού και μετάλλων. Υπολογίζεται ότι χρειαζόμαστε περίπου 500 mg νατρίου καθημερινά για αυτές τις ζωτικές λειτουργίες.

Αλλά η υπερβολική ποσότητα νατρίου στη διατροφή μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό. Μπορεί επίσης να προκαλέσει απώλειες ασβεστίου, μερικές από τις οποίες μπορεί να αφαιρεθούν από τα οστά.

Οι περισσότεροι Αμερικανοί καταναλώνουν τουλάχιστον 1,5 κουταλάκι του γλυκού αλάτι την ημέρα, ή περίπου 3400 mg νατρίου, το οποίο περιέχει πολύ περισσότερο από ό,τι χρειάζεται το σώμα μας.

Οι πιο πρόσφατες Οδηγίες Διατροφής της USDA αναφέρουν να μην καταναλώνετε περισσότερα από 2.300 χιλιοστόγραμμα νατρίου ημερησίως, για να αποτρέψετε την υπέρταση και άλλα προβλήματα υγείας. Ωστόσο, η Αμερικανική Ένωση Καρδιάς (AHA) συνιστά ακόμα πιο αυστηρές οδηγίες, στα μόλις 1.500 χιλιοστόγραμμα ημερησίως.

Για να μπει σε μια προοπτική το κατά πόσον κάποιες φαινομενικά αθώες συσκευασμένες τροφές είναι υγιεινές, έγινε μια σύγκριση ως προς την περιεκτικότητα νατρίου με εκείνη σε μια μερίδα τηγανητές πατάτες από γνωστή παγκόσμια αλυσίδα ταχυφαγείων.

Σε γενικές γραμμές:

  • μια μικρή μερίδα τηγανητές πατάτες περιέχει 180 χιλιοστόγραμμα νατρίου
  • η μεσαία μερίδα έχει 260 χιλιοστόγραμμα νατρίου και
  • η μεγάλη συσκευασία έχει 400 χιλιοστόγραμμα νατρίου

Πιθανότατα θα εκπλαγείτε αν μάθετε ποια “αθώα” σνακ έχουν περισσότερο νάτριο από μια μεγάλη συσκευασία τηγανητές πατάτες:

Σάλτσα για μακαρόνια

Τα ζυμαρικά δεν είναι καθόλου ανθυγιεινό γεύμα. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι οι έτοιμες σάλτσες ζυμαρικών μπορεί να έχουν πολύ αλάτι. Για παράδειγμα, μια μερίδα 1/2 φλιτζανιού από μία τέτοια σάλτσα του εμπορίου βρέθηκε να περιέχει 480 χιλιοστόγραμμα νατρίου.

Πατατάκια τυριού

Μόνο μία μερίδα, ή 14 πατατάκια τυριού, περιέχει 350 χιλιοστόγραμμα νατρίου. Δηλαδή σχεδόν 100 χιλιοστόγραμμα νατρίου περισσότερο από ό,τι σε μια μεσαίου μεγέθους μερίδα τηγανητές πατάτες.

Κάπαρη

Μπορεί 1 κουταλιά της σούπας κάπαρη να έχει μόνο 2 θερμίδες, αλλά περιέχει 238 χιλιοστόγραμμα νατρίου. Μια σαλάτα μπορεί να περιέχει 2 κουταλιές της σούπας κάπαρη, πράγμα που σημαίνει ότι καταναλώνετε κάτι λιγότερο από 500 χιλιοστόγραμμα νατρίου μόνο από την κάπαρη!

Μετάφραση: iatropedia.gr

Πηγή: https://www.dietaryguidelines.gov, https://www.eatthis.com

To άρθρο Προσοχή με το αλάτι σε αυτές τις τροφές: Είναι περισσότερο ακόμα και από τηγανητές πατάτες δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

πηγή

loading...

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button

Εντοπίστηκε Adblock

Φαίνεται ότι χρησιμοποιήστε πρόγραμμα ή επέκταση αποκλεισμού διαφημίσεων Υποστήριξε το kontasas.gr Οι διαφημίσεις επιτρέπουν τη λειτουργία του kontasas.gr Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblock
Advertisment ad adsense adlogger