ΑΒ Βασιλόπουλος: Γιατί επενδύει στα μικρά καταστήματα και τα franshise – Το πλάνο ανάπτυξης
Στα μικρά καταστήματα και το μοντέλο franshise εστιάζει το πλάνο ανάπτυξής της για την προσεχή τριετία η ΑΒ Βασιλόπουλος, με νέα σημεία πώλησης, μετατροπές καταστημάτων, αλλά και σχεδιάζοντας, στο πλαίσιο αυτό, μία νέα εξαγορά.
Το 2023 αποτέλεσε μια χρονιά μετάβασης και παράλληλα το «εφαλτήριο» για τα επόμενα τρία χρόνια, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, κ. Νίκος Λαβίδας, παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας και εξηγώντας την προτεραιότητα που δίνεται αφενός στην αναδιάρθρωση δικτύου της και αφετέρου στη νέα εμπορική της πολιτική.
«Επενδύουμε στα μικρά καταστήματα γιατί εκείνο που βλέπουμε ως ευκαιρία αυτή τη στιγμή είναι η αύξηση σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, η οποία υπολογίζεται στα 3 δισ. ευρώ» σημείωσε ο κ. Λαβίδας, επισημαίνοντας την ανάγκη των καταναλωτών για εύκολες και γρήγορες αγορές.
Η εταιρεία ήδη διαθέτει 292 καταστήματα franchise πανελλαδικά και έως το τέλος του 2024 αναμένεται να φτάσουν τα 300. Το 2023 άνοιξαν 30 franshise καταστήματα, το τρέχον έτος, συνολικά 50 νέα καταστήματα σε αυτό το μοντέλο προστίθενται στο δίκτυο ενώ 48 εταιρικά καταστήματα κάτω των 600 τμ. μετατρέπονται σε franchise. Έμφαση σε ό,τι αφορά το συγκριμένο μοντέλο, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, δίνεται στις τουριστικές περιοχές και γενικότερα σε εκείνες εκτός της Αττικής.
Όσον αφορά στο e-shop το οποίο επίσης καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών για άμεσες αγορές, σήμερα οι πωλήσεις φτάνουν τα 70 εκατ. ευρώ με μερίδιο επί του συνόλου στο 3%, ενώ υπολογίζεται ότι μέχρι το 2028 θα φτάσουν τα 110 εκατ. ευρώ και το 5% αντίστοιχα.
Παράλληλα, η ΑΒ Βασιλόπουλος εστιάζει στη μείωση της αξίας του μέσου καλαθιού των καταναλωτών μέσω των προωθητικών ενεργειών που εφαρμόζει, όπως επίσης και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία συνολικά μαζί με τα φρέσκα προϊόντα φτάνουν στο 30% των πωλήσεων. Στόχος είναι, την επόμενη τριετία να μπουν 450 νέα προϊόντα και 1.000 νέοι κωδικοί που συνδυάζουν ποιότητα και προσιτή τιμή.
Τα σενάρια πώλησης, η ΕΝΑ Cash & Carry και η εξαγορά που σχεδιάζεται
Σύμφωνα με όσα επισήμανε ο κ. Λαβίδας «δεν υπάρχει καμία απολύτως βάση» σε ό,τι αφορά τα σενάρια πώλησης της ΑΒ Βασιλόπουλος, προσθέτοντας πως για την εταιρεία υπάρχει πλάνο τριετίας. «Ο μέτοχος θέλει να δει την Ελλάδα να αναπτύσσεται και ακριβώς αυτό είναι το σχέδιο. Για να αναπτυχθείς όμως, πρέπει πρώτα να μετασχηματιστείς και αυτό κάνουμε» όπως σημείωσε. Σχετικά με τα καταστήματα χονδρικής ENA Cash & Carry που συνεισφέρουν περί το 6% των πωλήσεων, ο κ. Λαβίδας, σημείωσε πως δεν υπάρχει θέμα πώλησης και παρότι υπήρξαν σχετικές συζητήσεις, αποφασίστηκε να τελικά να υπάρξει ανάπτυξη της συγκεκριμένης δραστηριότητας της εταιρείας.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον ίδιο, η ΑΒ Βασιλόπουλος σχεδιάζει μία νέα μικρή εξαγορά αλυσίδας που διαθέτει μικρά καταστήματα, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί έως το τέλος του έτους.
Τζίρος 1,97 δισ. ευρώ το 2023
Για το 2023, οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος ανήλθαν στο 1,97 δισ. ευρώ, διατηρώντας τα ίδια επίπεδα με το 2022 και τα λειτουργικά κέρδη στα 6,5 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. ευρώ το 2022, μείωση η οποία, όπως επισημαίνει η εταιρεία, οφείλεται κατεξοχήν σε λογιστικές και λοιπές έκτακτες μη λειτουργικές δαπάνες. Για τον λόγο αυτό, σημειώνεται, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη (χωρίς απομειώσεις και έκτακτες ζημίες) ανήλθαν σε 29 εκατ. και τα προσαρμοσμένα EBITDA σε 132 εκατ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα σταθεροποίηση της απόδοσης, καθώς το ποσοστό λειτουργικής κερδοφορίας παρέμεινε αμετάβλητο. Τέλος, η θετική απόδοση της εταιρείας αντικατοπτρίζεται και στη βελτίωση των λειτουργικών ταμειακών ροών, που ανήλθαν σε 120 εκατ. ευρώ, αυξημένων κατά 77 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2022.