Κόσμος

Γιγάντιος βράχος με χιλιάδες απεικονίσεις ζώων 12.500 ετών ανακαλύφθηκε στον Αμαζόνιο

Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν έναν γιγάντιο βράχο στον Αμαζόνιο, που φέρει χιλιάδες ζωγραφιές ζώων με κόκκινη ώχρα, οι οποίες χρονολογούνται πριν από 12.500 χρόνια. Πρόκειται για μια ανακάλυψη που ρίχνει φως στις μυθολογίες και τη διατροφή των πρώτων ανθρώπων της περιοχής.

Ο λόφος Cerro Azul στη Serranía de la Lindosa της Κολομβίας φιλοξενεί μια εκπληκτική σειρά από ζωγραφιές που απεικονίζουν διάφορα πλάσματα – ζώα, ανθρώπους, ζώα που μεταμορφώνονται σε ανθρώπους και το αντίστροφο, αναφέρει ο Independent.

Στον βράχο αποτυπώνονται 16 ομάδες σχεδίων με ώχρα, αρκετά από τα οποία μπορούσαν να προσεγγιστούν από τους ερευνητές μόνο μετά από επίπονη αναρρίχηση. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Anthropological Archaeology, αυτές οι θεαματικές βραχογραφίες καταδεικνύουν την πλούσια μυθολογία των ιθαγενών του Αμαζονίου.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν υπολείμματα ζώων που ανακτήθηκαν από κοντινές τοποθεσίες και τα διασταύρωσαν με τα πλάσματα που απεικονίζονται στις βραχογραφίες.

Επικεντρώθηκαν λεπτομερώς σε έξι ομάδες σχεδίων, από μία που είχε διαστάσεις 40 επί 10 μέτρα και περιείχε πάνω από 1.000 εικόνες, έως μία πολύ μικρότερη ομάδα 60 τ.μ. με 244 καλά διατηρημένες ζωγραφιές.

Παραδείγματα διαφορετικών ζώων από τις βραχογραφίες στο Cerro Azul: a) αρμαντίλο, b) πάκα, c) κοάτι, d) αμφίβιο, e) τάπιρος, f) σαλάχι, g) αιλουροειδές, h) χελώνα, i) ελάφι, j) κροκόδειλος/καϊμάν, k) πίθηκος, l) σκαντζόχοιρος, m) άλογο, n) ερπετό με πόδια, o) σαύρα, p) ελάφι, νυχτερίδα, αράχνη, υδρόβια πτηνά, q) βραδύπους, r) κύων (γένος που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων λύκους, τα κογιότ, τα τσακάλια, τα ντίνγκο και τους σκύλους)

Journal of Anthropological Archaeology

Συνολικά, οι ερευνητές κατέγραψαν περισσότερες από 3.200 εικόνες ζωγραφισμένες στο βράχο, οι περισσότερες από τις οποίες σχετίζονται με ζώα όπως ελάφια, πουλιά, γουρουνοειδή, σαύρες, χελώνες κ.ά.

Διατροφή και τελετουργίες

Διαπίστωσαν ότι οι αρχαίοι κάτοικοι της Αμαζονίας είχαν ποικίλη διατροφή που περιελάμβανε ψάρια, μια σειρά από μικρά και μεγάλα θηλαστικά, καθώς και ερπετά όπως χελώνες, φίδια και κροκόδειλους. Ενώ στα αρχαιολογικά κατάλοιπα βρέθηκαν άφθονα ψάρια, η εμφάνισή τους στις βραχογραφίες περιορίστηκε σε μόλις δύο ομάδες σχεδίων.

Δεδομένου ότι οι αναλογίες των οστών των ζώων δεν ταιριάζουν με την αναπαράσταση των ζώων στις βραχογραφίες, οι επιστήμονες υποψιάζονται ότι οι καλλιτέχνες δεν ζωγράφιζαν απλώς ό,τι έτρωγαν. Παρατηρήθηκε επίσης η απουσία μεγάλων αιλουροειδών στις ζωγραφιές, παρά τη θέση τους ως κορυφαίων θηρευτών στην περιοχή.

«Το πλαίσιο καταδεικνύει την πολυπλοκότητα των σχέσεων των ανθρώπων της Αμαζονίας με τα ζώα, τόσο ως πηγή τροφής όσο και ως σεβαστά όντα, τα οποία είχαν υπερφυσικές συνδέσεις και απαιτούσαν πολύπλοκες διαπραγματεύσεις από τους ειδικούς των τελετουργιών», δήλωσε ο συν-συγγραφέας της μελέτης Μαρκ Ρόμπινσον από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ορισμένες μορφές που συνδυάζουν ανθρώπινα και ζωικά χαρακτηριστικά παραπέμπουν σε μια πολύπλοκη μυθολογία μεταμόρφωσης μεταξύ ζωικής και ανθρώπινης κατάστασης, μια πεποίθηση που εξακολουθεί να υπάρχει στις σύγχρονες κοινότητες του Αμαζονίου.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button