Σούπερ μάρκετ: Τι έβαλαν στο online καλάθι τους οι καταναλωτές
![](https://kontasas.gr/wp-content/uploads/2025/02/online-agores-super-market-og-780x470.jpg)
Περισσότερα προϊόντα έβαλαν στο online καλάθι του σούπερ μάρκετ οι Έλληνες το 2024 ενώ ενισχυμένη σε σχέση με το 2023 ήταν και η μέση δαπάνη της ηλεκτρονικής τους παραγγελίας.
Συνολικά, οι Έλληνες ξόδεψαν 335 εκατ. ευρώ στα online σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, 29 εκατ. περισσότερα σε σχέση με το 2023. Η μέση παραγγελία διαμορφώθηκε στα 85 ευρώ -αυξημένη κατά 6% – ενώ οι καταναλωτές έβαλαν στο καλάθι τους μεσοσταθμικά 34,3 τεμάχια, έναντι 32,8 τεμαχίων το 2023. Δημοφιλέστερη μέρα αγορών τους αναδείχθηκε η Παρασκευή, όταν τον αμέσως προηγούμενο χρόνο ήταν η Δευτέρα.
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία της Convert Group, οι παραγγελίες που έκαναν όσοι το 2024 πραγματοποιούσαν αγoρές από τα online καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (δεν περιλαμβάνονται εκείνες από τις πλατφόρμες efood market και Wolt market) ήταν αυξημένες τόσο σε αξία, όσο και σε όγκο, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Αυτό αποδίδεται από τη μία πλευρά στο γεγονός ότι η ένταση των ανατιμήσεων στα προϊόντα ήταν χαμηλότερη σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Συγκεκριμένα η αύξηση της μέσης online τιμής των προϊόντων ήταν της τάξεως του +1% έναντι 8% το 2023. Από την άλλη πλευρά, σημειώνεται πως από το β΄ εξάμηνο του 2023 και σταδιακά, μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου προχώρησαν σε αύξηση του ελάχιστου ορίου αξίας της online παραγγελίας για δωρεάν παράδοση. Κάτι που οδήγησε τους καταναλωτές στο να αυξήσουν την παραγγελία τους, ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών.
Πώς διαμορφώθηκε το online καλάθι
Από τα 85,2 ευρώ που ξόδευαν κατά μέσο όρο οι Έλληνες ανά παραγγελία στα online σούπερ μάρκετ, τα 28,6 ευρώ πήγαιναν σε φρέσκα τρόφιμα, τα 18 ευρώ σε συσκευασμένα τρόφιμα, τα 10,1 ευρώ σε καθαριστικά και χαρτικά, τα 9,9 ευρώ σε αναψυκτικά, νερό κτλ και τα 18,7 ευρώ σε άλλα προϊόντα. Παράλληλα, μεταξύ των 34,3 προϊόντων που γέμιζαν μεσοσταθμικά το καλάθι τους, τα 12,3 τεμάχια ήταν φρέσκα τρόφιμα, τα 8,4 τυποποιημένα τρόφιμα, τα 3,1 καθαριστικά και χαρτικά, τα 3,8 αναψυκτικά και τα 6,6 άλλα προϊόντα.
Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία ήταν: τα προϊόντα για κατοικίδια (+18%), τα ποτά και αναψυκτικά (+14%), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (+12%), τα συσκευασμένα τρόφιμα (+9%) και τα φρέσκα τρόφιμα (+8%). Η μοναδική κατηγορία που εμφάνισε μείωση ήταν τα προϊόντα για βρέφη και παιδιά (-3%).
Το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας επί του συνόλου των προϊόντων που πωλήθηκαν to 2024, διαμορφώθηκε στο 15%, στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρόνια. Σε πολύ χαμηλότερο ποσοστό, ωστόσο, σε σχέση με το αντίστοιχο στα φυσικά καταστήματα όπου με βάση τα στοιχεία της Circana φτάνει το 26,7%.