Οικονομία

Στη χριστουγεννιάτικη κίνηση ποντάρει το λιανεμπόριο – Προσδοκίες για τζίρο άνω των 4 δισ. ευρώ

Στην αυξημένη, παραδοσιακά, εορταστική κίνηση στην αγορά προσβλέπει ο εμπορικός κόσμος προκειμένου να τονωθεί ο τζίρος των επιχειρήσεων στο κλείσιμο της χρονιάς, την ίδια στιγμή πάντως που η κατανάλωση παραμένει «ερωτηματικό» και τις φετινές γιορτές, όσο οι πολίτες συνεχίζουν να πιέζονται από την ακρίβεια σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες.

Η αγορά κινείται ήδη σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς και επίσημα από την Πέμπτη που ξεκίνησε το εορταστικό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων στην Αττική ενώ τα καταστήματα μπορούν να είναι και σήμερα να είναι ανοιχτά, όπως επίσης και τις επόμενες δύο Κυριακές έως το τέλος του έτους.

«Η προσδοκία του εμπορικού κόσμου είναι να κινηθεί η φετινή εορταστική περίοδος καλύτερα από την αντίστοιχη περίοδο του 2023, ενώ ευχή όλων είναι ο τζίρος φέτος να ξεπεράσει και να κινηθεί πάνω από τα 4 δισ. ευρώ» σημειώνει ο κ. Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς καθώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής.

Ο κ. Κορκίδης συμπληρώνει πως «η αγορά θα «ζεσταθεί» με το «δώρο» των Χριστουγέννων, αλλά και με το επιπρόσθετο βοήθημα που η κυβέρνηση θα δώσει σε συνταξιούχους και νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν αυξημένες ανάγκες. Το ποσό του 1 δισ. ευρώ που καταβλήθηκε αθροιστικά πέρυσι αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από 1,2 δισ. ευρώ από την μείωση της ανεργίας και την αύξηση των μισθών 6,4% στον ιδιωτικό τομέα. Αναμένουμε λοιπόν να καλύψει τις οικογενειακές και κοινωνικές ανάγκες των εορτών, ενώ θα ενισχύσει εξίσου ουσιαστικά την καταναλωτική δαπάνη τις τελευταίες εργάσιμες μέρες της χρονιάς, ώστε να κλείσει με ισχυρό θετικό πρόσημο το ταμείο του 2024».

Το τελικό πάντως «ταμείο» των εορτών για τις επιχειρήσεις αναμένεται να γίνει από το νέο έτος μετά και την Πρωτοχρονιά. Σχετικά με τις προθέσεις των καταναλωτών για τις δαπάνες των Χριστουγέννων, έρευνα της ΕΥ καταγράφει πως ένας στους τρεις (36%) σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε σύγκριση με πέρσι. Περισσότεροι από τους μισούς (54%) σχεδιάζουν να δαπανήσουν περίπου τα ίδια, το 4% θα ξοδέψει περισσότερα και το 6% δεν θα κάνει αγορές. Σημαντικότερο κριτήριο για τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (95%) με βάση το οποίο θα προχωρήσουν σε αγορές, αποτελεί η τιμή. Η ποιότητα των προϊόντων ακολουθεί, με μεγάλη, ωστόσο, διαφορά (65%).

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων αγορών που κάνουν οι καταναλωτές σε παιδικά παιχνίδια, την προσεχή Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου τίθεται σε ισχύ το «Καλάθι του Αϊ Βασίλη». Το μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης που έχει ως στόχο να διευκολύνει τους καταναλωτές, ως προς τις τιμές των παιχνιδιών στις αγορές τους, εφαρμόζεται για τρίτη συνεχή χρονιά στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Υποχρεωτικά, συμμετέχουν οι επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1.000.000 ευρώ και εθελοντικά όσες μικρότερες επιθυμούν. Το μέτρο θα διαρκέσει έως την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2025 με τις επιχειρήσεις να δημιουργούν τη δική τους λίστα προϊόντων από τις 10 κατηγορίες που διαμορφώνει το υπουργείο Υπουργείο Ανάπτυξης.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button