Τροχαία δυστυχήματα: Νέα μέτρα για την οδήγηση ηλικιωμένων προτείνουν οι ειδικοί – Το ηλικιακό όριο
Τις συνθήκες του δεύτερου, μέσα σε λιγότερο από ένα 24ωρο, θανατηφόρου τροχαίου στην Αττική, στην Καισαριανή, διερευνούν οι Αρχές, την ώρα που οι ειδικοί προτείνουν νέα μέτρα για την οδήγηση των ηλικιωμένων μετά και το θανατηφόρο τροχαίο στο Νέο Ψυχικό, στην πλατεία Αγίας Σοφίας, όπου μια 88χρονη οδηγός σκότωσε 41χρονο οδηγό μοτοσυκλέτας και τραυμάτισε τέσσερα άτομα.
Οι προτάσεις για επιπλέον μέτρα έρχονται με αφορμή τα συχνά τροχαία δυστυχήματα που συμβαίνουν γενικά στο οδικό δίκτυο και ειδικά σε δρόμους της Αττικής, με γνώμονα και τη διευκόλυνση των ηλικιωμένων οδηγών.
Η οδήγηση μόνο κάτα τη διάρκεια της ημέρας, η τοποθέτηση μεγαλύτερων σημάτων, αλλά και οι ασφαλέστερες και πιο εμφανείς διαβάσεις είναι ορισμένα από αυτά.
Μάλιστα, η επιστημονική κοινότητα εκτιμά ότι οι οδηγοί άνω των 65 ετών θα πρέπει να υποβάλλονται σε τακτικούς ιατρικούς ελέγχους, όχι μόνο από παθολόγο και οφθαλμίατρο, αλλά και από νευρολόγο, καθώς από αυτή την ηλικία ενδεχομένως αρχίσουν να εμφανίζονται και θέματα σε σχέση τη νοητική τους ικανότητα.
«Οι ευάλωτες ηλικίες είναι 20-25 αλλά και στις ηλικίες άνω των 75 ετών αυξάνεται πάλι ο αριθμός των ατυχημάτων. Ο έλεγχος πρέπει να γίνεται, όχι μόνο από παθολόγο και οφθαλμίατρο, αλλά και από νευρολόγο, και ο έλεγχος αυτός να συμπεριλαμβάνει τη νοητική ικανότητα, αλλά και την κινητική ικανότητα των ατόμων», τόνισε στην ΕΡΤ ο καθηγητής Νευρολογίας ΕΚΠΑ, Σωκράτης Παπαγεωργίου.
Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, από την ηλικία των 65 και μετά, το 25% των ατόμων παρουσιάζουν ήπια ή σοβαρότερα προβλήματα στις νοητικές ικανότητές τους.
Τι αναφέρει ο νόμος για το ηλικιακό όριο
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, δεν υπάρχει ηλικιακός περιορισμός στην οδήγηση. Όταν κάποιος φτάσει στα 65 έτη, υποχρεούται να εξετάζεται κάθε τρία χρόνια από παθολόγο και οφθαλμίατρο προκειμένου να εγκριθεί η ανανέωση του διπλώματος.
Από τα 80 και μετά, προστίθενται δύο ακόμη ιατρικές ειδικότητες, νευρολόγος και ωτορινολαρυγγολόγος, ενώ η συχνότητα του ελέγχου μειώνεται στα δύο χρόνια.
Τα στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι οδηγοί άνω των 65 ετών ευθύνονται για το 68,1% των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται, ποσοστό που αυξάνεται στο 76,7% για τους άνω των 75 ετών. Αντίθετα, οι οδηγοί ηλικίας 45 έως 55 ετών θεωρούνται οι πιο ασφαλείς, με ποσοστό ευθύνης μόλις 49,8% στα ατυχήματα που συμμετέχουν.
Σημειώνεται ότι στο πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα που έλαβε χώρα στο Νέο Ψυχικό, η 88χρονη κινούμενη με το ΙΧ αυτοκίνητό της, έχασε τον έλεγχο του οχήματος, με αποτέλεσμα αυτό να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα και να ακολουθήσει μία τρελή πορεία.
Η 88χρονη που οδηγούσε τζιπ, κατέβαινε την Άγγελου Σικελιανού, όταν χτύπησε επάνω σε ένα φορτηγάκι. Στη συνέχεια μπήκε στο αντίθετο ρεύμα, έπεσε επάνω σε τρία σταυθευμένα αυτοκίνητα και «θέρισε» δύο μοτοσικλέτες, με αποτέλεσμα ένας άνθρωπος να χάσει τη ζωή του.