Άρης Κουτελός: οι επόμενες κινήσεις της LG Electronics και οι νέες κατηγορίες προϊόντων
Η διατήρηση του ανοδικού momentum που έχει πετύχει η LG Electronics τα τελευταία χρόνια στην αγορά των καταναλωτικών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της διοίκησης της ελληνικής θυγατρικής, η οποία για τρία συναπτά χρόνια αποτελεί ένα από τα δύο ευρωπαϊκά γραφεία του κορεατικού κολοσσού με τις καλύτερες επιδόσεις.
«Η ανάπτυξή μας επικεντρώνεται σε τρεις πυλώνες», αναφέρει στο CNN Greece ο Άρης Κουτελός, γενικός διευθυντής της LG Electronics Hellas. «Ο πρώτος είναι η στροφή μας προς την προώθηση περισσότερο premium προϊόντων. Ο δεύτερος είναι η έμφαση στον τομέα της συνδεσιμότητας μεταξύ των συσκευών και της παροχής μίας διαφορετικής εμπειρίας μέσω του ΑΙ. Ο τρίτος είναι η βελτίωση της διαχείρισης της κατανάλωσης ενέργειας και της κατανάλωσης νερού. Ο τελευταίος αποτελεί, μάλιστα, κι έναν τομέα, όπου οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης θα διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο», επισημαίνει ο κ. Κουτελός, ο οποίος είναι από τα πρώτα στελέχη της LG Electronics στην Ευρώπη που ανέλαβαν επικεφαλής τοπικού γραφείου χωρίς να κατάγονται από την Κορέα.
Η πορεία της LG Electronics στην Ελλάδα παραμένει ανοδική, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία παρουσιάζει συνεχή ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας με μόνη εξαίρεση το 2020 και τις ιδιαίτερες συνθήκες της περιόδου του κορωνοϊού. «Οι πωλήσεις τη φετινή χρονιά παρουσιάζονται αυξημένες κατά περίπου 8%, ενώ το 2023 είχαμε κλείσει στα 174 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μία αύξηση περίπου 6% σε σχέση με το 2022», σημειώνει ο κ. Κουτελός. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ελληνικής θυγατρικής, η ανοδική πορεία προέρχεται κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων της LG Electronics στην κατηγορία των premium τηλεοράσεων και των πλυντηρίων, όπου η κορεατική εταιρεία έχει ενισχύσει τα μερίδιά της. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις των ψυγείων παρουσιάζουν σημαντική πτώση της τάξεως του 40% σε σχέση με το 2023 αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πέρσι υπήρχε η επιδότηση για την αλλαγή συσκευής που αξιοποίησαν χιλιάδες Έλληνες καταναλωτές. «Συνολικά, η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών προϊόντων παρουσιάζει μία μικρή άνοδο τη φετινή χρονιά, τουλάχιστον όσον αφορά στις κατηγορίες προϊόντων όπου δραστηριοποιούμαστε και παρακολουθούμε», προσθέτει ο κ. Κουτελός.
Αυξάνεται το μερίδιο του Β2Β
Από εκεί και πέρα, υπάρχει σταθερή αύξηση στον τομέα των λύσεων που απευθύνονται στις επιχειρήσεις (Β2Β), όπως είναι τα προϊόντα κλιματισμού, η οποία κινείται στα επίπεδα του +8%. «Βέβαια, η αύξηση είναι μεγαλύτερη στις λύσεις για οικιακούς καταναλωτές, αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι διευρύναμε τα κανάλια διανομής όσον αφορά στον οικιακό κλιματισμό», σημειώνει ο κ. Κουτελός.
Μεγάλη αύξηση της τάξεως του 30% υπάρχει και στον τομέα των οθονών (monitor) και ακόμη μεγαλύτερη (+56%) σε εκείνον του αποκαλούμενου digital signage με εξειδικευμένες λύσεις απεικόνισης. Ο λόγος για την αύξηση του digital signage είναι ότι η LG είναι ο βασικός προμηθευτής του έργου για την προμήθεια των ελληνικών σχολείων με σχετικά προϊόντα.
«Ο τομέας του αποκαλούμενου Β2Β αποτελεί βασικό πυλώνα για την ανάπτυξή μας. Ένας λόγος είναι τα περιθώρια ανάπτυξης που υπάρχουν λόγω των μεγάλων projects που προκύπτουν διαρκώς, ιδίως σε μία χώρα όπως η Ελλάδα που παρουσιάζει ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια», τονίζει ο κ. Κουτελός, σημειώνοντας ότι το project του Ελληνικού, για παράδειγμα, προσφέρει τέτοιου τύπου ευκαιρίες.
Το Β2Β αναμένεται να φθάσει φέτος να αντιπροσωπεύει το 48% του κύκλου εργασιών της LG Electronics στην Ελλάδα από 43% που ήταν πέρσι. «Πριν από 5 χρόνια, η LG έθεσε έναν στόχο να φθάσει το Β2Β να αντιπροσωπεύει το 50% του τζίρου της. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έχει ουσιαστικά πετύχει αυτόν τον στόχο», σημειώνει ο κ. Κουτελός.
Στροφή στο premium
Ένας άλλος στόχος της LG Electronics είναι η επικέντρωση σε premium λύσεις. «Θέλουμε να προσφέρουμε προϊόντα που απευθύνονται σε καταναλωτές με ιδιαίτερες απαιτήσεις αλλά σε σχετικά προσιτές τιμές», αναφέρει ο κ. Κουτελός.
Ένα παράδειγμα είναι οι εντοιχισμένες οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, όπου η LG Electronics δίνει μεγάλη έμφαση, με ιδιαίτερα εντυπωσιακές τεχνολογίες, όπως οι επαγωγικές εστίες, που προωθεί ο κορεατικός κολοσσός και στην ελληνική αγορά. «Γενικότερα, στην κατηγορία των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών έχουμε διαρκώς νέα προϊόντα και παίρνουμε μεγαλύτερα μερίδια», σημειώνει ο γενικός διευθυντής της LG Electronics Hellas.
Ο κ. Κουτελός φέρνει ως παράδειγμα την περίπτωση των ψυγείων όπου η LG έχει ενισχύσει τη θέση της έναντι του ανταγωνισμού, με τεχνολογίες όπως το InstaView, αλλά και των πλυντηρίων ρούχων, όπου η χωρητικότητα του κάδου αυξάνεται διαρκώς. Παράλληλα, στους φούρνους και στα πλυντήρια πιάτων η τάση είναι προς τον ατμό. Αντίστοιχη τάση υπάρχει και στην τηλεόραση όπου η τεχνολογία OLED, την οποία πρώτη λάνσαρε η LG, έχει αρχίσει να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος και μερίδια.
Τι θα φέρει το 2025
Όσον αφορά στα επόμενα πλάνα, το ελληνικό γραφείο σχεδιάζει να διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων που διαθέτει στην εγχώρια αγορά. Η συζήτηση για τους φορητούς υπολογιστές υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά πλέον δείχνουν να υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να δούμε τα laptops της LG και στην ελληνική αγορά.
Όπως, επίσης, είναι πολύ πιθανό να δούμε και τις ασύρματες σκούπες τύπου stick, η δημοτικότητα των οποίων αυξάνεται διαρκώς, ενώ περαιτέρω έμφαση θα δοθεί και στην κατηγορία των gaming monitors.
«Το 2025 αναμένεται να δούμε να συνεχίζεται η μικρή ανοδική πορεία στα καταναλωτικά ηλεκτρονικά προϊόντα λόγω της αύξησης του ΑΕΠ. Και αυτό χωρίς να υπολογίζω τις θετικές επιπτώσεις μίας νέας δράσης ανακύκλωσης», σημειώνει ο κ. Κουτελός, προσθέτοντας ότι στις τηλεοράσεις μπορεί την επόμενη χρονιά να μην υπάρχει κάποιο πολύ μεγάλο γεγονός, αλλά και φέτος το Euro 2024 έδωσε ώθηση (+30%) στη συγκεκριμένη κατηγορία μόνο για έναν μήνα. «Εκεί που θα υπάρξουν σημαντικές ευκαιρίες είναι στο Β2Β λόγω των μεγάλων projects που είτε βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε πρόκειται να ξεκινήσουν», επισημαίνει ο κ. Κουτελός, προσθέτοντας ότι η συνεχιζόμενη ανοδική πορεία του τουρισμού θα δώσει επιπλέον ώθηση στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών τα επόμενα χρόνια.