Οικονομία

Έντονη κινητικότητα στην αγορά των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών

Η ενίσχυση -τα τελευταία χρόνια- του ενδιαφέροντος των Ελλήνων καταναλωτών για οικιακές ηλεκτρικές συσκευές φέρνει νέους «παίκτες» στην εγχώρια αγορά με μεγάλους κατασκευαστές, κυρίως από την Κίνα, να προχωρούν στη δημιουργία τοπικών γραφείων αλλά και συνεργασιών με τοπικούς διανομείς. Την ίδια στιγμή που οι μεγάλοι Ευρωπαίοι αλλά και Κορεάτες κατασκευαστές επιδιώκουν να ενισχύσουν τα μερίδια τους δίνοντας έμφαση στα μεσαία προς υψηλά στρώματα της ελληνικής αγοράς.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα εισόδου είναι η κινεζική Dreame, η οποία θεωρείται από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κατασκευαστές σε κατηγορίες οικιακών ηλεκτρικών συσκευών όπως είναι τα προϊόντα που αφορούν τον καθαρισμό χώρων και η περιποίηση των μαλλιών. Η Dreame ανακοίνωσε και επισήμως την περασμένη εβδομάδα τη συνεργασία της με τη Westnet, η οποία θα είναι ο διανομέας των συσκευών της πρώτης στην Ελλάδα, και οι στόχοι δείχνουν αρκετά φιλόδοξοι δεδομένου ότι οι δύο πλευρές έκαναν λόγο για μερίδια της τάξεως του 10% – 15% μέσα στο επόμενο έτος. Σημειωτέον πως οι κατηγορίες των συσκευών όπου κινείται η Dreame παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στην Ελλάδα, καθώς όπως αναφέρθηκε υπήρξαν μήνες που το ποσοστό αύξησης έφθασε στο 52,4% για τις συσκευές περιποίησης μαλλιών και στο 14,9% για τις συσκευές καθαρισμού πατωμάτων.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς των καταναλωτικών ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών, το 2024 -για το σύνολο της αγοράς- κινείται περίπου στα ίδια επίπεδα αν εξαιρεθούν οι «επιπτώσεις» που έφεραν στο χώρο οι επιδοτήσεις για την αλλαγή μεγάλων συσκευών, οι οποίες επηρέασαν κατηγορίες όπως τα ψυγεία, τα πλυντήρια ρούχων και ο κλιματισμός. Όμως, οι μικρές οικιακές συσκευές κινούνται με αρκετά υψηλούς ρυθμούς, ενώ άπαντες αναμένουν το 2025 να κινηθεί ανοδικά δεδομένου ότι αναμένονται νέες δράσεις για την αλλαγή ενεργοβόρων μεγάλων οικιακών συσκευών. Κάτι που θα δώσει νέα ώθηση στην εγχώρια αγορά.

Νέες θυγατρικές

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που τουλάχιστον δύο ακόμη μεγάλοι κατασκευαστές από την Κίνα βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε διαδικασία σύστασης θυγατρικών τους στην Ελλάδα.

Η μία είναι η TCL, η οποία έχει καταφέρει να αποσπάσει σημαντικά μερίδια σε κατηγορίες συσκευών όπως οι τηλεοράσεις όπου βρίσκεται στην τρίτη θέση, ενώ παραδοσιακά κινείται δυναμικά και στα smartphones και στα tablets. Το επόμενο βήμα της κινεζικής εταιρείας είναι οι οικιακές ηλεκτρικές («λευκές») συσκευές όπου έχει μεν παρουσία στην κατηγορία του κλιματισμού αλλά τώρα θέλει να επεκταθεί και σε εκείνες των μεγάλων συσκευών όπως είναι τα ψυγεία και τα πλυντήρια. Και γι’ αυτό προχωρά με ταχείς ρυθμούς στη δημιουργία θυγατρικής στη χώρα μας.

Αντίστοιχα φιλόδοξα πλάνα φέρεται να έχει και η HiSense, η οποία, επίσης, θεωρείται από τους ανερχόμενους «παίκτες» παγκοσμίως. Η περίπτωση της, βέβαια, είναι διαφορετική από εκείνη της TCL, καθώς, μέχρι τώρα, δεν έχει καταφέρει να κάνει ιδιαίτερα γνωστό το brand της. Και αυτό πιθανότατα θα αλλάξει μέσω του νέου γραφείου που βρίσκεται σε φάση σύστασης.

Τα σχέδια των υπόλοιπων «παικτών»

Όμως, δεν είναι μόνο οι Κινέζοι κατασκευαστές που κάνουν ανοίγματα στην ελληνική αγορά. Η σουηδική Electrolux, ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» παγκοσμίως στο χώρο των μεγάλων οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, δείχνει αποφασισμένη να ενισχύσει την παρουσία της στη χώρα μας με στόχο να τριπλασιάσει το μερίδιο της που είναι 5% αυτή τη στιγμή στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται μέσα στην επόμενη πενταετία. Η Electrolux έχει προχωρήσει σε αρκετές αλλαγές τους τελευταίους μήνες όσον αφορά στις εγχώριες δραστηριότητες της με κυριότερη την επέκταση του δικτύου πωλήσεων της. Μέχρι πρότινος, τα προϊόντα με το εμπορικό σήμα της Electrolux ήταν διαθέσιμα μόνο μέσω του Κωτσόβολου, από τον περασμένο Μάιο, όμως, πωλούνται και μέσω όλων των μεγάλων αλυσίδων της χώρας.

Αντίστοιχα, η BSH, ο μεγαλύτερος «παίκτης» του κλάδου, προχωρά σε κινήσεις όπως η μεγαλύτερη έμφαση στα brands της Bosch και της Pitsos προκειμένου να διατηρήσει τα υψηλά μερίδια που έχει. Επίσης, τόσο η LG όσο και η Samsung κινούνται δυναμικά με στόχο κυρίως να απευθυνθούν στα υψηλότερα στρώματα της αγοράς.

Πάντως, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, το ζήτημα με τους Κινέζους κατασκευαστές είναι ότι προκειμένου να αποκτήσουν μερίδια αγοράς «πιέζουν» τις τιμές προς τα κάτω, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους. Γενικότερα, η μείωση των περιθωρίων κέρδους είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλούς κατασκευαστές και δεν είναι τυχαίο ότι βλέπουμε διαρκώς όλο και περισσότερους από τους μεγάλους «παίκτες» να προσπαθούν να κινηθούν προς τα ανώτερα στρώματα της αγοράς με premium προϊόντα, στα οποία τα περιθώρια κέρδους είναι σαφώς υψηλότερα.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button