Αθλητικά είδη: Το νέο τοπίο στην αγορά και η ανερχόμενη κατηγορία του Athleisure
Tαχύτητα ανερχόμενη κατηγορία στον κλάδο αθλητικών ειδών διεθνώς, αποτελεί το λεγόμενο «Athleisure» ή αλλιώς τα «αθλητικά μόδας», προσελκύοντας για αυτό τον λόγο και το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων «παικτών» της αγοράς.
Η τάση των καταναλωτών για στροφή προς ένα στυλ ένδυσης, αθλητικό μεν, που δεν σχετίζεται ωστόσο απαραίτητα με την άθληση αλλά φοριέται στις καθημερινές τους δραστηριότητες, αναδείχθηκε έντονα κατά την περίοδο των περιορισμών της πανδημίας και έκτοτε, αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Στα παπούτσια, «πρωταγωνιστές» είναι τα sneakers, τα οποία συνδυάζονται πλέον με το ντύσιμο σε όλες τις περιστάσεις, όλες τις ώρες της ημέρας. Σήμερα, η κατηγορία του Athleisure αποτελεί την πιο περιζήτητη και ελκυστική των αθλητικών ειδών, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς. Το μεγαλύτερο κοινό της είναι οι καταναλωτές της Gen-Z, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών.
Αξίζει να σημειωθεί πως η περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης θεωρείται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή μεταξύ Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής στο σύνολο του λιανεμπορίου αθλητικών ειδών, καταγράφοντας την τελευταία τριετία διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Εκτιμάται ότι στο τέλος του 2025, το μέγεθος της θα ανέρχεται στα 3,5 δισ. ευρώ, έχοντας καταγράψει αύξηση ύψους 0,8 δισ. ευρώ από το 2021 έως το 2025. Τη μεγαλύτερη «ώθηση» δε, αναμένεται να τη λάβει από την υπο-κατηγορία του Athleisure, με ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ 6% με 7%.
Πώς αλλάζει το τοπίο η νέα στρατηγική συμφωνία της Fourlis
Νέα δεδομένα όχι για μόνο στην εγχώρια αγορά αθλητικών ειδών αλλά και σε 8 συνολικά χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης αναμένεται να δημιουργήσει το νέο deal που ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες ο Όμιλος Fourlis, με την αμερικανική Foot Locker, που αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στo λεγόμενο «sneakere culture». Βάσει αυτής, προβλέπεται αφενός η εξαγορά του υπάρχοντος δικτύου της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία (συνολικά 6 καταστήματα και ένα e-shop), αφετέρου, η επέκταση του δικτύου της με τη δημιουργία νέων καταστημάτων σε 6 επιπλέον χώρες (Βουλγαρία, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο). Σημειώνεται μάλιστα πως θα είναι η πρώτη φορά που η Foot Locker, θα αναπτυχθεί στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω μοντέλου αδειοδότησης.
Η Fourlis η οποία έως τώρα δραστηριοποιείται στα αθλητικά είδη με την Ιnetresport, επανέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των «αθλητικών μόδας» –μετά την αποεπένδυση της το 2022 από την The Athlete’s Foot – «ποντάροντας» σε αυτή την ανερχόμενη καταναλωτική τάση και της προοπτικές ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς.
Στόχος της Fourlis είναι να αναπτύξει περισσότερα από 100 φυσικά καταστήματα στην περιοχή που προβλέπει η συμφωνία, εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, καθώς και 8 ηλεκτρονικά καταστήματα. Σύμφωνα με το πλάνο, τον πρώτο χρόνο αναμένεται να λειτουργήσουν 15-10 καταστήματα και τον τρίτο χρόνο πάνω από 40, εστιάζοντας σε premium σημεία και εμπορικά κέντρα. Σημειώνεται πάντως, ότι τα δύο concept του Ομίλου στα αθλητικά είδη, δηλαδή Intersport και Foot Locker, θα λειτουργούν μεταξύ τους συμπληρωματικά και θα αναπτύσσονται παράλληλα, καλύπτοντας τις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών.