Επιδοτήσεις 41 δισ. δολαρίων για την τόνωση της κατανάλωσης ετοιμάζει η Κίνα

Τις κρατικές επιδοτήσεις για ένα πρόγραμμα ανταλλαγής καταναλωτικών αγαθών διπλασίασε η Κίνα την περασμένη εβδομάδα, στο πλαίσιο του σχεδίου της για την τόνωση της κατανάλωσης.
Οι επιδοτήσεις φτάνουν τα 300 δισεκατομμύρια γουάν (41,47 δισεκατομμύρια δολάρια) και θα αφορούν περίπου το 15% έως 20% της τιμής αγοράς για επιλεγμένα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των smartphones μεσαίας κατηγορίας και των οικιακών συσκευών.
Πρόκειται για μια επέκταση από το περσινό πρόγραμμα των 150 δισεκατομμυρίων γιουάν, που ανακοινώθηκε το καλοκαίρι, για ένα στενότερο φάσμα προϊόντων.
Ο νέος γύρος επιδοτήσεων είναι «αρκετά σημαντικός» και πιθανότατα θα στηρίξει τις λιανικές πωλήσεις, παρόμοια με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου είδαν μια ώθηση στις πωλήσεις ορισμένων προϊόντων στα τέλη του περασμένου έτους, δήλωσε στο CNBC τη Δευτέρα ο Jacob Cooke, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της WPIC Marketing + Technologies.
Κορυφαίο καθήκον η ενίσχυση της κατανάλωσης
Ενώ υπάρχει σκεπτικισμός ότι ο αντίκτυπος μιας εφάπαξ επιδότησης δεν θα διαρκέσει πολύ, ο Cooke δήλωσε ότι πιθανότατα θα ακολουθήσουν περισσότερα προγράμματα επιδότησης.
Πρόσθεσε ότι ο «επιθετικός» στόχος της Κίνας για αύξηση του ΑΕΠ κατά 5% και η ιεράρχηση της κατανάλωσης δείχνουν ότι το Πεκίνο θα κάνει περισσότερα για να στηρίξει την ανάπτυξη – χωρίς να βασίζεται τόσο πολύ στο παλιό εγχειρίδιο των δαπανών για υποδομές.
Ο Κινέζος πρωθυπουργός Li Qiang παρέδωσε την περασμένη εβδομάδα μια ετήσια έκθεση για το κυβερνητικό έργο, η οποία ονόμασε την ενίσχυση της κατανάλωσης ως το κορυφαίο καθήκον για το επόμενο έτος.
Αυτή είναι η πρώτη φορά εδώ και μια δεκαετία που το Πεκίνο δίνει στην κατανάλωση τόσο υψηλή προτεραιότητα, δήλωσε η Laura Wang, επικεφαλής στρατηγικός αναλυτής μετοχών της Κίνας στη Morgan Stanley. Πρόσθεσε ότι η έκθεση για το κυβερνητικό έργο ανέφερε την «κατανάλωση» 27 φορές – οι περισσότερες αναφορές σε μια δεκαετία.
Κάτι καινούργιο για την Κίνα
Ενώ το Πεκίνο δεν έχει ακολουθήσει τις ΗΠΑ ή άλλες χώρες στο να μοιράζει μετρητά στους καταναλωτές, οι Κινέζοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο την ανάγκη να αντιμετωπιστεί η αποπληθωριστική πίεση στο εσωτερικό της χώρας.
Η Κίνα πρέπει να επικεντρωθεί περισσότερο στην εγχώρια ζήτηση, δεδομένης της πιθανότητας «νέων σοκ» στη ζήτηση στο εξωτερικό, δήλωσε ο Shen Danyang, επικεφαλής της ομάδας σύνταξης της έκθεσης κυβερνητικών εργασιών και διευθυντής του Γραφείου Ερευνών του Κρατικού Συμβουλίου, στους δημοσιογράφους την Τετάρτη στα μανδαρίνικα, σε μετάφραση του CNBC.
Οι λιανικές πωλήσεις της Κίνας αυξήθηκαν κατά 3,5% πέρυσι, μια απότομη επιβράδυνση από την αύξηση 7,2% το προηγούμενο έτος. Σε ένδειξη της επίμονης πτώσης της ζήτησης, ο πληθωρισμός των τιμών καταναλωτή στην Κίνα τον Φεβρουάριο έπεσε κάτω από το μηδέν για πρώτη φορά εδώ και πάνω από ένα χρόνο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Κυριακή.