Οικονομία

Εστίαση: «Ανάσα» από τα ρεβεγιόν των γιορτών περιμένουν οι επιχειρήσεις

Για τον κλάδο της εστίασης, το διάστημα από τις 15 Δεκεμβρίου έως και τις 15 Ιανουαρίου, αποτελούσε ανέκαθεν μία πολύ «δυνατή» περίοδο, κατά την οποία τα καταστήματα γέμιζαν από κόσμο και ο τζίρος των επιχειρήσεων ενισχυόταν σημαντικά, λόγω της εορταστικής κίνησης.

Με τα δεδομένα πλέον να έχουν αλλάξει, κατά κύριο λόγο εξαιτίας της πίεσης που δέχονται οι καταναλωτές από την ακρίβεια στην καθημερινότητά τους, η περίοδος αυτή φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια έχει συρρικνωθεί ως προς τη διάρκειά της, με τις επιχειρήσεις να «ποντάρουν» πλέον, κυρίως, στις ημέρες των γιορτών και τα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

«Ο Δεκέμβριος ξεκινούσε συνήθως με μία δυναμική, φέτος μπήκε ”μουδιασμένα”» σημειώνει χαρακτηριστικά στο CNN Greece, ο Γενικός Διευθυντής της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης, Γιάννης Λιάρος.

Όσο πλησιάζουμε προς τα Χριστούγεννα, αρχίζουν πλέον οι κρατήσεις να κινούνται με πιο έντονους ρυθμούς. Αυτές, ωστόσο, αφορούν κυρίως στις ημέρες, της παραμονής, ανήμερα και την επόμενη μέρα των Χριστουγέννων, κατά τη διάρκεια των οποίων αρκετά καταστήματα μάλιστα είναι ήδη «sold out». Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο ούτε για σύνολο των επιχειρήσεων, ούτε για τις υπόλοιπες μέρες του Δεκεμβρίου.

Ένα σημαντικό ”crash test” για τον κλάδο θα αποτελέσει, σύμφωνα με τον κ. Λιάρο, το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου. Μία περίοδος που παραδοσιακά αποτελούσε την καλύτερη εν μέσω γιορτών, από πλευράς κίνησης και κατανάλωσης και φέτος αποτελεί «ερωτηματικό» το πώς θα εξελιχθεί.

Την ίδια στιγμή, για τις επιχειρήσεις της εστίασης μεγάλα «αγκάθια» παραμένουν το ενεργειακό κόστος, το οποίο μάλιστα τον Νοέμβριο εκτοξεύτηκε, αλλά και οι τιμές των πρώτων υλών, καθώς σε αρκετά προϊόντα, είτε παραμένουν υψηλές, είτε συνεχίζουν να αυξάνονται, όπως για παράδειγμα στον καφέ.

Στο πλαίσιο αυτό, μία σημαντική αλλαγή που επισημαίνουν στελέχη του κλάδου για τις φετινές γιορτές, είναι πως αρκετές επιχειρήσεις προκειμένου να αποφύγουν την περαιτέρω επιβάρυνση ως προς το λειτουργικό κόστος, επέλεξαν, σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, να μην έχουν ειδικό μενού για τις μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αλλά να διατηρήσουν τους καταλόγους τους, προσθέτοντας μόνο κάποια εορταστικά πιάτα επιπλέον.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button