Οικονομία

Η Stellantis αναζητά νέο διευθύνοντα σύμβουλο – Το δίλημμα των brand

Καθώς ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann παίρνει συνεντεύξεις από υποψήφιους διευθύνοντες συμβούλους, η απόφαση για το πόσες από τις 14 μάρκες της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν βιώσιμο μέλλον αποτελεί σημαντική προτεραιότητα.

Το εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο της γαλλο-ιταλικής εταιρείας αντικατοπτρίζει την προέλευσή της από τη συγχώνευση της Fiat-Chrysler και της ιδιοκτήτριας της Peugeot, PSA, το 2021.

Η συρρίκνωσή του θα μπορούσε να μειώσει την πολυπλοκότητα και να επιτρέψει τη συγχώνευση ορισμένων λειτουργιών μάρκετινγκ, ανάπτυξης και πωλήσεων.

Αλλά κάθε μάρκα – από τα best seller όπως η Jeep, η Ram και η Peugeot μέχρι τις DS, Lancia και Alfa Romeo που αγωνίζονται – έχει τους οπαδούς της, καθιστώντας δύσκολη την επιλογή της.

Στην Ευρώπη, για παράδειγμα, όπου η Stellantis είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία μετά τη Volkswagen, η κορυφαία σε πωλήσεις μάρκα Peugeot είχε μερίδιο αγοράς μόλις 4,9% πέρυσι, ή την όγδοη θέση συνολικά.

Η χαμηλή αναγνωρισιμότητα της εταιρικής επωνυμίας της Stellantis από τους καταναλωτές, σε αντίθεση με ανταγωνιστές όπως η VW ή η Toyota, είναι ένα άλλο μειονέκτημα.

Μια πηγή που γνωρίζει τις σκέψεις του Elkann δήλωσε στο Reuters ότι το θέμα αποτελεί προτεραιότητα και ότι οποιοσδήποτε υποψήφιος για διευθύνων σύμβουλος χωρίς ιδέα για τις μάρκες «δεν είναι ο κατάλληλος υποψήφιος».

Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Stellantis ανά brand

Reuters

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares έλεγε συχνά ότι οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μια «δαρβινική εποχή» όπου οι πιο αδύναμοι θα αποτύχουν – ενώ επέμενε ότι όλες οι μάρκες της Stellantis έχουν μέλλον.

Όταν ο Ταβάρες απομακρύνθηκε τον Δεκέμβριο, ο Elkann κινήθηκε γρήγορα για να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών που είχε πληγεί από την πτώση των πωλήσεων και των περιθωρίων κέρδους στην αγορά των ΗΠΑ, παραδοσιακά την πιο κερδοφόρα αγορά της, με τις μάρκες Jeep, Ram, Chrysler και Dodge.

Η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως με βάση τις πωλήσεις έχει λιγότερο καλές επιδόσεις στην Ευρώπη, ενώ έκλεισε μια κοινοπραξία κατασκευής Jeep στην Κίνα πριν από σχεδόν τρία χρόνια και δεν σχεδιάζει να προωθήσει την επαναλειτουργία της, καθώς οι ευκαιρίες εκεί υποχωρούν.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος πρέπει «να είναι έτοιμος να λάβει ισχυρές αποφάσεις», δήλωσε ο Fabio Caldato της Acomea SGR, η οποία κατέχει μετοχές της Stellantis.
«Αν δεν σκέφτομαι με την καρδιά μου, αλλά ως επενδυτής, θα το έβλεπα ως πολύ θετικό ότι ο νέος CEO είναι αποφασισμένος να επανεξετάσει το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων», είπε.

Οι μάρκες που θεωρούνται από τους αναλυτές ως ευάλωτες σε μια αναδιάταξη του χαρτοφυλακίου περιλαμβάνουν τις premium μάρκες Alfa Romeo, DS και Lancia.

Η Dodge και η Chrysler θεωρούνται ως επιβιώσιμες παρά τις λιγότερο από αστρικές επιδόσεις, καθώς έχουν αναγνωρισιμότητα στους οδηγούς των ΗΠΑ και απευθύνονται σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραδοσιακά εγκαταλείπουν διάσημες μάρκες μόνο απρόθυμα, όπως όταν η GM έκοψε τη Saturn και την Pontiac και η Ford την Mercury κατά τη διάρκεια της ύφεσης στα τέλη της δεκαετίας του 2000.

Σε δήλωσή της στο Reuters, η Stellantis δήλωσε ότι κάθε μάρκα της είχε σχέδια για νέα προϊόντα και ότι οι πρόσφατες οργανωτικές αλλαγές αποσκοπούσαν στην υποστήριξή τους.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button