Κατεβάζει «ταχύτητα» η ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας

Μετά το «ράλι» που κατέγραψαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας την προηγούμενη διετία, εν μέσω των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, τον πρώτο μήνα του 2025 τα PL εμφάνισαν έπειτα από αρκετό καιρό, χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με τα επώνυμα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, τον Ιανουάριο του 2025 οι πωλήσεις σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αναπτύχθηκαν με ρυθμό της τάξεως του 5,3% ενώ των επωνύμων με 8,5%. Στο σύνολο του 2024, αντίθετα, τα Private Label είχαν «τρέξει» με 4,7% και τα επώνυμα προϊόντα με 2,5% ενώ το 2023 με 11,4% και 8,6% αντίστοιχα.
Το ποσοστό τους επί των συνολικών πωλήσεων πάντως, διατηρείται σε ιστορικά υψηλά – για τα δεδομένα, πάντα, της ελληνικής αγοράς – επίπεδα. Τα προηγούμενα χρόνια, η ακρίβεια σε βασικά αγαθά και γενικότερα η πίεση που δέχθηκε το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, οδήγησαν αρκετούς καταναλωτές στην αναζήτηση οικονομικότερων λύσεων στις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ. Έτσι, το 2023 το μερίδιο των PL έφτασε στο 26,3% επί του συνόλου των πωλήσεων και το 2024 στο 26,8% αντίστοιχα. Τον πρώτο μήνα του 2025 διαμορφώθηκε στο 26,5% ενώ κινήθηκε πτωτικά σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2024 και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων (τρόφιμα, προϊόντα προσωπικής περιποίησης, είδη για τη φροντίδα του σπιτιού).
Εκείνο πάντως που παρατηρήθηκε το προηγούμενο έτος είναι πως την ανοδική πορεία του μεριδίου της ιδιωτικής ετικέτας, την τροφοδότησε αποκλειστικά η κατηγορία των τροφίμων. Η οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, ήταν κι η μοναδική όπου συνεχίστηκαν οι αυξήσεις των τιμών ανά τεμάχιο (+0,7%, στο σύνολο του 2024). Συγκεκριμένα, το ποσοστό της ιδιωτικής ετικέτας στα τρόφιμα ανήλθε το 2024 στο 27,4%, αυξημένο κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2023. Αντίθετα στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης μειώθηκε καθώς διαμορφώθηκε στο 19,9%, έναντι 20,7% το 2023, ενώ στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, παρέμεινε σταθερό στο 25,9% και τα δύο προηγούμενα χρόνια.