Οικονομία

Κερδίζουν έδαφος τα ποτά χωρίς αλκοόλ – Η διεθνής τάση και η εικόνα στην Ελλάδα

H στροφή όλο και περισσότερων καταναλωτών προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής αλλά και οι διαφοροποιημένες, σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές, καταναλωτικές συνήθειες των νεότερων ηλικιών, έχουν αναδείξει νέες τάσεις διεθνώς, τόσο στα τρόφιμα, όσο και τα ποτά.

Η είδηση πως στη, φημισμένη για τα κρασιά της γαλλική πόλη, Μπορντό, λειτουργεί πλέον οινοποιείο που παράγει αποκλειστικά κρασί χωρίς αλκοόλ, ήρθε να «επιβεβαιώσει» με πιο …εμφατικό τρόπο, μία διαρκώς ανερχόμενη παγκόσμια τάση, αυτή της κατανάλωσης ποτών, χωρίς ή με χαμηλή περιεκτικότητα, αλκοόλ. Παρότι, βεβαίως, η κίνηση αυτή, ήρθε εν μέσω της κρίσης που αντιμετωπίζει το γαλλικό κρασί. Tην ίδια στιγμή, άλλωστε, στη Γαλλία, η διεθνής πρωτοβουλία του «Dry January», δηλαδή της αποχής από το αλκοόλ κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου, παρότι είχε προκαλέσει στο παρελθόν αντιδράσεις από τους οινοπαραγωγούς της χώρας και επίσημα δεν έχει λάβει πολιτική υποστήριξη, φαίνεται να έχει τη μεγαλύτερη απήχηση από τότε που ξεκίνησε, στους Γάλλους πολίτες, όπως σημειώνει η Le Monde.

Και μπορεί το κρασί χωρίς αλκοόλ να αποτελεί μια κατηγορία η οποία αναδύεται και έχει αρχίσει να προσελκύει επενδύσεις τα τελευταία, κυρίως, χρόνια σε διεθνές επίπεδο, στη μπύρα, ωστόσο, η alcohol-free κατηγορία θεωρείται ήδη ως ταχύτατα αναπτυσσόμενη. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι οι σχεδόν στο σύνολό τους οι μεγάλες ζυθοποιίες παγκοσμίως έχουν προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό τους προϊόντα με 0% αλκοόλ. Στη Γαλλία, το 10% της αγοράς μπύρας είναι χωρίς αλκοόλ και στην Ισπανία, το 25% αντίστοιχα, όπως σημειώνει το BBC.

Ενδεικτική της ανοδικής πορείας της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι άλλωστε η εκτίμηση της DBRS, ότι παγκόσμιες πωλήσεις της μπύρας χωρίς αλκοόλ, αναμένεται να αυξηθούν κατά περίπου 6,7%, σε περισσότερα από 50 δισ. δολάρια μέχρι το 2029, από 34 δισ. το 2023. Την ίδια στιγμή, η αντίστοιχη ανάπτυξη της μπύρας με αλκοόλ, εκτιμάται στο 3%.

Πάντως, τόσο όσον αφορά στη μπύρα και στα υπόλοιπα ποτά, το μερίδιο των alcohol-free, επί της συνολικής κατανάλωσης παραμένει μικρό. Αποτελεί ωστόσο γεγονός ότι η αγορά των ποτών χωρίς αλκοόλ, αναπτύσσεται ταχύτατα και παράλληλα εμφανίζει σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της, ανήλθαν σε σχεδόν 20 δισ. δολάρια το 2023, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας Euromonitor, ποσό διπλάσιο σε σχέση με πριν από μία πενταετία.

Η εικόνα στην Ελλάδα

Και στην εγχώρια αγορά μπύρας οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες του κλάδου, αναγνωρίζοντας τη διαρκώς αυξημένη ζήτηση και τις προοπτικές ανάπτυξης, έχουν επενδύσει εδώ και αρκετά χρόνια στη συγκεκριμένη κατηγορία, εντάσσοντας στο χαρτοφυλάκιό τους προϊόντα χωρίς, ή με μειωμένο αλκοόλ.

Το συνολικό μερίδιο, πάντως, της μπύρας χωρίς αλκοόλ στη χώρα μας, βρίσκεται ακόμη στα επίπεδα του 3%, όπως ανέφερε το περασμένο καλοκαίρι, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης. Ωστόσο, είναι χαρακτηριστικό, ότι η συγκριμένη κατηγορία στην ΕΖΑ παρουσίαζε ανάπτυξη της τάξεως του 60% κατά τη διάρκεια του 2024, με τον κ. Ασπιώτη να επισημαίνει μάλιστα πως αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας.

Στην κατηγορία του κρασιού, το περασμένο καλοκαίρι λανσαρίστηκε από το Κτήμα Σεμέλη το πρώτο, μερικώς αποαλκοολωμένο κρασί – λευκό και ροζέ- που παράγεται στην Ελλάδα. Η εταιρεία προχώρησε στη συγκεκριμένη κίνηση, αναγνωρίζοντας την αυξανόμενη ανάγκη για ελαφρύτερα κρασιά, χαμηλότερης περιεκτικότητας σε αλκοόλη αλλά και σε θερμίδες, σημειώνοντας πως το «LOW», όπως ονομάζεται, έχει λιγότερο από το 50% αλκοόλης και το 40% των θερμίδων, από ένα «τυπικό» κρασί περιεκτικότητας 12,5% αλκοόλ.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button