Οικονομία

Κώστας Νεμπής: τα πλάνα για την επόμενη φάση ανάπτυξης του ομίλου ΟΤΕ

«Δεν μας αρκεί να είμαστε ο κορυφαίος τηλεπικοινωνιακός πάροχος της Ελλάδας. Θέλουμε ο ΟΤΕ να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης». Η δήλωση αυτή του Κώστα Νεμπή, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου ΟΤΕ τον περασμένο Ιούλιο, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημερωτικής συνάντησης που είχε με τους εκπροσώπους των ελληνικών μέσων ενημέρωσης είναι χαρακτηριστική του φιλόδοξου στόχου που έχει θέσει για τον μεγαλύτερο τηλεπικοινωνιακό πάροχο της χώρας.

Στην αρχική τοποθέτηση του ο κ. Νεμπής έκανε λόγο για 3 πυλώνες (ανάπτυξη, μετασχηματισμός, διαφοροποίηση) και 10 προτεραιότητες με την έμφαση να δίνεται σε τομείς όπως είναι οι υποδομές, η αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας και την παροχή υποστήριξης προς τους πελάτες αλλά και στην αξιοποίηση των συνεργιών με την Deutsche Telekom.

«Με την υποστήριξη της Telekom είμαστε βέβαιοι ότι θα τα καταφέρουμε» ήταν μία άλλη χαρακτηριστική ατάκα του κ. Νεμπή, ο οποίος, πάντως, απέφυγε να τοποθετηθεί αναφορικά με το ενδεχόμενο μετονομασίας του ομίλου ΟΤΕ. Σημείωσε, όμως, αρκετές φορές το πόσο ισχυρό είναι το εμπορικό σήμα της Telekom σε παγκόσμιο επίπεδο. «Η Telekom είναι ένας όμιλος με παρουσία σε πάνω από 50 χώρες. Έχει πάνω από 300 εκατ. πελάτες και απασχολεί πάνω από 200.000 εργαζόμενους. Το μέγεθός της, της επιτρέπει να έχει περισσότερες ευκαιρίες συνεργασίας από οποιονδήποτε άλλο. Google, Apple, SpaceX, Perplexity, OpenAI, Nvidia και Netflix είναι μόνο μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα συνεργασιών της Telekom. Όπως κάναμε με το Netflix, έτσι θέλουμε να κινηθούμε για να αξιοποιήσουμε όσες περισσότερες συνεργασίες μπορούμε προς όφελος των πελατών μας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Νεμπής.

Ανάπτυξη υποδομών

Η περαιτέρω ανάπτυξη των δικτυακών υποδομών δείχνουν πάντως να βρίσκονται ψηλά στις προτεραιότητες της νέας διοίκησης. Όπως αναφέρθηκε το δίκτυο fiber to the home (FTTH) συνεχίζει να επεκτείνεται δυναμικά για να καλύψει το 65% της χώρας έως το 2027. «Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε την πλειονότητα των ευρυζωνικών πελατών μας σε οπτική ίνα ή σε υβριδικές υποδομές fixed wireless access σε περιοχές που δεν προβλέπονται να καλυφθούν από οπτική ίνα – δική μας ή εναλλακτικών παρόχων. Αυτό, σε συνδυασμό με τις συμφωνίες χονδρικής που πρόσφατα υπογράψαμε, θα μας φέρει το ποσοστό αξιοποίησης του fiber δικτύου μας σε πάνω από 55%» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στο 5G προτεραιότητα αποτελεί η αξιοποίηση του φάσματος των 3.5GHz, με στόχο την αύξηση της πληθυσμιακής κάλυψης σε πάνω από 80%, με ταυτόχρονη αύξηση της διείσδυσης των 5G συσκευών. Ειδική αναφορά έγινε στο θέμα του fixed wireless access (FWA) όπου θα αξιοποιηθεί το 5G SA (σ.σ. η αναβαθμισμένη «έκδοση» του 5G) προκειμένου να παρέχονται ευρυζωνικές συνδέσεις υπερυψηλών ταχυτήτων σε απομακρυσμένες περιοχές. Μάλιστα, η νέα υπηρεσία αναμένεται να είναι διαθέσιμη αρκετά σύντομα.

Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, στόχος είναι η αύξηση διείσδυσης της νόμιμης συνδρομητικής τηλεόρασης από το περίπου 30% που είναι σήμερα, κοντά στο μέσο όρο της Ε.Ε. δηλ. στο 50%. Ο κ. Νεμπής πρόσθεσε πως «οι πρόσφατες συμφωνίες με την Nova και το Netflix, αλλά και τα επιπλέον μέτρα κατά της πειρατείας που προσδοκούμε σύντομα να φέρει η κυβέρνηση, θα βοηθήσουν σίγουρα προς αυτήν την κατεύθυνση».

Στον τομέα των εταιρικών πελατών, ο επικεφαλής του ΟΤΕ σημείωσε πως σκοπεύει να εστιάσει στην καινοτόμο συνδεσιμότητα, μεταφορά σε cloud υποδομές, νέες ψηφιακές υπηρεσίες, εξειδικευμένες λύσεις ανά κλάδο αλλά και την αξιοποίηση των System Solution δεξιοτήτων της εταιρείας.

Τέλος, προτεραιότητα αποτελεί και η επιτάχυνση της ανάπτυξης των υπηρεσιών στις νέες αγορές που δραστηριοποιείται ο ΟΤΕ (COSMOTE insurance, Box, Payzy) και ενδεχόμενη επέκταση σε ακόμη περισσότερες.

Πως θα υλοποιηθεί ο μετασχηματισμός

Όσον αφορά στον μετασχηματισμό, ο κ. Νεμπής αναγνώρισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει ήδη, θέτοντας για το μέλλον δυο βασικές προτεραιότητες: την εξυπηρέτηση του πελάτη και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της εταιρείας.

Ως προς την εξυπηρέτηση του πελάτη, πρώτος στόχος είναι να μειωθούν οι μη πωλησιακές επαφές στα φυσικά κανάλια εξυπηρέτησης και πώλησης, καθώς και οι άσκοπες μεταβάσεις των τεχνικών στο πεδίο.

Δεύτερος στόχος είναι η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), για να μεταφερθεί ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων και εξυπηρέτησης των πελατών στα ψηφιακά κανάλια, προσφέροντας καλύτερη εμπειρία πελάτη με πιο αποδοτικό τρόπο. Όσον αφορά στην αποτελεσματικότερη λειτουργία τη εταιρείας, στόχος είναι η επιτάχυνση του μετασχηματισμού του λειτουργικού και παραγωγικού μοντέλου. Όπως επισήμανε ο κ. Νεμπής αυτό θα γίνει «μέσω απλοποιήσεων, ψηφιακοποιήσεων και λειτουργικών βελτιστοποιήσεων. Αλλά και με την αξιοποίηση ΑΙ εργαλείων, μεταφορά σε cloud υποδομές και αξιοποίηση αυτοματισμών, αλλά και μετάβαση σε κοινές με τον όμιλο Telekom πλατφόρμες και λειτουργικά μοντέλα».




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button