Οικονομία

Λιανεμπόριο: Το «στοίχημα» της Black Friday με «φόντο» τις γιορτές

Η αγορά συνεχίζει να κινείται σε ρυθμούς Black Friday με τα καταστήματα να ήταν και σήμερα, Κυριακή, ανοιχτά, ωστόσο το βλέμμα του εμπορικού κόσμου στρέφεται πλέον στην εορταστική περίοδο που ακολουθεί αμέσως μετά.

Το τελικό «ταμείο» για τη φετινή Black Friday από πλευράς των επιχειρήσεων αναμένεται να γίνει μετά την αυριανή Cyber Μοnday, κατά την οποία οι προσφορές επικεντρώνονται στα online καταστήματα. Ωστόσο, μία πρώτη εικόνα της αγοραστικής κίνησης έχει ήδη αποτυπωθεί καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις και κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες έχουν μπει στη «μάχη» των προσφορών, εδώ και τουλάχιστον δύο εβδομάδες

Όπως σημείωνε στο CNN Greece o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και β’ αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ, Θεόδωρος Καπράλος, ο εμπορικός κόσμος είναι συγκρατημένα αισιόδοξος σχετικά με τις επιδόσεις της συγκεκριμένης περιόδου. Από τη μία πλευρά, εξηγεί, η αγοραστική κίνηση «ζεσταίνεται» στα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, ωστόσο λόγω της πίεσης που δέχεται το εισόδημα των καταναλωτών, οι αγορές που γίνονται είναι στοχευμένες και συγκεκριμένες. Επισημαίνει παράλληλα το γεγονός ότι πλέον προσφορές μπορούν να διενεργούνται σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, κάτι που σε έναν βαθμό, έχει «απαξιώσει» τέτοιες περιόδους.

Η εκτίμηση από την πλευρά του πρόεδρου του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλη Κορκίδη είναι πως η αγοραστική κίνηση στην ελληνική αγορά θα κυμανθεί στα περυσινά επίπεδα. «Με περίπου 3 εκατ. πωλήσεις και μέση απόδειξη κοντά στα 100 ευρώ και συνολικό τζίρο στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ» σημείωνε ο κ. Κορκίδης πριν από λίγες μέρες.

Η μεγαλύτερη κινητικότητα σε ό,τι αφορά τις αγορές των καταναλωτών, σύμφωνα με του εκπροσώπους του λιανεμπορίου παρατηρείται και φέτος στους κλάδους που παραδοσιακά «πρωταγωνιστούν» στη Black Friday, δηλαδή σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα, ρούχα-παπούτσια, είδη σπιτιού και παιδικά.

Το βλέμμα στραμμένο στον χριστουγεννιάτικό τζίρο

Την ίδια στιγμή, η Black Friday σηματοδοτεί και την έναρξη ακόμη μίας σημαντικής περιόδου για το λιανεμπόριο, εκείνης των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ειδικά για συγκεκριμένους τομείς, όπως της ένδυσης και της υπόδησης ή των παιδικών (ρούχα και παπούτσια, παιχνίδια). Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως επισημαίνουν στελέχη μεγάλων αλυσίδων, οι πωλήσεις που πραγματοποιούνται κατά το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, αντιστοιχούν στο 25% του συνόλου τους έτους.

Άλλωστε, ιδίως τα τελευταία χρόνια, η Black Friday και η εορταστική περίοδος «συνδέονται» όλο και περισσότερο στη συνείδηση των καταναλωτών καθώς αρκετοί επιλέγουν να «εκμεταλλευτούν» τις προσφορές προκειμένου να πραγματοποιήσουν νωρίτερα κάποιες από τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, όπως δώρα, ρούχα κτλ. σε καλύτερες τιμές.

Επιπλέον, όπως εξηγεί ο κ. Καπράλος, «η χειμερινή περίοδος, λόγω της αλλαγής των καιρικών συνθηκών, ξεκινάει πλέον πολύ αργότερα σε σχέση με το παρελθόν και ο Νοέμβριος, μέχρι τη Black Friday, είναι συνήθως υποτονικός για το λιανεμπόριο» σημειώνει ο κ. Καπράλος. Η κινητικότητα στην αγορά σε ό,τι αφορά τα «χειμερινά» προϊόντα ξεκινά αρχικά με την ευκαιρία των προσφορών της περιόδου που διανύουμε και στη συνέχεια μέσα στον Δεκέμβριο και τις γιορτές.

Με δεδομένο ότι, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση στον συνολικό κύκλο εργασιών του λιανεμπορίου (2,77% στο 9μηνο του 2024) είναι κατά κύριο λόγο πληθωριστική, οι επιχειρήσεις «ποντάρουν» στην περίοδο που έρχεται προκειμένου να ενισχύσουν τα ταμεία τους στο κλείσιμο του έτους. Η αγορά μπαίνει, πάντως, επίσημα σε ρυθμούς γιορτών από την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου οπότε και ξεκινά η εφαρμογή του εορταστικού ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων ενώ ανοιχτά θα είναι και τρεις συνολικά Κυριακές του Δεκεμβρίου, συγκεκριμένα στις 15, 22 και 29 του μήνα.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button