Οικονομία

«Ντέρμπι» στην αγορά αθλητικών ειδών – Μπαράζ επενδύσεων και νέες αφίξεις

Σημαντικές επενδύσεις από τους υφιστάμενους μεγάλους «παίκτες» του κλάδου αλλά και νέες αφίξεις, καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στην εγχώρια αγορά αθλητικών ειδών.

Πρόκειται για μία αγορά η οποία κατά την περίοδο της πανδημίας και λόγω της παραμονής στο σπίτι, αναδιαμορφώθηκε σημαντικά ως προς τα χαρακτηριστικά της ενώ τα χρόνια που ακολούθησαν συνέχισε να αναπτύσσεται δυναμικά. Η περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, μάλιστα, θεωρείται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή μεταξύ Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής στο σύνολο του λιανεμπορίου αθλητικών ειδών, καταγράφοντας την τελευταία τριετία, διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Εκτιμάται ότι στο τέλος του 2025, το μέγεθός της θα ανέρχεται στα 3,5 δισ. ευρώ, έχοντας καταγράψει αύξηση ύψους 0,8 δισ. ευρώ από το 2021 έως το 2025.

Η νέα άφιξη της Ena Athletics

Όπως έγινε γνωστό τις προηγούμενες ημέρες, ντεμπούτο στην εγχώρια αγορά των αθλητικών ειδών αναμένεται να κάνει το προσεχές διάστημα μια νέα ελληνική start up, η Ena Athletics, φιλοδοξώντας να λανσάρει το πρώτο ελληνικό running παπούτσι υψηλών προδιαγραφών (supershoe). H εταιρεία συστάθηκε πριν από λίγους μήνες και σύμφωνα με τα στοιχεία της στο ΓΕΜΗ, η έδρα της βρίσκεται στο Golden Hall της Lamda Development, συμφερόντων του ομίλου Λάτση. «Με έδρα στην Αθήνα και με ένα διεθνές management team ηγούμενο από Έλληνες, η Ena Athletics, αναμένεται να προκαλέσει μεγάλη αίσθηση και φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα της κατηγορίας, λανσάροντας το πρώτο Ελληνικό running παπούτσι υψηλών προδιαγραφών (supershoe), το οποίο αντλεί έμπνευση από την κληρονομιά και τις αθλητικές αξίες της χώρας μας» αναφέρεται στην ενημέρωση σχετικά με τη νέα εταιρεία.

Το deal Fourlis – Foot Locker και η Ιntersport

Σε μία στρατηγική συμφωνία η οποία σηματοδοτεί την επιστροφή του στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία του «Athleisure» ή αλλιώς «αθλητικά μόδας», προχώρησε πρόσφατα ο όμιλος Fourlis. Bάσει της συμφωνίας της Fourlis με την αμερικανική Foot Locker,, παγκόσμιο ηγέτη στo λεγόμενο «sneaker culture», προβλέπεται αφενός η εξαγορά του υπάρχοντος δικτύου της σε Ελλάδα και Ρουμανία (συνολικά 6 καταστήματα και ένα e-shop), αφετέρου, η επέκτασή του με τη δημιουργία νέων καταστημάτων σε 6 επιπλέον χώρες (Βουλγαρία, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο). Εστιάζοντας σε πρώτη φάση στις αγορές της Ελλάδας, Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, το πλάνο για το 2025 προβλέπει δίκτυο άνω των πέντε καταστημάτων σε καθεμία από αυτές. Στόχος του Ομίλου είναι να αναπτύξει μακροπρόθεσμα, περισσότερα από 100 συνολικά, φυσικά καταστήματα Foot Locker, σε 8 χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης παράλληλα με 8 ηλεκτρονικά καταστήματα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η κατηγορία του Athleisure αποτελεί την πιο περιζήτητη και ελκυστική των αθλητικών ειδών, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς. Το μεγαλύτερο κοινό της είναι οι καταναλωτές της Gen-Z, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών. Εκτιμάται δε πως η συγκεκριμένη κατηγορία αναμένεται ότι θα δώσει τη μεγαλύτερη ώθηση στο σύνολο του κλάδου των αθλητικών ειδών τα επόμενα χρόνια, με ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ 6% με 7%.

Πέραν της νέας συμφωνίας με τη Foot Locker, ο Όμιλος Fourlis διαθέτει ήδη μία ισχυρή παρουσία στον κλάδο των αθλητικών ειδών μέσω τους δικτύου της Ιnetresport, η οποία συνεχίζει την επέκτασή της και το β΄ εξάμηνο του 2024, με το άνοιγμα νέων καταστημάτων σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία. Άλλωστε όπως υπογράμμισε και ο πρόεδρος τoυ Ομίλου, Bασίλης Φουρλής, τα δύο brands με τα οποία η Fourlis θα δραστηριοποιείται πλέον στην αγορά αθλητικών ειδών θα λειτουργούν ως συμπληρωματικά concept και θα αναπτύσσονται παράλληλα.

Η ανάπτυξη JD Sports – Cosmos Sport

Tην παρoυσία της στην ελληνική αγορά συνεχίζει να διευρύνει η βρετανική JD Sports η οποία απέκτησε το 2021 το 80% της Cosmos Sport. Το brand JD Sports έκανε την είσοδό του στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο του 2022 με πρώτο κατάστημα στο Smart Park ενώ μέσα στο 2023 λειτούργησαν συνολικά 17 νέα καταστήματα Cosmos Sport και JD Sports σε Ελλάδα και Κύπρο. Πρόσφατα άνοιξε τις πόρτες του και το νέο flagship κατάστημα JD Sports στην καρδιά της Αθήνας, σε νεοκλασικό κτήριο της Ερμού, συνολικής επιφάνειας 1.331 τ.μ. Σημειώνεται πως η Cosmos Sport, με τις εμπορικές επωνυμίες Cosmos Sport, JD Sports, Sneaker10, SlamDunk, Rundome, αριθμεί συνολικά 92 φυσικά καταστήματα και 9 ηλεκτρονικά καταστήματα.

Το δίκτυο της στην εγχώρια αγορά αθλητικών ειδών συνεχίζει να διευρύνει και η σερβική Sport Vision, η οποία έκανε ντεμπούτο στη χώρα μας το 2020 και πλέον αριθμεί περί τα 20 καταστήματα. Μέσα στο 2023 άνοιξε συνολικά 8 νέα καταστήματα, σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Αθήνα, Λάρισα, Καλαμάτα (σε δύο σημεία) και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το 2024 ακόμη τρία νέα καταστήματα σε Βόλο, Καβάλα και Πυλαία Θεσσαλονίκης σχεδιάζοντας παράλληλα την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button