Στο 2,7% ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο – Συνεχίζεται η ακρίβεια στα τρόφιμα

Στο 2,7% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο 2025, με ώθηση από την κατηγορία «Διατροφή», η οποια είχε ανοδική μεταβολή 1% σε μηνιαίο επίπεδο.
Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Ιανουάριο 2025, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2024 παρουσίασε μείωση 0,7%, έναντι μείωσης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους
Στη σύγκριση των επι μέρους κατηγορίών, τα στοιχεία δείχνουν πως η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,7% τον μήνα Ιανουάριο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων (μείωση 22,9%) και λιγότερο από την ομάδα Μεταφορές (-0,1%) λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
Παράλληλα, καταγράφηκε αύξηση 1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, μοσχάρι, πουλερικά, αλλαντικά, νωπά ψάρια, άλλα βρώσιμα έλαια, λαχανικά (γενικά), σοκολάτεςπροϊόντα σοκολάτας, σάλτσες-καρυκεύματα, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, νωπά φρούτα.
Αυξήσεις καταγράφηκαν και στους παρακάτω δείκτες:
- 0,9% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
- 0,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- 0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις ψυχαγωγικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
- 0,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστείακαφενεία-κυλικεία.
- 0,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 – Ιανουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αύξησης 3,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 – Ιανουαρίου 2024 με το δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2022 – Ιανουαρίου 2023.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο ρυθμός αύξησης στον ετήσιο πληθωρισμό έχει υποχωρήσει σε σχέση με την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2024 με το 2023, καθώς προέκυψε άνοδος 2,7%, έναντι 3,1%.

Σύγκριση Ιανουαρίου 2025 με Ιανουάριο 2024
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,7% τον μήνα Ιανουάριο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών και ειδικότερα από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 5,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 4,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
- 3,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
- 3,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
- 1,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- 1,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
- 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- 5,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ πανδοχεία.
- 2,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων, άλλες υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.