Οικονομία

Πώς άλλαξε ο «χάρτης» των περιζήτητων περιοχών στα εμπορικά ακίνητα

Οι υψηλές τιμές καθώς και η μειωμένη προσφορά ακινήτων σε αρκετές, «παραδοσιακά», δημοφιλείς εμπορικές «πιάτσες» της Αττικής, έχουν αναδιαμορφώσει τα τελευταία χρόνια το τοπίο, όσον αφορά στις περιοχές όπου στρέφονται όσοι αναζητούν χώρους κατάλληλους για εμπορικά καταστήματα, προς ενοικίαση. 

Ενδεικτικά, εξάλλου, της συνεχιζόμενης ανοδικής πορείας των τιμών είναι τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με τα οποία, στο σύνολο της χώρας, το α΄ εξάμηνο του 2024, τα μισθώματα των καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 4,8% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023, με βάση τα προσωρινά στοιχεία. Στην Αττική, συγκριμένα, η άνοδος το β΄ εξάμηνο του 2024 έφτασε το 3,6%. Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους τα μισθώματα των καταστημάτων είχαν επίσης αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 5,9% στο σύνολο της επικράτειας και με 6,1% στην Αττική.

Έτσι, παρότι βεβαίως αρκετές δημοφιλείς, εμπορικά, περιοχές διατηρούν σταθερά τη δυναμική τους, την ίδια στιγμή, το ενδιαφέρον όσων αναζητούν ακίνητα για εμπορική χρήση στρέφεται πλέον εντονότερα και σε εμπορικές «πιάτσες» που αφενός διαθέτουν συγκριτικά πιο προσιτά ενοίκια ενώ υπάρχει και μεγαλύτερη προσφορά.

Οι περιοχές που «ανεβαίνουν»

Τα στοιχεία, βάσει των αναζητήσεων που έγιναν στην πλατφόρμα Spitogatos, τα οποία που παρουσιάστηκαν σε πρόσφατη εκδήλωση, αποτυπώνουν την τάση αυτή.

Ο Δήμος Αθηναίων και η Γλυφάδα παραμένουν σταθερά στις δύο κορυφαίες θέσεις των προτιμήσεων όσων ψάχνουν για εμπορικά ακίνητα το 2024, όπως αντίστοιχα και πέρσι αλλά και το 2022. Ωστόσο τις επόμενες δύο θέσεις καταλαμβάνουν πλέον το Περιστέρι και η Καλλιθέα, «προσπερνώντας» το Χαλάνδρι και τον Πειραιά που τις κατείχαν την προηγούμενη διετία. Πτωτικά κινείται και η Κηφισιά, καθώς από την 6η θέση το 2023, βρέθηκε στην 10η το 2024. Τα παραπάνω στοιχεία αφορούν βεβαίως στις αναζητήσεις κι όχι στις ενοικιάσεις που τελικά έγιναν, δείχνουν είναι ενδεικτικά ωστόσο του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για εμπορικές επενδύσεις στις συγκεκριμένες περιοχές.

Ακόμη ένα ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι συνοικίες που θεωρούνται πιο «οικονομικές», συγκαταλέγονται μεταξύ των περιοχών ενδιαφέροντος στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης εταιρειών σε συγκεκριμένους κλάδους του λιανεμπορίου. Στα αθλητικά είδη για παράδειγμα, σύμφωνα με όσα επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Cosmos Sport, Μιχάλης Τσικνάκης κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η στρατηγική ανάπτυξης του βρετανικού κολοσσού JD Sports, υπό την «ομπρέλα» του οποίου βρίσκεται εδώ και μία τριετία η ελληνική εταιρεία, εστιάζει στην ενίσχυση του δικτύου της περισσότερο σε λεγόμενες «λαϊκές» συνοικίες της Αττικής. Αντίθετα, μικρότερη έμφαση δίνεται σε περιοχές που βρίσκονται μεταξύ των πιο ακριβών και στα πιο «πολυτελή» σημεία της πρωτεύουσας.

Σημειώνεται πως με βάση τα στοιχεία της εταιρείας Cushman & Wakefield Proprius, ακριβότερος εμπορικός δρόμος στη χώρα μας παρέμεινε, το δεύτερο τρίμηνο του 2024, η Ερμού με τα ενοίκια των καταστημάτων να φτάνουν τα 290 ευρώ/τ.μ. τον μήνα και ακολούθησε η Γλυφάδα με 150 ευρώ/τ.μ. Μεταξύ των περιοχών της Αττικής, στα 110 ευρώ ανά τμ. έφτασε το μέσο ενοίκιο στην Κηφισιά, στα 105 ευρώ στο Κολωνάκι και στα 100 ευρώ το τμ. στον Πειραιά, στον οποίο παρατηρούνται ανοδικές τάσεις σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button