ΣΔΕ: Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 1ο Better Marketing Conference
Με απόλυτη επιτυχία και συμμετοχή 600 στελεχών από τον ευρύτερο χώρο του marketing και της επικοινωνίας, πραγματοποιήθηκε την 1η Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών το 1ο Better Marketing Conference, μια πρωτοβουλία του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) που είχε στόχο να φέρει στο προσκήνιο τις πιο σύγχρονες και βιώσιμες πρακτικές για τον κλάδο.
Με το συνέδριο αυτό, ο ΣΔΕ θέλησε να εξηγήσει πώς η επιχειρηματική ανάπτυξη μπορεί να επηρεάσει θετικά όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και πώς θετικές συμπεριφορές και πρακτικές αποτελούν growth drivers που συμβάλλουν σε ένα καλύτερο μέλλον για όλους. Προσηλωμένος στη δύναμη και τη σημασία του Better Marketing, ο ΣΔΕ ασχολείται από το 2019 με το θέμα προάγοντας έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης και παρέχοντας εργαλεία που βοηθούν τους marketers και τους συνεργάτες τους στα agencies να “χτίσουν” τις μάρκες που διαχειρίζονται, να τις βοηθήσουν να μεγαλώσουν και να “ανθίσουν”, προασπίζοντας παράλληλα την ευημερία και το μέλλον των επόμενων γενεών και του πλανήτη.
Η σκηνή του Better Marketing Conference φιλοξένησε 7 κορυφαίους διεθνείς ομιλητές, που σπάνια έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει ζωντανά το ελληνικό κοινό!
Ο Rupen Desai, CMO και Venture Partner της Una Terra, Co-founder, The Shed 28 άνοιξε το συνέδριο και μίλησε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι marketers, την αλληλεξάρτηση που υπάρχει μεταξύ της ευημερίας των ανθρώπων και του πλανήτη και τόνισε την ανάγκη «στροφής» από το consumerism marketing προς το regenerative marketing.
Τη σκυτάλη πήρε ο Stephan Loerke, CEO της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA), ο οποίος μοιράστηκε 5 βήματα προς το Better Marketing: Υποστηρίξτε έναν σκοπό, εμπλέξτε τους εργαζομένους σας, δείξτε ενσυναίσθηση και γενναιότητα, αγκαλιάστε τη διαφορετικότητα.
Ο Jake Dubbins, Co-Chair του Conscious Advertising Network και CEO της Media Bounty εξήγησε πώς η υπεύθυνη επένδυση στα Media μπορεί να προστατεύσει την κοινωνία και το περιβάλλον, ενισχύοντας παράλληλα την αποτελεσματικότητα της επένδυσης των brands.
Ακόμα, συμβούλεψε τους διαφημιζόμενους να απαιτούν διαφάνεια για το πού εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους, ώστε να αποφύγουν την ακούσια χρηματοδότηση της παραπληροφόρησης, την σπατάλη χρημάτων και την άσκοπη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
Στη σημασία της αντιπροσώπευσης και της προσβασιμότητας στο marketing και τη διαφήμιση επικεντρώθηκε ο Jerry Daykin, WFA DEI Ambassador, Media Consultant και συγγραφέας του βιβλίου “Inclusive Marketing – Why Representation Matters”. Μάλιστα εξήγησε το πλαίσιο μέσα στο οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να ενσωματώσουν τη συμπερίληψη σε κάθε στάδιο του marketing process και έδωσε πραγματικά παραδείγματα και λύσεις.
Η Katrina Dodd, Editor at Large της Contagious, στην ομιλία της με τίτλο “The Fame Game” εξήγησε γιατί το creative marketing είναι καλύτερο και αποτελεσματικότερο marketing και μίλησε με παραδείγματα για τη δύναμη της δημιουργικότητας για τα brands.
Τέλος, η Mary Kyriakidi, Global Thought Leader της Kantar, αποκάλυψε πώς η βιομηχανία κάνει στροφή 180 μοιρών προς τα brand perceptions και εξήγησε πώς αυτή αλλαγή μπορεί να αποτελέσει κινητήριο μοχλό για μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που τελικά θα συμβάλλει στην επιχειρηματική υγεία, στην κοινωνική ευημερία και στην βιωσιμότητα του πλανήτη.
Ο David Wheldon σε ένα Better Marketing Pod με το Ritbot: Μια πρωτόγνωρη εμπειρία τεχνητής νοημοσύνης που εντυπωσίασε το κοινό
Μία πραγματική καινοτομία του συνεδρίου, μία εμπειρία που ενθουσίασε τους συμμετέχοντες, ήταν η συζήτηση με το Ritbot, το AI-generated alter ego του διάσημου καθηγητή marketing, Mark Ritson.
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει μια τεχνολογική επίδειξη τεχνητής νοημοσύνης, όπου το Ritbot συνομίλησε με τον David Wheldon, Επίτιμο Πρόεδρο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων και οικοδεσπότη των Better Marketing Pods της WFA. Το Ritbot, βασισμένο σε χιλιάδες ώρες ομιλιών και κειμένων του ίδιου του Ritson, απάντησε με ακρίβεια στις ερωτήσεις του David Wheldon, μιμούμενο απόλυτα την ευθύτητα και το χιούμορ του μοναδικού Mark Ritson. Η συζήτηση με το Ritbot,
το οποίο εξέπληξε ακόμα περισσότερο το κοινό απαντώντας την τελευταία ερώτηση σε άπταιστα ελληνικά, ενσωμάτωσε την τεχνολογική καινοτομία στη συζήτηση για το μέλλον του ρόλου των CMO και προκάλεσε εύστοχους προβληματισμούς για τη σωστή και ηθική χρήση του ΑΙ.
Better Marketing Sessions: Επένδυση στο μέλλον του marketing
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ΣΔΕ Open Doors, που σκοπό έχει τη διάχυση γνώσεων, τη δημιουργία ευκαιριών, την παροχή έμπρακτης υποστήριξης και την προώθηση της συνεργασίας και της αλληλεγγύης προς την αγορά, αλλά και προς την εκπαιδευτική κοινότητα και τους νέους, ο ΣΔΕ ανακοίνωσε την έναρξη των Better Marketing Sessions. Η πρωτοβουλία στοχεύει στην προώθηση της έννοιας του Better Marketing στους μελλοντικούς marketers και στην ενίσχυση των δεσμών ανάμεσα στην ακαδημαϊκή κοινότητα και τον επιχειρηματικό κόσμο και δίνει τη δυνατότητα σε φοιτητές να ενημερωθούν και να αλληλεπιδράσουν με κορυφαίους επαγγελματίες του μάρκετινγκ.
Τα Better Marketing Sessions θα ξεκινήσουν σε συνεργασία με το τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) και θα επεκταθούν στη συνέχεια σε περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Βιωσιμότητα στην πράξη: ένα zero wasted event
Στο 1ο Better Marketing Conference ο ΣΔΕ δεν μίλησε απλώς για το Better Marketing, αλλά κατά την πάγια τακτική του, το έθεσε σε εφαρμογή, σε κάθε πτυχή του συνεδρίου. Ήταν ένα zero-wasted event, όπου εφαρμόστηκαν πρακτικές μείωσης, επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης (REDUCE – REUSE – RECYCLE). Δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου πλαστικό, έγιναν ελάχιστες εκτυπώσεις αποκλειστικά σε χαρτί πιστοποιημένο κατά FSC, ενώ συνεδριακά υλικά όπως τα badges και τα lanyards των συνέδρων ήταν φυτεύσιμα (plantable seed paper). Όλα τα ανακυκλώσιμα υλικά συλλέχθηκαν για περαιτέρω επεξεργασία στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας, ενώ όσα τρόφιμα και ποτά δεν καταναλώθηκαν, διατέθηκαν στην οργάνωση “Μπορούμε” κι έφτασαν σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες που βρίσκονται σε επισιτιστική ανασφάλεια. Επιπλέον, τα διακοσμητικά υλικά της σκηνής ήταν φτιαγμένα από τις ανακυκλωμένες στολές των εργαζομένων στην ΙΚΕΑ, ενώ τα κίτρινα benches που κατασκευάστηκαν ειδικά για το συνέδριο, θα αξιοποιηθούν στα νέα γραφεία του ΣΔΕ, διασφαλίζοντας και σε αυτή την περίπτωση την κυκλική οικονομία.
Τέλος, το συνέδριο αποτέλεσε καλή πρακτική και στο κομμάτι της προσβασιμότητας καθώς καθ’ όλη τη διάρκεια του, υπήρχε ζωντανή διερμηνεία στη σκηνή στη Νοηματική Γλώσσα.
Το όραμα του ΣΔΕ για το Better Marketing μοιράστηκαν και στήριξαν με χορηγία οι εταιρείες ANT1, ΙΚΕΑ (PLATINUM SPONSORS) | ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, NOYNOY, PAMPERS (GOLD SPONSORS) | ARLA, COSMOTE, DOVE, DPG Digital Media Group, VODAFONE (SPONSORS)| ADWEB, CAMPARI HELLAS, COCA-COLA HELLAS, EUROBANK, MONDELEZ, OCM MARKETPLACE, PERSIL (SUPPORTERS) | BOUSSIAS MEDIA, DIRECTION BUSINESS NETWORK (ΧΟΡΗΓΟΙ ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ).
Η Νερίνα Κομιώτη, Γενική Διευθύντρια ΣΔΕ, δήλωσε:
«Για μία ακόμα φορά σε συνέδριο του ΣΔΕ, βάλαμε συνειδητά τον πήχη πολύ ψηλά: Προσκαλέσαμε κορυφαίους διεθνείς ομιλητές και «ενώσαμε» πολλούς από τους πυλώνες του Better Marketing, για τους οποίους εργαζόμαστε τα τελευταία 5 χρόνια: βιωσιμότητα, διαφορετικότητα & ισότιμη ένταξη, προσβασιμότητα, υπεύθυνη επιλογή Μέσων, brand safety και ad fraud, ηθική χρήση των data και του ΑΙ, δημιουργικότητα κ.α. Θελήσαμε να μοιραστούμε με όλη την αγορά, με όλους μας τους συνεργάτες στο marketing και την επικοινωνία, ότι στις σημερινές συνθήκες, μπροστά σε τόσες προκλήσεις, το marketing ΠΡΕΠΕΙ και ΜΠΟΡΕΙ να γίνει καλύτερο: πιο αποτελεσματικό, πιο υπεύθυνο και πιο βιώσιμο. Η τόσο μεγάλη συμμετοχή, μας γεμίζει αισιοδοξία για συνεργασία όλων για ένα καλύτερο αύριο με μοχλό το marketing».