Χάος το Κυκλοφοριακό – CNN.gr

Ωστόσο αυτό δεν αρκεί, και τόσο η ΣΤΑΣΥ (μέσα σταθερής τροχιάς), όσο και ο ΟΑΣΑ σχεδιάζουν επεκτάσεις. Για το Μετρό, σχεδιάζεται στο επόμενο διάστημα η αύξηση των συρμών, ώστε να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις από τα 4 λεπτά που είναι σήμερα στις ώρες αιχμής στα 3,5 λεπτά. Την ίδια ώρα, ο ΟΑΣΑ επεξεργάζεται το στρατηγικό σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες το οποίο θα παρουσιαστεί τους επόμενους μήνες. Μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί 278 νέα οχήματα (140 ηλεκτρικά και 138 diesel). Εντός του 2025 ο στόλος οχημάτων θα ενισχυθεί με επιπλέον 673 καινούργια οχήματα (ηλεκτρικά, φυσικού αερίου/cng, diesel). Αν υποθέσουμε όμως ότι βελτιώνονται οι υπηρεσίες των ΜΜΜ, θα χρειαστεί χρόνος να πειστεί και ο πολίτης να τα χρησιμοποιήσει, ή τουλάχιστον θα πρέπει να έχει αντικίνητρα στο να πάρει το αυτοκίνητό του.
Ο κ. Πάτσιος υποστηρίζει ότι θα μπορούσαν να ληφθούν μια σειρά από μέτρα που έχουν δοκιμαστεί σε άλλες χώρες, τα οποία θα ανακουφίσουν το κέντρο της Αθήνας, όπως η οριοθέτηση ζωνών χαμηλών εκπομπών, όπου για παράδειγμα μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή αυτά των χαμηλών ρύπων μπορούν να εισέλθουν. Μέτρα σαν και αυτά μπορούν να οδηγήσουν περισσότερους πολίτες να χρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ.
Ο Πάρις Ορφανός, γενικός γραμματέας συνδικάτου αυτοκινητιστών ΤΑΧΙ Αττικής τονίζει ότι εκτός από οδικά έργα θα πρέπει να ρυθμιστεί η κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας με μέτρα, όπως το ωράριο στα οχήματα τροφοδοσίας, να μπορούν τα έμφορτα ταξί να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες και να γίνουν πολλές μικρές πιάτσες ταξί, ώστε να μην γίνονται άσκοπα χιλιόμετρα από τους επαγγελματίες.
Τώρα τι μπορεί να γίνει στους δρόμους; Λίγες βελτιώσεις, άλλα σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέτρα η κατάσταση θα μπορούσε να βελτιωθεί σημαντικά. Βασική προϋπόθεση ωστόσο είναι να αφήσει ο Αθηναίος το αυτοκίνητό του και να χρησιμοποιεί περισσότερο τα ΜΜΜ. Στους δρόμους και στους μεγάλους κόμβους θα μπορούσε να βελτιωθεί η κατάσταση μέσω των φωτεινών σηματοδοτών. Σήμερα τα φανάρια λειτουργούν βάσει προγραμμάτων σταθερού χρόνου, που επικαιροποιούνται όταν κριθεί σκόπιμο. Αυτό σημαίνει ότι οι χρόνοι των φαναριών, διαρκούν ανεξάρτητα του κυκλοφοριακού φόρτου.
Source link