Οικονομία

«Χρυσές» επενδύσεις για τα κατοικίδια – Η εικόνα της αγοράς στην Ελλάδα

Από τα προϊόντα για τη διατροφή και την υγεία, μέχρι τις υπηρεσίες σχετικά με τον καλλωπισμό και την ευεξία, ο ευρύτερος κλάδος που αφορά στη φροντίδα των κατοικιδίων ζώων αποτελεί μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά παγκοσμίως, η οποία ταυτόχρονα διευρύνεται διαρκώς.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως, σύμφωνα με έρευνα της Morgan Stanley, οι ετήσιες δαπάνες των νοικοκυριών για τα κατοικίδιά τους, προβλέπεται μέχρι το 2026 να φτάσουν τα 1.445 δολάρια ανά ζώο και έως το 2030, τα 1.733 δολάρια αντίστοιχα. Κάτι που σημαίνει, αύξηση της τάξεως του 113%, των συνολικών δαπανών, στα 261 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, από τα 122 δισ. δολάρια που έφταναν το 2019. Τη μεγαλύτερη ώθηση σε αυτή την ανάπτυξη αναμένεται μάλιστα να δώσουν οι υπηρεσίες, όπως εκείνες που αφορούν στην υγεία των κατοικιδιών, ξεπερνώντας την αντίστοιχη ανάπτυξη των αναλώσιμων, που σήμερα συνιστούν τη μεγαλύτερη κατηγορία δαπανών. Συγκεκριμένα, εκτιμάται πως από τα 48 δισ. δολάρια του 2019, θα εκτοξευτούν το 2030, στα 112 δισ. δολάρια.

Εξαιτίας της όλο και μεγαλύτερης φροντίδας που επιθυμούν να παρέχουν οι ιδιοκτήτες στα κατοικίδιά τους, επιλέγοντας για παράδειγμα περισσότεροι, premium τροφές και υπηρεσίες, ενισχύεται ο αριθμός όσων θεωρείται πιο πιθανό να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα. Σε συνδυασμό και με την αύξηση των δαπανών που αφορούν στην κτηνιατρική περίθαλψη, η άνοδος της δαπάνης στον κλάδο θα μπορούσε έως το 2030 να φτάσει το 7% ετησίως. Μια εκτίμηση που ξεπερνά τις αντίστοιχες σχεδόν σε όλες τις υποκατηγορίες του λιανεμπορίου και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά απόδοσης, οποιουδήποτε τομέα του λιανικού εμπορίου, όπως σημειώνει αναλυτής λιανικής της Morgan Stanley.

Νέες υπηρεσίες και επενδύσεις

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, ο κλάδος της φροντίδας των ζώων συντροφιάς αποδεικνύεται ιδιαίτερα ελκυστικός για επενδύσεις την ίδια στιγμή άλλωστε, που προκειμένου να ανταποκριθεί στις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες των ανθρώπων που θέλουν να προσφέρουν τις καλύτερες συνθήκες διαβίωσης στα κατοικίδια τους, ενσωματώνει συνεχώς νέες υπηρεσίες.

Ουσιαστικά, μιλάμε πλέον για μία ολόκληρη αγορά η οποία διευρύνεται συνεχώς, ξεπερνώντας τα στενά όρια της κάλυψης μόνο των βασικότερων αναγκών, όπως η σίτιση και επεκτείνεται σε υπηρεσίες που σχετίζονται γενικότερα με την ευζωία και ευεξία των κατοικιδίων. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και ο τομέας των ασφαλειών για κατοικίδια, ο οποίος τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται και στη χώρα μας, με τις εταιρείες να δημιουργούν ειδικά πακέτα για την κάλυψη των αναγκών της περίθαλψης τους.

Την ίδια στιγμή, σημαντική ανάπτυξη γνωρίζουν επίσης, υπηρεσίες σχετικές με τον καλλωπισμό και την υγιεινή ενώ όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, από τις μικρότερες έως και οίκους ειδών πολυτελείας, να αναπτύσσουν πλέον σειρές ευρείας γκάμας προϊόντων που απευθύνονται σε κατοικίδια.

cat.jpg

Η εικόνα στην Ελλάδα

Σημαντικές επενδυτικές κινήσεις στη συγκεκριμένη αγορά γίνονται και στη χώρα μας, στην οποία, με βάση τα στοιχεία έρευνας της διαΝΕΟσις, το 43% των Ελλήνων έχει κατοικίδιο, με το 17,3% μάλιστα να έχει περισσότερα από ένα.

Μεταξύ των κυριότερων που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του κλάδου και στην Ελλάδα, αποτελεί η απόκτηση από την BC Parnters το 2021, της Pet City, της εταιρείας με ηγετική θέση στα προϊόντα φροντίδας για κατοικίδια, από την οικογένεια Μαντζουρανάκη. Tρία χρόνια μετά, η Pet City συνεχίζει σε «τροχιά» ανάπτυξης, έχοντας αυξήσει τον αριθμό των καταστημάτων της – φτάνοντας κοντά στα 100 σε όλη την Ελλάδα- αλλά και αναπτύσσοντας σημαντικές συνεργασίες για τη διεύρυνση των υπηρεσιών που παρέχει. Στο πλαίσιο αυτό, το πρώτο τρίμηνο του έτους ανακοινώθηκε και η συνεργασία της με την ΙΕΚ ΣΒΙΕ προκειμένου αξιοποιήσει την τεχνογνωσία που διαθέτει η σχολή επαγγελμάτων υγείας, ώστε να επεκτείνει και στον τομέα των υπηρεσιών, όσα προσφέρει στα καταστήματά της. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο επενδυτικό και αναπτυξιακό πλάνο που «τρέχει» η Pet City, ύψους 40 εκατ. ευρώ. Οι υπηρεσίες που προσθέτει πλέον η εταιρεία, περιλαμβάνουν την κτηνιατρική φροντίδα και τις υπηρεσίες καλλωπισμού ζώων (grooming) ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζει και περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της.

Στον τομέα της κτηνιατρικής φροντίδας, από την πλευρά του, το Επενδυτικό Ταμείο SMERemediumCap με επικεφαλής τον κ. Νίκο Καραμούζη, μέσω της Four Feet Ventures, δημιουργεί το μεγαλύτερο δίκτυο κτηνιατρικών νοσοκομείων, κλινικών και εργαστηρίων. Σημειώνεται πως τα τελευταία 2 χρόνια, η FFV έχει επενδύσει στον κλάδο περισσότερα από 15 εκατ. ευρώ, προχωρώντας παράλληλα σε μία σειρά σημαντικών εξαγορών και επενδύσεων σε κλινικές για ζώα συντροφιάς, με αποτέλεσμα η παρουσία της πανελλαδικά να φτάνει τις 6 κλινικές και νοσοκομεία, καθώς και ένα κτηνιατρικό εργαστήριο. Πριν από λίγες μέρες μάλιστα εγκαινίασε την πρώτη μονάδα παροχής δευτεροβάθμιας περίθαλψης σε ζώα συντροφιάς στη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι και η μεγαλύτερη στη Βόρεια Ελλάδα. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025, θα λειτουργήσει επίσης μια νέα κτηνιατρική κλινική του Ομίλου στον Άλιμο, στοχεύοντας να καλύψει τις ανάγκες των νοτίων προαστίων της Αθήνας, με state-of-the-art εξοπλισμό, αξονικό και μαγνητικό τομογράφο, εξειδικευμένο προσωπικό και δυνατότητες νοσηλείας και υπηρεσιών 24/365.

Την ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας και επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο, εν μέσω μάλιστα των πληθωριστικών πιέσεων και της γενικότερης τάσης περιορισμού των δαπανών από τους καταναλωτές. Έτσι, με βάση τα στοιχεία της εταιρείας Convert Group για τις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2024, στην κατηγορία των τροφών για κατοικίδια, οι πωλήσεις ήταν ενισχυμένες κατά 14% σε αξία και κατά 1% σε όγκο, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button