Οικονομία

«Φουντώνει» η μάχη για τα καταστήματα «γειτονιάς»

Η ευκολία στις καθημερινές αγορές, η άμεση πρόσβαση αλλά και το διευρυμένο, συχνά, ωράριο λειτουργίας τους είναι ορισμένοι από τους βασικότερους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση τα τελευταία χρόνια στα λεγόμενα «καταστήματα γειτονιάς».

Πρόκειται για μία καταναλωτική τάση που αναπτύχθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας και έκτοτε ανεβαίνει συνεχώς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι συνολικά η κατηγορία της μικρής λιανικής, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων καταστήματα ψιλικών, παντοπωλεία, μίνι μάρκετ, προσελκύει όλο και περισσότερο το επενδυτικό ενδιαφέρον, τόσο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, όσο και γενικότερα μεγάλων «παικτών» της αγοράς.

Στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου, το άνοιγμα μικρών καταστημάτων, κυρίως μέσω του μοντέλου franchise, βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής ανάπτυξης ορισμένων εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων του κλάδου για τα επόμενα χρόνια. Όπως για την ΑΒ Βασιλόπουλος και τη Μetro (My Μarket) των οποίων τα τρέχοντα πλάνα ανάπτυξης των δικτύων τους εστιάζουν εκεί. «Επενδύουμε στα μικρά καταστήματα γιατί εκείνο που βλέπουμε ως ευκαιρία αυτή τη στιγμή, είναι η αύξηση σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, η οποία υπολογίζεται στα 3 δισ. ευρώ» σημείωνε χαρακτηριστικά τον περασμένο Σεπτέμβριο ο επικεφαλής της AB Βασιλόπουλος, κ. Νίκος Λαβίδας. Ισχυρή παρουσία στη συγκεκριμένη αγορά έχει και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ενώ ενδιαφέρον προκειμένου να αναπτυχθεί στην μικρή λιανική, υπάρχει και από πλευράς της Μασούτης.

Άλλωστε, όπως αποτυπώνεται και στα στοιχεία της εταιρείας Circana, τα μικρά καταστήματα σούπερ μάρκετ, επιφάνειας έως 400 τ.μ, συνέχισαν και το 2024 – όπως και το 2023- να εμφανίζουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, της τάξεως του 5,5%, όταν ο τζίρος των υπερμάρκετ, επιφάνειας άνω 2.500 τ.μ που ακολούθησαν, αναπτύχθηκε με ρυθμό 3,1%.

Πέραν όμως των κινήσεων από πλευράς του οργανωμένου λιανεμπορίου, στη μικρή λιανική «ποντάρει» και ο όμιλος Motor Oil καθώς πρόσφατα απέκτησε μέσω της θυγατρικής τoυ, Core Innovations, την αλυσίδα μίνι μάρκετ, Twenty 4 Shopen. Ο Όμιλος που διαθέτει πάνω από 80 σημεία Smartshop, ενισχύει την παρουσία του στην αγορά των Convenience Store, με την προσθήκη του δικτύου άνω των 25 καταστημάτων, Twenty 4 Shopen.

«Πόδι» στη συγκεκριμένη αγορά έβαλε μέσα στο 2024 και η efood εγκαινιάζοντας το νέο concept φυσικών καταστημάτων «efood local», στοχεύοντας να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών σε επίπεδο «γειτονιάς». Το πρώτο κατάστημα άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του περασμένου καλοκαιριού στο Γουδί και ακολούθησε ένα δεύτερο λίγους μήνες μετά, στο Χαλάνδρι.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button