Τέλος στις φωτοτυπίες: Μέσω gov.gr η ταυτοποίηση – Τι ισχύει για Προσωπικό Αριθμό και MyStreet

Τέλος μπάινει στις φωτοτυπίες ταυτότητας, καθώς πλέον τη θέση του φωτοαντιγράφου έρχεται να πάρει το ψηφιακό αντίγραφο δελτίου ταυτότητας, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο και μπορεί πλέον κάθε πολίτης να το εκδώσει πολύ εύκολα, μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet που έχει στο κινητό του τηλέφωνο.
«Δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε να δίνουμε φωτοτυπίες, όταν μπορούμε να επιβεβαιώνουμε την ταυτότητα μέσω του gov.gr wallet» δήλωσε στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Σύντομα, στην εφαρμογή Gov.gr Wallet θα προστεθούν και νέες υπηρεσίες, όπως η «θυρίδα του πολίτη» και ο «ψηφιακός βοηθός».
Πώς εκδίδεται το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας:
Τα βήματα που χρειάζεται να κάνει είναι απλά:
1) Ανοίγει την εφαρμογή Gov.gr Wallet στο κινητό του τηλέφωνο.
2) Πηγαίνει στην ταυτότητά του και πιέζει πάνω σε αυτήν.
3) Αμέσως βγαίνει η επιλογή «αντίγραφο». Πατώντας στο σχετικό «κουτάκι», αμέσως κατεβαίνει το έγγραφο του «Αντιγράφου ψηφιακής ταυτότητας», το οποίο μπορεί να στείλει παντού μέσω email, ως συνημμένο έγγραφο.
Έρχονται νέες εφαρμογές – Πώς θα λειτουργεί το MyStreet
Μία από τις νέες ψηφιακές λύσεις που θα παρουσιαστούν τον Μάρτιο είναι η εφαρμογή MyStreet, η οποία στοχεύει στην καλύτερη διαχείριση του δημόσιου χώρου. Μέσω της εφαρμογής, οι πολίτες θα μπορούν να ελέγχουν εάν τα τραπεζοκαθίσματα σε πεζόδρομους και πλατείες καταλαμβάνουν νόμιμα τον χώρο, καθώς και να καταγγέλλουν παραβάσεις.
«Οι δήμοι δεν έχουν τη δυνατότητα να επιτηρούν κάθε σημείο της πόλης. Το MyStreet θα δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στην τήρηση των κανόνων», εξήγησε ο κ. Παπαστεργίου, αναφέροντας ως επιτυχημένο παράδειγμα την εφαρμογή MyCoast που χρησιμοποιήθηκε πέρυσι για την επιτήρηση των παραλιών.
Σε ερώτηση σχετικά με πιθανή εφαρμογή για την καταγγελία παράνομα παρκαρισμένων οχημάτων σε ράμπες ΑμεΑ ή στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, ο υπουργός απάντησε ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό, αλλά η αστυνόμευση παραμένει αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας και της Δημοτικής Αστυνομίας. Πρόσθεσε ότι το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά πατίνια, που εγκαταλείπονται άναρχα στις πόλεις, μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη ρύθμιση ώστε η χρέωση να σταματά μόνο όταν αυτά παρκάρονται σε προκαθορισμένα σημεία.
Τι θα γίνει με τον Προσωπικό Αριθμό
Ακόμη, ο υπουργός αναφέρθηκε στη θεσμοθέτηση του προσωπικού αριθμού (ΠΑ) στις νέες ταυτότητες, μετά και τη θετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Όπως εξήγησε, ο αριθμός αυτός θα εξαλείψει προβλήματα που προκύπτουν από ασυμφωνίες στα προσωπικά στοιχεία των πολιτών μεταξύ διαφορετικών μητρώων.
«Ο προσωπικός αριθμός υπήρχε εδώ και χρόνια, αλλά πλέον θα αναγράφεται και στις νέες ταυτότητες», σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου, διευκρινίζοντας ότι το σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Μάρτιο.
Τέλος, διαβεβαίωσε ότι η ύπαρξη του προσωπικού αριθμού δεν συνεπάγεται κινδύνους κακής χρήσης, καθώς για οποιαδήποτε αξιοποίησή του απαιτείται περαιτέρω έλεγχος και πιστοποίηση.
Οι νέες πρωτοβουλίες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στοχεύουν στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, στη μείωση της γραφειοκρατίας και στην ενίσχυση της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας των δημόσιων υπηρεσιών.