Οικονομία

Deal 23 δισ. δολαρίων για την BlackRock – Αγοράζει δύο λιμάνια στη Διώρυγα του Παναμά

Ο όμιλος CK Hutchison Holding συμφώνησε να πωλήσει μετοχές των μονάδων του που διαχειρίζονται λιμάνια κοντά στη διώρυγα του Παναμά, σε μία κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η BlackRock Inc., έναντι 22,8 δισ. δολαρίων, αν και ακόμα δεν έχουν «πέσει» οι τελικές υπογραφές. 

Η κοινοπραξία BlackRock θα αγοράσει όλες τις μετοχές της Hutchison Port Holdings και όλες τις μετοχές της Hutchison Port Group Holdings και έτσι θα αποκτήσει τον έλεγχο 43 λιμανιών σε 23 χώρες, μεταξύ των οποίων το Μεξικό, η Ολλανδία, η Αίγυπτος, η Αυστραλία, το Πακιστάν και αλλού.

Ανάμεσα σε αυτά είναι και τα δύο από τα τέσσερα μεγάλα λιμάνια που υπάρχουν κατά μήκος της διώρυγας του Παναμά.

Ειδικότερα, κοινοπραξία, αποτελούμενη από τις BlackRock, Global Infrastructure Partners και Terminal Investment Limited, θα αποκτήσει το 90% των μετοχών της Panama Ports Company, η οποία κατέχει και λειτουργεί τα λιμάνια Balboa και Cristobal στον Παναμά, σύμφωνα με την κατάθεση.

«Αυτά τα λιμάνια παγκόσμιας κλάσης διευκολύνουν την παγκόσμια ανάπτυξη», ανέφερε σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της BlackRock Larry Fink.

«Μέσω της βαθιάς διασύνδεσής μας με οργανισμούς όπως η Hutchison … και κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο, είμαστε όλο και περισσότερο η πρώτη κλήση για τους εταίρους που αναζητούν υπομονετικά, μακροπρόθεσμα κεφάλαια. Είμαστε ενθουσιασμένοι που οι πελάτες μας μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτή την επένδυση».

Η CK Hutchison είναι μία από τις εμβληματικές εταιρείες του δισεκατομμυριούχου του Χονγκ Κονγκ Li Ka-shing και σε χρηματιστηριακή της κατάθεση ανέφερε ότι αναμένει να λάβει έσοδα σε μετρητά άνω των 19 δισ. δολαρίων από την πώληση.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Hutchison Ports είχε πρόσφατα λάβει παράταση 25 ετών χωρίς προσφορά για τη διαχείριση των λιμένων, αλλά ένας έλεγχος που εξέταζε την παράταση αυτή ήταν ήδη σε εξέλιξη. Οι παρατηρητές πίστευαν ότι ο έλεγχος ήταν ένα προκαταρκτικό βήμα προς την τελική επαναπροκήρυξη της σύμβασης, αλλά τις τελευταίες εβδομάδες είχαν κυκλοφορήσει φήμες ότι μια αμερικανική εταιρεία που πρόσκειται στον Λευκό Οίκο ήταν έτοιμη να αναλάβει τον έλεγχο.

Ο ρόλος των ΗΠΑ

Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μεγαλύτερος χρήστης της διώρυγας, με περίπου το 70% της ναυτιλιακής κίνησης που διέρχεται από τη διώρυγα να προέρχεται από ή προς τις ΗΠΑ.

Μάλιστα, η διώρυγα μήκους 51 μιλίων αποτελεί κλειδί τόσο για την κίνηση του διεθνούς εμπορίου όσο και για την κίνηση των στρατιωτικών σκαφών των ΗΠΑ, σύμφωνα με το CNNi.

Περίπου το 4% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου και πάνω από το 40% της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ διαπερνά τη διώρυγα.

Υπενθυμίζεται πως η Διώρυγα του Παναμά κατασκευάστηκε από τις Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές του 20ού αιώνα και ολοκληρώθηκε το 1914. Για το μεγαλύτερο μέρος αυτού του αιώνα λειτουργούσε από τις ΗΠΑ, προτού η κυβέρνηση Κάρτερ διαπραγματευτεί την παράδοσή της στον Παναμά με μια αμφιλεγόμενη συνθήκη στην οποία αντιτάχθηκαν πολλοί Ρεπουμπλικάνοι εκείνη την εποχή.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button