Οικονομία

Πώς μία ζυθοποιία από την Αταλάντη αποδεικνύει ότι στην Ελλάδα υπάρχει χώρος για ανάπτυξη

Σε διεθνές επίπεδο, το 2023 ήταν μία χρονιά η οποία χαρακτηρίστηκε από πολλές προκλήσεις σε επίπεδο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό. Παρόλα αυτά, η ελληνική οικονομία κατάφερε να επιδείξει ανθεκτικότητα καταγράφοντας, μάλιστα, έναν από τους πιο υψηλούς ρυθμούς οικονομικής μεγέθυνσης ανάμεσα στα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, υπήρξαν εταιρείες οι οποίες κατάφεραν όχι μόνο να βελτιώσουν τα οικονομικά τους αποτελέσματα αλλά και να προβούν σε αξιόλογες επενδύσεις αυτήν τη χρονιά που διανύουμε. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ).

Αέρας οικονομικής ανάπτυξης από Φθιώτιδα

Η ΕΖΑ, αν και έχει παρουσία στον κόσμο της εγχώριας επιχειρηματικότητας εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες, έχει καταγράψει μία δυναμική εξέλιξη τα τελευταία 10 χρόνια και η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το 2023, την κάνουν να αισιοδοξεί για το μέλλον. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 1 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2022 φτάνοντας τα 31,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα μικτά κέρδη «άγγιξαν» τα 11,2 εκατ. ευρώ από 8,5 εκατ. το 2022, με το περιθώριο μικτού κέρδους να βελτιώνεται σημαντικά και να υπολογίζεται σε 35% από 28% την προηγούμενη χρονιά.

Βελτιωμένα ήταν και τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) καθώς ανήλθαν σε 1,8 εκατ. ευρώ, ενώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά είχε καταγράψει ζημίες ύψους 1,8 εκατ. ευρώ. Οι δε καθαρές ζημίες μετά φόρων περιορίστηκαν σημαντικά σε 2,9 εκατ. ευρώ από 5,7 εκατ. ευρώ το 2022.

Όσον αφορά στον καθαρό δανεισμό της ΕΖΑ, αυτός μειώθηκε κατά 3,3 εκατ. ευρώ σε ένα οικονομικό έτος -από 26,8 σε 23,5 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, και τα ίδια κεφάλαια του 2023 παρουσίασαν βελτίωση κατά 6% και διαμορφώθηκαν σε 9,9 εκατ. ευρώ, έχοντας προηγηθεί αύξηση του μετοχικού κεφαλαίο κατά 3,5 εκατ. ευρώ.

Picture11.jpg

Λαμβάνοντας υπόψη την ανοδική πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, είναι εμφανές πως το νέο επιχειρηματικό σχέδιο και οι στρατηγικές επιλογές της σχετικά με την αξιοποίηση σημαντικών επενδύσεων ύψους 31, 9 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια κινήθηκαν στη σωστή κατεύθυνση. Σε αυτήν την ανοδική τροχιά, δηλαδή, συνέβαλαν η νέα, υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής στην Αταλάντη και η στροφή σε συσκευασίες οι οποίες συνδέονται με πιο υψηλή κερδοφορία.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, σχολίασε τα οικονομικά αποτελέσματα τονίζοντας πως αναμένεται να βελτιωθούν περαιτέρω το 2024, όπως δείχνει η πορεία της εταιρείας το πρώτο εξάμηνο, ενώ στάθηκε και στην απόκτηση του σήματος της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας. «Η εκτέλεση των απαιτητικών έργων ανάπτυξης, κάτω από την “ομπρέλα” της στρατηγικής μας, συνεχίζεται απρόσκοπτα και δημιουργεί ισχυρή αισιοδοξία για σημαντική περαιτέρω βελτίωση το 2024, όπως φαίνεται και από τους πρώτους έξι μήνες του έτους. Τα τελευταία χρόνια επικεντρωθήκαμε στην αξιοποίηση σημαντικών επενδύσεων όπως η γραμμή παραγωγής στην Αταλάντη αλλά και ο εκσυγχρονισμός της εικόνας των εμπορικών σημάτων για τις μάρκες. Παράλληλα, επενδύουμε στην απόκτηση νέων εμπορικών σημάτων, όπως πολύ πρόσφατα του σήματος της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας. Μια πολλά υποσχόμενη μάρκα με σημαντικά στοιχεία ανάπτυξης την επόμενη τριετία».

Picture12.jpg

Ανανέωση που «πηγάζει» από τον ήλιο και την ελληνική γη, αλλά και τις νέες συσκευασίες

Η αισιοδοξία της ΕΖΑ για τα επόμενα χρόνια αποτυπώνεται και στη νέα ταυτότητα της μπύρας, η οποία εμπνέεται από την ελληνικότητα, την premium ποιότητα και την κληρονομιά της μάρκας.

Η ΕΖΑ συστήνει εκ νέου την PILS HELLAS, το πρώτο της σήμα, μέσα από στοχευμένη καμπάνια επικοινωνίας. Το ίδιο κάνει και με τις premium μπύρες ΕΖΑ Lager, οι οποίες ξεχωρίζουν για το «γεμάτο» σώμα και την αρμονία γεύσης και αρώματος, την ΕΖΑ Pilsener, με το μεστό σώμα και την εκλεκτή πικράδα και την ΕΖΑ Alcohol Free, τη μοναδική ελληνική μπύρα που ζυμώνεται ως αλκοολούχα και μετά αφαιρείται το αλκοόλ της. Πλέον ξεχωρίζει το «ζ», το μονόγραμμα – σύμβολο της ΕΖΑ, αποτελώντας το κεντρικό σημείο εστίασης στην «καρδιά» της ζυθοποιίας. Μέσα από το σύμβολο ξεπροβάλλουν ακτίνες οι οποίες διαχέονται στην ετικέτα, συμβολίζοντας τον ήλιο και την ελληνική γη και αντανακλώντας την ποιότητα της μάρκας.

Το στοιχείο της εντοπιότητας αλλά και της κληρονομιάς αναδεικνύεται επίσης από ότι η «Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης» αποτυπώνεται ολογράφως, την ώρα που τα κεφαλαία γράμματα του brand name κάνουν πιο δυνατή την παρουσία της μάρκας. Επίσης, το γεγονός ότι τα συστατικά είναι εικονογραφημένα συμπληρώνουν τον σχεδιασμό, κάνοντας τις ετικέτες στις φιάλες και τα κουτάκια ακόμα πιο ενδιαφέρουσες.

Και κάπως έτσι, η ανανέωση της ταυτότητας και των συσκευασιών αντικατοπτρίζουν την υψηλή ποιότητα, την ελληνικότητα και τις αυθεντικές συνταγές -στοιχεία, δηλαδή, τα οποία έχουν καθιερώσει την ΕΖΑ ως την κορυφαία ανεξάρτητη ζυθοποιία στη χώρα μας.

Προσήλωση στον άνθρωπο

Όμως, μία εταιρεία δεν μπορεί να αναπτύσσεται και να ελπίζει να έρθουν ακόμα καλύτερες μέρες αν δεν επενδύει στους ανθρώπους της. Για την ΕΖΑ, οι περισσότεροι από τους 130 καταρτισμένους εργαζόμενούς της αποτελούν την κινητήριο δύναμή της καθώς είναι αυτοί οι οποίοι δίνουν όλες τους τις δυνάμεις για να βελτιώνουν τη μπύρα που παράγουν. Η εταιρεία αναγνωρίζει τη συμβολή τους στην αναπτυξιακή της πορεία και δεν διστάζει να αυξήσει τον αριθμό των ανθρώπων της. Σύμφωνα με τον κ. Ασπιώτη, μάλιστα, «το ανθρώπινο δυναμικό ενισχύεται με την προσθήκη έμπειρων στελεχών της αγοράς και την ανάδειξη των εργαζομένων με πολυετή εμπειρία μέσα στην εταιρεία. Άλλωστε οι μπύρες της ΕΖΑ είναι οι άνθρωποί της».

Picture13.png

Σε μια περίοδο αβεβαιότητας, λοιπόν, η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας δεν είναι ούτε αυτονόητη ούτε δεδομένη. Γι’ αυτό και όταν υπάρχουν εταιρείες όπως η ΕΖΑ, οι οποίες βελτιώνουν τα αποτελέσματά τους και ανανεώνονται έχοντας στο επίκεντρο τους ανθρώπους τους, η χώρα μας μπορεί να ελπίζει για ένα πιο φωτεινό «αύριο».




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button