Οικονομία

Black Friday: Στον «χορό» των προσφορών μπήκαν οι μεγάλες αλυσίδες

Στη «μάχη» της Black Friday μπήκαν και επίσημα από την Παρασκευή, μέσω των e-shop τους, όλες οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών ειδών και προϊόντων τεχνολογίας, οι οποίες παραδοσιακά πρωταγωνιστούν στις αγορές των καταναλωτών, στο πλαίσιο του θεσμού που, από μία μέρα, έχει πλέον εξελιχθεί σε περίοδο προσφορών που διαρκεί σχεδόν έναν μήνα.

Νωρίτερα, «ποδαρικό» είχαν κάνει -σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές- επιχειρήσεις από διαφορετικούς κλάδους, όπως της ένδυσης-υπόδησης, των αθλητικών ειδών, αλλά και διαφόρων υπηρεσιών, μετατρέποντας ουσιαστικά τη Black Friday, που φέτος είναι στις 29 Νοεμβρίου, σε Black November.

Η, κάτω των προσδοκιών, θερινή εκπτωτική περίοδος, η υποτονική αγοραστική κίνηση του φθινοπώρου, αλλά και το γεγονός ότι εν αναμονή της Black Friday, το προηγούμενο διάστημα οι αγορές των καταναλωτών «πάγωσαν», οδήγησαν αρκετές επιχειρήσεις στην απόφαση να ξεκινήσουν αρκετά νωρίτερα τις προσφορές, τουλάχιστον σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.

Άλλωστε, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, οι πρώτες εβδομάδες λειτουργούν κυρίως ως «προθέρμανση» για τους καταναλωτές, οι οποίοι κάνουν κατά κύριο λόγο διερευνητικές κινήσεις και έρευνα αγοράς και όσο πλησιάζουμε προς την τελευταία εβδομάδα, με αποκορύφωμα τo τριήμερο, από τη Black Friday έως τη Cyber Monday, ανακοινώνεται από τις επιχειρήσεις το μεγαλύτερο εύρος των προσφορών.

Το ερωτηματικό της κατανάλωσης

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου, υπόσχονται «γενναίες» μειώσεις τιμών σε μία περίοδο που η συνεχιζόμενη ακρίβεια έχει βάλει «φρένο» σε πολλές δαπάνες των Ελλήνων που αφορούν σε καταναλωτικά αγαθά. «Οι μεγάλες προσφορές που θα εμφανιστούν στα καταστήματα είναι αποτέλεσμα σκληρής προετοιμασίας και μεγάλης προσπάθειας, με έναν και μοναδικό στόχο: την ικανοποίηση του καταναλωτή που η ακρίβεια των τελευταίων ετών του έχει μειώσει δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα» σημειώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.

Μένει να φανεί ωστόσο, εάν οι τιμές που θα διαμορφωθούν είναι τελικά δελεαστικές καθώς και πώς θα ανταποκριθούν οι καταναλωτές, το εισόδημα των οποίων συνεχίζει να πιέζεται έντονα, ώστε ακόμη και σε περιόδους εκπτώσεων και προσφορών να παραμένουν επιφυλακτικοί στις αγορές τους.

Ενδεικτικά είναι τα ευρήματα από τις έρευνες που έχουν διενεργηθεί ενόψει Black Friday και Cyber Monday. Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ, οι μισοί ερωτηθέντες δηλώνουν πως σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν αγορές ενώ οι υπόλοιποι μισοί απαντούν πως δεν σκοπεύουν να ψωνίσουν. Παράλληλα, ένας στους 10 Έλληνες πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλες προσφορές όπως στο παρελθόν, σύμφωνα με έρευνα της Revolut, ενώ την ίδια στιγμή το 75% πιστεύει ότι η Black Friday αποτελεί μία ευκαιρία για ενδιαφέρουσες αγορές.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button