«Βουτιά» 2% στις παγκόσμιες πωλήσεις πολυτελών ειδών το 2024
Οι πωλήσεις των προσωπικών ειδών πολυτελείας θα μειωθούν κατά 2% φέτος, καθιστώντας το έτος αυτό ένα από τα πιο αδύναμα που έχουν καταγραφεί ποτέ, με τις αυξήσεις των τιμών και την οικονομική αβεβαιότητα να συρρικνώνουν την πελατειακή βάση του κλάδου, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Bain & Company.
Στην υπό στενή παρακολούθηση έκθεσή της για την αγορά των 363 δισ. ευρώ (386 δισ. δολαρίων), η Bain εκτίμησε πτώση των πωλήσεων κατά 20-22% στην Κίνα, η οποία έχει μετατραπεί σε τροχοπέδη μετά από μια πολυετή άνθηση πριν από την πανδημία που τροφοδοτήθηκε από την πλούσια και αυξανόμενη μεσαία τάξη.
Οι προβλέψεις περιλαμβάνουν την επίδραση των συναλλαγματικών κινήσεων.
«Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο κλάδος των προσωπικών ειδών πολυτελείας μειώνεται από την κρίση του 2008-09, με εξαίρεση την πανδημία», δήλωσε στο Reuters η εταίρος της Bain, Federica Levato.
Η μελέτη που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη Τετάρτη πιθανότατα θα εντείνει τις ανησυχίες των επενδυτών ότι η τρέχουσα ύφεση του κλάδου, η οποία έχει χτυπήσει τις μετοχές εταιρειών όπως η LVMH και η Kering μπορεί να είναι μεγαλύτερη και βαθύτερη από ό,τι αναμενόταν.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις πολυτελών προσωπικών ειδών – που καλύπτουν είδη ένδυσης, αξεσουάρ και προϊόντα ομορφιάς – αναμένεται να παραμείνουν αμετάβλητες σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, με τις επιδόσεις της Κίνας να παραμένουν αρνητικές, δήλωσε η Levato.
Πλήγμα από τις αυξήσεις τιμών
Η στροφή των εμπορικών σημάτων προς την τοποθέτηση των προϊόντων τους σε υψηλότερο εύρος τιμών, σε συνδυασμό με την εξασθένηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης εν μέσω πολέμων, των οικονομικών προβλημάτων της Κίνας και των εκλογών σε όλο τον κόσμο, οδήγησε πολλούς πελάτες, ιδίως τους νεότερους, να παραιτηθούν από τις αγορές τους.
«Η βάση των καταναλωτών πολυτελείας έχει μειωθεί κατά 50 εκατομμύρια τα τελευταία δύο χρόνια, από ένα σύνολο περίπου 400 εκατομμυρίων καταναλωτών», δήλωσε ο Λεβάτο.
Οι προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς εξαρτώνται εν μέρει από τις στρατηγικές που θα επιλέξουν να ακολουθήσουν οι μάρκες, μεταξύ άλλων όσον αφορά την τιμολόγηση, πρόσθεσε.
Σε μια περαιτέρω ένδειξη ότι οι υψηλότερες τιμές συγκρατούν τους καταναλωτές, η Bain δήλωσε ότι το κανάλι των καταστημάτων σημειώνει καλύτερες επιδόσεις, λόγω της αναζήτησης αξίας από τους αγοραστές.
Βλέπουν ανάκαμψη το 2025
Ο τομέας των προσωπικών ειδών πολυτελείας αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 0% έως 4% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες το 2025, υποστηριζόμενος από τις πωλήσεις στην Ευρώπη και την Αμερική, ενώ η Κίνα αναμένεται να ανακάμψει μόνο στο δεύτερο μέρος του έτους, δήλωσε η Bain.
Η Levato δήλωσε ότι η νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές αφαίρεσε μία αβεβαιότητα, ενώ πιθανές μειώσεις επιτοκίων και φόρων θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν τους Αμερικανούς να ξοδέψουν περισσότερα.
Σε αντίθεση με τα προσωπικά αγαθά, οι δαπάνες πολυτελείας για εμπειρίες, όπως η φιλοξενία και η εστίαση, αναμένεται να αυξηθούν φέτος, δήλωσε η Bain.