Βlack Friday: Κορυφώνεται η «μάχη» στην αγορά
Από τις επιχειρήσεις ένδυσης, υπόδησης και προϊόντων τεχνολογίας που παραδοσιακά «πρωταγωνιστούν» στις αγορές των καταναλωτών, έως τα γυμναστήρια, κομμωτήρια ακόμη και τα ζαχαροπλαστεία, η αγορά κινείται σε ρυθμούς Black Friday.
Παρότι οι πρώτες προσφορές ξεκίνησαν φέτος από πολύ νωρίς -σε ορισμένες περιπτώσεις από τις αρχές του μήνα – η «μάχη» ουσιαστικά κορυφώνεται την προσεχή εβδομάδα και το τριήμερο από την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου έως και τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου (Cyber Monday), με τα καταστήματα να είναι ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου.
Εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, με τους καταναλωτές να έχουν βάλει «μαχαίρι» στις δαπάνες και να εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στις αγορές τους όλο τον χρόνο, οι επιχειρήσεις «ποντάρουν» στη Black Friday για την τόνωση της αγοραστικής κίνησης και του τζίρου τους, ενόψει μάλιστα και της εορταστικής περιόδου που ξεκινά αμέσως μετά. Έτσι στον «χορό» των προσφορών αναμένεται μέχρι την Παρασκευή να έχουν μπει, στο σύνολό τους, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται σχεδόν σε όλους τους κλάδους της αγοράς.
Το ζητούμενο βεβαίως από την πλευρά των καταναλωτών είναι οι προσφορές που γίνονται σε προϊόντα και υπηρεσίες να είναι πραγματικά ελκυστικές, προκειμένου να προχωρήσουν σε αγορές οι οποίες θα καλύψουν τις ανάγκες τους. Στο πλαίσιο αυτό, αρκετοί έχουν ξεκινήσει από νωρίς την έρευνα αγοράς και τη σύγκριση τιμών κυρίως μέσω της δυνατότητας που τους προσφέρει το online κανάλι.
Οι έλεγχοι στην αγορά
Από την πλευρά του, το υπουργείο Ανάπτυξης, επισημαίνει πως ειδικά τη συγκεκριμένη περίοδο διενεργούνται εκτεταμένοι έλεγχοι στην αγορά, με στόχο την προστασία των καταναλωτών αλλά και τη στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Κατά την επίσκεψή του σε καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας, ενόψει της Black Friday, o υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος υπογράμμισε πως η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και η ΔΙΜΕΑ έχοντας στην διάθεσή τους σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, πραγματοποιούν ελέγχους σε πάνω από 10.000 κωδικούς καθώς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των παραπλανητικών εκπτώσεων. «Προτρέπω τους πολίτες να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί, αλλά ταυτόχρονα να γνωρίζουν όλοι ότι αυτοί οι έλεγχοι είναι πολύ αποτελεσματικοί» τόνισε ο κ. Θεοδωρικάκος.
Με το βλέμμα στραμμένο και στον χριστουγεννιάτικο τζίρο
Την ίδια στιγμή, η αγορά στρέφει το βλέμμα της και στην εορταστική περίοδο, η έναρξη της οποίας ουσιαστικά τοποθετείται χρονικά αμέσως μετά τη Black Friday και τη Cyber Monday. Όπως άλλωστε συνέβη και τα προηγούμενα χρόνια, αρκετοί καταναλωτές, με την ευκαιρία των προσφορών της συγκεκριμένης περιόδου, αναμένεται να πραγματοποιήσουν νωρίτερα τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους και να ψωνίσουν τα δώρα των γιορτών.
Το εορταστικό ωράριο στην αγορά πάντως ξεκινάει στις 12 Δεκεμβρίου, με τα εμπορικά καταστήματα στην πρωτεύουσα να λειτουργούν καθημερινά από τις τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ, το Σάββατο από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα και τις Κυριακές 15, 22 και 29 Δεκεμβρίου από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Κλειστά, θα παραμείνουν στις 26 και 26 Δεκεμβρίου καθώς και την 1η και 2 Ιανουαρίου.