Hellas Direct: η σύνδεση με το gov.gr και οι νέες υπηρεσίες που έρχονται στο άμεσο μέλλον
Ένα πρώτο -και αποφασιστικό- βήμα προς την παροχή μίας ευρύτερης γκάμας ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πελάτες της αποτελεί η κίνηση της Hellas Direct να διασυνδεθεί με τo gov.gr προκειμένου να ανακτώνται απευθείας τα επιβεβαιωμένα στοιχεία του οχήματος και του ιδιοκτήτη του κατά τη διάρκεια μίας αίτησης για συμβόλαιο.
Η Hellas Direct αποτελεί την πρώτη ασφαλιστική εταιρεία που αξιοποιεί τη συγκεκριμένη δυνατότητα του gov.gr, η κοινή υπουργική απόφαση για την οποία δημοσιεύτηκε στις αρχές του καλοκαιριού. Όπως εξηγεί στο CNN Greece ο Αιμίλιος Μάρκου, συν-ιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής της Hellas Direct, ο στόχος είναι να διευκολυνθεί ο πελάτης της εταιρείας καθ’όλη τη διάρκεια του συμβολαίου του και «αποτελεί ένα σημαντικό βήμα ώστε να είμαστε σε θέση να δώσουμε καλύτερες υπηρεσίες», ενώ επισημαίνει ότι απαραίτητη προϋπόθεση θα είναι να δίνει τη συγκατάθεση του ο ασφαλισμένος όταν γίνεται η σχετική διαδικασία.
Τα βήματα της διαδικασίας
Η συγκεκριμένη υπηρεσία έρχεται να δώσει λύση σε ένα πρόβλημα που παρατηρείται αρκετά συχνά. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας συμπλήρωσης των στοιχείων στην online φόρμα, ο πελάτης συνειδητοποιεί ότι δεν γνωρίζει ή δεν θυμάται κάποιες λεπτομέρειες για το αυτοκίνητό του, όπως την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας ή τα κυβικά του κινητήρα. Αυτό μπορεί να τον αναγκάσει να διακόψει τη διαδικασία για να βρει τα στοιχεία του αυτοκινήτου στην άδεια κυκλοφορίας του, οδηγώντας σε καθυστέρηση αρκετών λεπτών έως και ωρών. Ή ακόμη και να παρέχει λανθασμένες πληροφορίες για το όχημα, πράγμα που οδηγεί σε λανθασμένη εκτίμηση ρίσκου. Επίσης, ακόμη και αν γνωρίζει τα στοιχεία που χρειάζονται για την αγορά συμβολαίου διαδικτυακά, πολλές φορές γίνονται λάθος καταχωρήσεις και φυσικά απαιτεί χρόνο η διόρθωσή τους.
Με τη νέα δυνατότητα, το μόνο που έχει να κάνει να επιλέξει να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία του gov.gr για να συμπληρώσει τα στοιχεία του αυτοκινήτου και του ιδιοκτήτη. Η διαδικασία είναι σχετικά απλή καθώς το μόνο που χρειάζεται να συμπληρώσει είναι ο αριθμός πινακίδας του αυτοκινήτου, το όνομα, το επώνυμό και το ΑΦΜ του. Αφού ακολουθήσει τα βήματα που απαιτούνται για τη σχετική πιστοποίηση και κάνει και την επισκόπηση των δεδομένων που θα αντληθούν και θα διαβιβαστούν στην ασφαλιστική, παρέχει τη συγκατάθεσή του. Στη συνέχεια, λαμβάνει έναν κωδικό επιβεβαίωσης, τον οποίο εισάγει στην ιστοσελίδα της Hellas Direct και ολοκληρώνει τη διαδικασία. Όλα τα απαιτούμενα πεδία της φόρμας συμπληρώνονται αυτόματα, επιτρέποντάς του να δει άμεσα την εξατομικευμένη προσφορά ασφάλειας και να ολοκληρώσει, εφόσον το επιθυμεί, την αγορά του συμβολαίου.
Τα βασικά οφέλη για τον πολίτη είναι ότι συμπληρώνει τα στοιχεία του αυτοκινήτου και του ιδιοκτήτη αυτόματα και σωστά, εξοικονομεί χρόνο καθώς δε χρειάζεται να ανατρέξει σε έγγραφα ή να προσκομίσει δικαιολογητικά και έχει επιβεβαιώσει τα στοιχεία του με ασφαλή και άμεσο τρόπο για την σύναψη συμβολαίου ασφάλισης.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της εταιρίας, ήδη, από την ενεργοποίηση της υπηρεσίας τον περασμένο Δεκέμβριο έως σήμερα, πάνω από 2.800 χρήστες έχουν ήδη αξιοποιήσει την υπηρεσία, με τους περισσότερους να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου επιτυχώς.
Σύμφωνα με τον κ. Μάρκου, η υπηρεσία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλα τα κανάλια διανομής στην ασφαλιστική αγορά, όπως μεσίτες, πράκτορες και τραπεζοασφάλιση (bancassurance), όχι μόνο αναφορικά με την ψηφιακή αγορά απευθείας από ασφαλιστική (direct). Για παράδειγμα, ένας πελάτης που αγοράζει ασφάλεια μέσω ασφαλιστικού πράκτορα, θα μπορεί μέσω του gov.gr να παρέχει εύκολα και γρήγορα πληροφορίες για το αυτοκίνητο, τον κάτοχο και την άδεια οδήγησης. Η διαδικασία λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο.
Σημειωτέον πως η υπηρεσία αναμένεται να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου, όπως στην παροχή εξατομικευμένης οδικής βοήθειας και κυρίως στην αποζημίωση, όχι μόνο για την αγορά/ανάληψη κινδύνου. Όσον αφορά στην αποζημίωση ειδικά, η νέα δυνατότητα είναι πολύ σημαντική καθώς η διαδικασία θα γίνεται πολύ πιο ακριβής, απλή και γρήγορη, θα μπορεί να παρέχεται εξατομικευμένη βοήθεια και θα περιορίζεται η γραφειοκρατία και οι χρονοβόρες επικοινωνίες μέσω τηλεφώνου και email.
Επιπλέον, η Hellas Direct πρόκειται να δημοσιεύσει μια πρότυπη υλοποίηση ως λογισμικό ανοιχτού κώδικα ανοιχτά διαθέσιμη για όλες τις ασφαλιστικές, προκειμένου να διευκολύνει την αφομοίωση της υπηρεσίας και από άλλους ασφαλιστικούς παρόχους.
Έρχεται το super app
Όπως αναφέρει ο κ. Μάρκου, η νέα δυνατότητα αποτελεί την απαρχή προκειμένου η Hellas Direct να διευρύνει τη γκάμα των υπηρεσιών που προσφέρει προς τους πελάτες της αναφορικά με την κινητικότητα. «Πρακτικά, η διασύνδεση με το gov.gr μας δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μία καλύτερη σχέση με τον ασφαλισμένο μας» αναφέρει ο κ. Μάρκου, προσθέτοντας ότι το επόμενο βήμα της Hellas Direct θα είναι η δημιουργία μίας εφαρμογής για φορητές συσκευές (app) με πολλές δυνατότητες.
Σύμφωνα με τον κ. Μάρκου, το πλάνο είναι να παρέχονται υπηρεσίες πέραν της απλής ασφάλισης, όπως είναι, για παράδειγμα, η άμεση ενημέρωση για ένα οδικό ατύχημα, καθώς, με τη συγκατάθεση του πελάτη η ασφαλιστική μπορεί να γνωρίζει άμεσα – τη στιγμή του συμβάντος – τα ακριβή στοιχεία του αυτοκινήτου και να παρέχει πιο εξατομικευμένη βοήθεια. Οι πελάτες επωφελούνται από την γρηγορότερη επίλυση απρόοπτων περιστατικών και λιγότερη ταλαιπωρία.
Επιπλέον, οι πελάτες θα μπορούν να λαμβάνουν πιο άμεση και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση σε συστηματική βάση για την πιο αποτελεσματική διαχείριση της ασφάλειας τους και των αναγκών του οχήματος τους, για παράδειγμα με ειδοποιήσεις για τη λήξη του συμβολαίου τους ή για τον επόμενο έλεγχό τους στο ΚΤΕΟ.
Φυσικά, στο app θα υπάρχει και η δυνατότητα πρόσβασης στο ψηφιακό πορτοφόλι που έχει δημιουργήσει η Hellas Direct για την παροχή μικροδανείων για κάλυψη εξόδων των οχημάτων με τον κ. Μάρκου να αναφέρει ότι έχει δρομολογηθεί η αίτηση απόκτησης άδειας εταιρείας παροχής πιστώσεων από την εταιρεία προκειμένου να προσφέρει επιπλέον προϊόντα. «Η γκάμα των υπηρεσιών μπορεί να φθάσει μέχρι και τον τομέα του leasing οχημάτων» σπεύδει να τονίσει ο κ. Μάρκου.
Καινοτομία στο επίκεντρο
Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι πως το γεγονός πως η Hellas Direct είναι η πρώτη ασφαλιστική που προσφέρει τη δυνατότητα διασύνδεσης με το gov.gr δεν αποτελεί ιδιαίτερη «έκπληξη» υπό την έννοια ότι η εταιρεία αρέσκεται στις καινοτόμες ιδέες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Hellas Direct απασχολεί 50 άτομα στο τμήμα τεχνολογικών υποδομών που διαθέτει (επί συνόλου 300) και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη νέων, ψηφιακών υπηρεσιών και εφαρμογών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Hellas Direct έχει φθάσει πλέον τα 1,3 εκατ. ασφαλισμένους πελάτες στις 3 χώρες που δραστηριοποιείται (Ελλάδα, Κύπρο και Ρουμανία), εκ των οποίων οι 470 χιλιάδες είναι στη χώρα μας. Η εταιρία έχει θετικό πρόσημο στα κέρδη, ενώ ο κύκλος εργασιών αναμένεται να διαμορφωθεί το 2024 στα 270 εκατ. ευρώ. «Το επόμενο βήμα θα είναι η δραστηριοποίηση μας στην Τσεχία» αναφέρει ο κ. Μάρκου.