Οικονομία

Miele: ο αναβαθμισμένος ρόλος της ελληνικής θυγατρικής και τα πλάνα για το 2025

Στην αναβάθμιση του ρόλου της ελληνικής θυγατρικής στις δραστηριότητες της στα ανατολικά Βαλκάνια και την περιοχή της Αδριατικής προχωρά η Miele, μίας εκ των πιο γνωστών εταιρειών στο χώρο των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών.

Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε τη δημιουργία του Miele Cluster Adria Aegean όπου εντάσσονται οι δραστηριότητες της σε Ελλάδα, Κύπρο, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Κόσσοβο, Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία με επικεφαλής τον Θάνο Κυριαζή, γενικό διευθυντή της Miele Hellas. Η ελληνική θυγατρική ήταν υπεύθυνη για τις πέντε πρώτες αγορές και τώρα προστίθενται ακόμη τρεις.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε κατά τη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης Τύπου ο κ. Κυριαζής, ένας βασικός λόγος ήταν η ανοδική πορεία που παρουσιάζει η Miele Hellas. Το 2024 έκλεισε με τις πωλήσεις στις 5 χώρες που είχε μέχρι πρότινος την ευθύνη η Miele Hellas να ανέρχονται στα 40 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 10% με την Ελλάδα να κινείται στο +12%, ενώ ενισχυμένο κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες ήταν και το μερίδιο αγοράς που έφθασε στο 4,5% όσον αφορά στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται η Miele.

Ο κ. Κυριαζής επεσήμανε ότι υπήρξε αύξησε σε όλες τις κατηγορίες με τη στρατηγική της επιλεκτικής διανομής και της ανάπτυξης δικτύου ιδιόκτητων καταστημάτων να αποδίδει. Σημειώνεται ότι η Miele ξεκίνησε το 2023 να δημιουργεί τα δικά της καταστήματα, τα οποία έχουν φθάσει πλέον στα 5 μετά την προσθήκη άλλων 2 το 2024, ενώ το πλάνο κάνει λόγο για προσθήκη 1-2 ακόμη σημείων κάθε χρόνο. Για το 2025, όπως αναφέρθηκε, θα υπάρξει τουλάχιστον 1 ακόμη στην Αττική χωρίς να αποκλείεται ένα ακόμη σε πόλη της περιφέρειας. Σημειωτέον πως οι πωλήσεις των καταστημάτων της Miele αυξήθηκαν κατά 24% το 2024, ενώ ενισχυμένο ήταν και το ηλεκτρονικό κατάστημα που παρουσίασε αύξηση 57%.

O Θάνος Κυριαζής, γενικός διευθυντής της Miele Hellas

THODORIS ANAGNOSTOPOULOS/PHOTOPRESS TH&A ANAGNOSTOPOULOI OE

Οι αλλαγές που φέρνει το cluster

Η δημιουργία του cluster αλλάζει τα δεδομένα και όσον αφορά τα πλάνα της Miele για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή. Ο κ. Κυριαζής επεσήμανε ότι ο συνολικός τζίρος των 8 χωρών το 2024 έφθασε στα 64 εκατ. ευρώ με το μερίδιο αγοράς στο 4,1%. Η προσθήκη τριών ακόμη χωρών έχει ως αποτέλεσμα να προστίθενται 3 ακόμη ιδιόκτητα καταστήματα, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων θα φθάσει συνολικά στα 153 άτομα για μία αγορά με συνολικό αριθμό καταναλωτών της τάξεως των 26 εκατομμυρίων. Η Ελλάδα παραμένει προφανώς η βασική αγορά αλλά υπάρχουν, όπως επεσήμανε ο κ. Κυριαζής, πολλά περιθώρια ανάπτυξης με τη Miele να θέλει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που υπάρχουν.

Όσον αφορά το 2025, η εκτίμηση του κ. Κυριαζή είναι ότι θα υπάρξει μία αύξηση της τάξεως του 10% και ο συνολικός κύκλος εργασιών για τις 8 χώρες θα φθάσει στα 70 εκατ. ευρώ με την Ελλάδα να κινείται στο +12%. Η Miele περιμένει πολλά από τα ιδιόκτητα καταστήματα που εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν αύξηση 28% αλλά και από ενίσχυση των πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες.

Σημειωτέον πως πριν από δύο χρόνια, ο κ. Κυριαζής είχε κάνει λόγο για έναν στόχο πωλήσεων το 2030 ύψους 100 εκατ. ευρώ για τις 5 αγορές που είχε τότε η Miele. Προφανώς, οι στόχοι πλέον διαφοροποιούνται αλλά όπως σημείωσε ο επικεφαλής της Miele Hellas η εταιρεία στηρίζει πολλά στην διαφοροποίηση της όσον αφορά στην εμπορική πολιτική και το μοντέλο των ιδιόκτητων καταστημάτων που υλοποιεί. Πρόσθεσε δε ότι εκτιμάται πως το 2025 το 25% των πωλήσεων θα προέρχεται από τα ιδιόκτητα καταστήματα, στα οποία δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της εμπειρίας.

Η Miele θεωρείται ένα brand που δίνει έμφαση στην ποιότητα και απευθύνεται στα ανώτερα στρώματα της αγοράς. Η πρόκληση, όπως παραδέχθηκε και ο κ. Κυριαζής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του CNN Greece, είναι πως θα προσεγγίσει τις νεότερες γενιές καταναλωτών που έχουν μία διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά και τις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές που χρησιμοποιούν.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button