Οικονομία

Nέο τοπίο στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού

Με ρυθμό 10,2% αναπτύχθηκε το 2024 στην ελληνική αγορά, η κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού, στην οποία δραστηριοποιούνται συνολικά περί τα 40-50 σήματα, ενώ ο συνολικός όγκος έφτασε τα 915.639.567 λίτρα.

Σύμφωνα με όσα επισήμανε κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης ο αντιπρόεδρος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, Κωνσταντίνος Σεπετάς, το 2024 το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Βίκος ανήλθε στην πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 20,4%. Κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 18,7% με τον όγκο να ενισχύεται από 157.520.558 λίτρα το 2023, σε 187.019.709 λίτρα το 2024.

Με βάση τα ίδια στοιχεία της NielsenIQ που παρουσιάστηκαν από την εταιρεία στο περιθώριο της έκθεσης HORECA, ο δεύτερος επώνυμος ανταγωνιστής βρίσκεται πίσω κατά 1,7 μονάδες φτάνοντας σε όγκο 170,799 εκατ. ευρώ. Στην τρίτη θέση της αγοράς στη λιανική βρέθηκε η ιδιωτική ετικέτα η οποία εμφάνισε ελαφρά πτώση της τάξεως του 0,9% με το μερίδιο της να υποχωρεί.

Σημειώνεται πως συνολικά, ο κύκλος εργασιών της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων – μαζί και με τη δραστηριότητα σε αναψυκτικά και mixers, έφτασε τα 127.198.774,32 εκατ. ευρώ το 2024 από 113.061.542,05 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 12,5%.

Ο έτερος μεγάλος παίκτης της αγοράς του εμφιαλωμένου νερού, η Χήτος ΑΕΒΕ, μέλος του Ομίλου Green Beveragesμε το brand Ζαγόρι, με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία για τη χρήση του 2023 -που αποτέλεσε την πρώτη χρονιά μετά την απορρόφηση της Green Cola- είχε εμφανίσει κύκλο εργασιών 98,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 24% σε σχέση με το 2022.

Επενδύσεις και νέες κινήσεις

Tην ίδια στιγμή, έντονη είναι τα τελευταία χρόνια στον κλάδο, τόσο η επενδυτική δραστηριότητα, όσο και η κινητικότητα, με την είσοδο νέων παικτών σε μία αγορά η οποία εμφανίζει αυξημένη ζήτηση, με δεδομένο ότι συνδέεται σε μεγάλο βαθμό και με τον τουρισμό που τροφοδοτεί την κατανάλωση.

Η Ηπειρωτική Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων «τρέχει» το επενδυτικό της πλάνο ύψους 100 εκατ. ευρώ το οποίο είχε ανακοινώσει στις αρχές του 2024 και αφορά και στη δραστηριότητά της στον τομέα του εμφιαλωμένου νερού αλλά και στα αναψυκτικά.

Από την πλευρά της η Χήτος υπέγραψε το Μάιο του 2024 πρόγραμμα χρηματοδότησης ύψους 21 εκατ. ευρώ με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και την Τράπεζα Πειραιώς και στοχεύει στην υλοποίηση επενδυτικού πλάνου άνω των 25 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η Ζήρεια ΕΠΕ, θυγατρική της Χήτος, υλοποιεί επένδυση 3 εκατ. ευρώ στις παραγωγικές της εγκαταστάσεις στην Κόρινθο, αυξάνοντας τη δυναμικότητα του Ομίλου Green Beverages.

Επενδύσεις που φτάνουν κοντά στα 20 εκατ. ευρώ συνολικά, οποίες αφορούν σε νέες γραμμές παραγωγής που έχουν ήδη ολοκληρωθεί αλλά και στο νέο logistic center της εταιρείας, υλοποιεί η εταιρεία «Θεόνη», όπως ανακοίνωσε η διοίκησή της τον περασμένο Οκτώβριο.

Στις σημαντικότερες κινήσεις των τελευταίων ετών στον κλάδο ξεχώρισαν η είσοδος των Σπύρου Θεοδωρόπουλου, Απόστολου Ταμβακάκη και Νίκου Καραμούζη στην αγορά μέσω της εταιρείας Water Invest και της απόκτησης του πλειοψηφικού πακέτου της εταιρείας Σ. Μεντεκίδης, με τα εμφιαλωμένα νερά Διός και Σέλι. Δραστηριότητα στη συγκεκριμένη αγορά απέκτησε και η εταιρεία «Νερά Πηγών Γράμμου» του εφοπλιστή Παναγιώτη Τσάκου με το φυσικό μεταλλικό νερό Arrena. Παράλληλα, χέρια άλλαξε το νερό Ιόλη, καθώς από τα μέσα του 2023 η Ιόλη Πηγή, θυγατρική της Sterner Stenhus Greece, βασικός μέτοχος της Premia Properties, εξαγόρασε από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία τις εγκαταστάσεις, την επιχείρηση και το brand του Φυσικού Μεταλλικού Νερού Iόλη.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button