Nέο deal για την Fourlis στα αθλητικά είδη: Στρατηγική συμφωνία με τη Foot Locker
Τη διεύρυνση της παρουσίας της στον κλάδο των αθλητικών ειδών και συγκεκριμένα στη «δυναμική» κατηγορία του lifestyle & fashion, σηματοδοτεί η νέα στρατηγική συμφωνία της Fourlis με την αμερικανική Foot Locker ενώ ο Όμιλος αποκτά πλέον δραστηριότητα σε 8 χώρες.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, που ανακοινώθηκε σήμερα, η Fourlis αναμένεται να εξαγοράσει το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα (3 φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα) και τη Ρουμανία (επίσης 3 φυσικά καταστήματα). Η εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία υπόκειται σε ορισμένους όρους και αναμένεται να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Ταυτόχρονα ο Όμιλος συνάπτει αποκλειστικές συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την ανάπτυξη των αγορών της Ελλάδας και της Ρουμανίας, με παράλληλη επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας καταστημάτων σε 6 επιπλέον χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα, στη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο.
Σημειώνεται πως η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, καταγράφοντας διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ αναμένεται να προσεγγίσει τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.
«Προχωράμε σε μια κίνηση στρατηγικού χαρακτήρα, η οποία όχι απλά θα αναβαθμίσει τον τομέα μας των αθλητικών, αλλά θα δημιουργήσει τις προοπτικές για υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων μας μεσοπρόθεσμα, φτάνοντας περίπου τα 500 εκατ. πωλήσεις ενοποιημένα (Intersport-Foot Locker) την επόμενη τριετία με πενταετ;ia και πολλαπλασιάζοντας την κερδοφορία μας» σημείωσε ο επικεφαλής του Ομίλου Fourlis, Bασίλης Φουρλής κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης. «Άρα και ο στόχος που έχουμε ανακοινώσει για το 2026- 2027, για συνολικό τζίρο του Ομίλου ύψους 750 εκατ. ευρώ και 8% EBIT, θα αλλάξει προς τα πάνω, λόγω της στρατηγικής αυτής κίνησης» πρόσθεσε.
Tο πλάνο ανάπτυξης και τα νέα καταστήματα
Η συνολική επένδυση υπολογίζεται πως στη εξαετία θα ανέλθει στα 80 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί μέσω της λειτουργικής κερδοφορίας. Στόχος της Fourlis είναι να αναπτύξει περισσότερα από 100 φυσικά καταστήματα στην περιοχή που προβλέπει η συμφωνία, παράλληλα με 8 ηλεκτρονικά καταστήματα. Κατά το πρώτο έτος αναμένεται το άνοιγμα 15-20 καταστημάτων, με τον όμιλο να προσβλέπει σε τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ πωλήσεις.
Τα δύο brands με τα οποία ο Όμιλος Fourlis θα δραστηριοποιείται πλέον στην αγορά αθλητικών ειδών (Intersport – Foot Locker) θα λειτουργούν ως συμπληρωματικά concept και θα αναπτύσσονται παράλληλα, όπως εξήγησε ο κ. Φουρλής.
«Mετά την αποεπένδυση από την The Athlete’s Foot, υπήρχε ένα κενό στην κατηγορία του Sport Fashion. Ωστόσο, δεν πρόκειται για αναπλήρωση της TAF, αλλά μπορούμε να πούμε πως «ανεβαίνουμε» κατηγορία με αυτή την επένδυση» σημείωσε ο Δημήτρης Βαλαχής είναι Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Fourlis. Επεσήμανε ακόμη ότι με τη συγκεκριμένη συμφωνία ο Ομίλου Fourlis πλέον θα αναπτύσσει δραστηριότητα σε 8 χώρες – με την προσθήκη 4 νέων αγορών- καλύπτοντας όλο τον χώρο των Βαλκανίων κάτι που ανοίγει καινούριους ορίζοντες για τον όμιλο.
Η Foot Locker και η περιζήτητη κατηγορία του lifestyle & fashion στα αθλητικά
Σημειώνεται πως στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle & fashion αποτελεί την πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς με την Gen-Z να αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών.
Στο πλαίσιο αυτό, η Foot Locker έχει αναπτύξει μία συγκεκριμένη και μοναδική τοποθέτηση που συνδυάζει μάρκα, προϊόν και μάρκετινγκ, ώστε να προσεγγίσει και να αλληλεπιδράσει αποτελεσματικά με τους καταναλωτές. H εταιρεία που ξεκίνησε το 1974 στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, ήρθε στην Ευρώπη το 1989 με πρώτο κατάστημα στη Γερμανία διαθέτει σήμερα 2.264 σημεία παγκοσμίως και δραστηριοποιείται σε 26 χώρες.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με τον Όμιλο Fourlis, καθώς αξιοποιούμε το γεωγραφικό τους αποτύπωμα, την εκτεταμένη υποδομή τους, αλλά και τη βαθιά γνώση της αγοράς που κατέχουν, με σκοπό να δημιουργήσουμε περαιτέρω ανάπτυξη της Foot Locker σε αυτές τις περιοχές. Αυτές οι συμφωνίες με τον Όμιλο Fourlis θα επιτρέψουν στην Foot Locker να επεκτείνει την παγκόσμια εμβέλειά της» σχολίασε αναφορικά με τη συμφωνία η κ. Mary Dillon, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της Foot Locker Inc.