Η «διαφορετική» Βlack Friday – «Zεσταίνεται» η κίνηση, συγκρατημένοι στις αγορές οι καταναλωτές
Χωρίς τις μεγάλες ουρές, έξω από τις αλυσίδες καταστημάτων, των παρελθόντων ετών και με στοχευμένες, κυρίως, αγορές από πλευράς των καταναλωτών ξεκίνησε η φετινή Black Friday όπως δείχνει το ρεπορτάζ του CNN Greece από τον μεγαλύτερο εμπορικό δρόμο της χώρας, την Ερμού, τις πρώτες ώρες της φετινής Black Friday.
H εικόνα που βλέπαμε στο παρελθόν με πλήθος καταναλωτών να περιμένουν έξω από τα πολυκαταστήματα και τις μεγάλες αλυσίδες – κατά κύριο λόγο βεβαίως στις ΗΠΑ, σε μικρότερο βαθμό και στην ελληνική αγορά- σήμερα είναι εντελώς διαφορετική.
Σε μεγάλο βαθμό αυτό αποδίδεται και από τους ίδιους τους εμπόρους στο γεγονός ότι ο θεσμός που ξεκίνησε ως μία ημέρα προσφορών, πλέον έχει μετατραπεί σε περίοδο προσφορών πολλών ημερών που φτάνει ακόμη και τον έναν μήνα. Την ίδια στιγμή οι πληθωριστικές πιέσεις των τελευταίων ετών, έχουν οδηγήσει την πλειονότητα τουλάχιστον των καταναλωτές να είναι περισσότερο επιφυλακτικοί να προχωρούν σε πολύ συγκεκριμένες αγορές.
Έτσι, η κίνηση στην Ερμού τις πρώτες ώρες μετά το άνοιγμα των καταστημάτων ήταν υποτονική ενώ όσο περνάει η ώρα «ζεσταίνεται», με τους εμπόρους να περιμένουν καλύτερη εικόνα και μεγαλύτερη προσέλευση και το απόγευμα της σημερινής μέρας αλλά και ολόκληρο το Σαββατοκύριακο που θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά.
«Η προσέλευση των καταναλωτών στα καταστήματα και οι αγορές για τη Black Friday, πλέον «σπάνε» σε περισσότερες ημέρες και δεν επικεντρώνονται σε μόλις μία ημέρα. Οι προσφορές είχαν ξεκινήσει από τις προηγούμενες εβδομάδες και η αγοραστική κίνηση αναμένεται να κορυφωθεί το τριήμερο από σήμερα έως και την Κυριακή παλλά και τη Δευτέρα, στη Cyber Monday για τις online αγορές» σημειώνει στο CNN Greece o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και β’ αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ, Θεοδωρος Καπράλος.
Οι έμποροι εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι σχετικά με την πορεία του τζίρου την συγκεκριμένη περίοδο με τον κ. Καπράλο να εξηγεί πώς οι καταναλωτές όλο το προηγούμενο διάστημα, έκαναν έρευνα αγοράς, ρωτούσαν τους καταστηματάρχες για τιμές και πλέον αναμένεται να προχωρήσουν σε συγκεκριμένες, κυρίως, αγορές.
«Ελπίζουμε ότι θα συμβάλλει και ο καιρός τις επόμενες ημέρες, ώστε και οι μικρότερες επιχειρήσεις να αποκτήσουν μερίδιο στην ”πίτα” του τζίρου. Σε αντίθετη περίπτωση, οι αγορές των καταναλωτών θα επικεντρωθούν στα μεγάλα ”κλειστά” πολυκαταστήματα και στο online κανάλι» σημειώνει ο κ. Καπράλος.
Οι καταναλωτές φαίνεται πως πάντως πως περιμένουν περιόδους προσφορών όπως η Βlack Friday προκειμένου να προχωρήσουν σε αγορές που ανέβαλαν κατά τη διάρκεια του έτους πιεζόμενοι από την ακρίβεια και διοχετεύοντας το διαθέσιμο εισόδημά τους στην κάλυψη των βασικών αναγκών της διαβίωσης τους. Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με το κ. Καπράλο, το γεγονός ότι πλέον προσφορές μπορούν να διενεργούνται σε όλη τη διάρκεια του χρόνου έχει σε έναν βαθμό «απαξιώσει» τέτοιες περιόδους καθώς πλέον οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να αναζητούν ανά περίπτωση τις προσφορές εκείνες που θεωρούν ελκυστικές και πέραν των εκπτωτικών περιόδων και της Black Friday.
Στις φετινές αγορές τους πάντως όπως κάθε χρόνο, αναμένεται να «πρωταγωνιστήσουν» τα ηλεκτρονικά είδη, τα προϊόντα ένδυσης – υπόδησης, τα είδη σπιτιού και τα παιδικά είδη.