Οικονομία

Λιανεμπόριο: Τα τρία «αγκάθια» και το στοίχημα για το τελευταίο τρίμηνο του έτους

Με εξαίρεση τα σχολικά είδη και γενικότερα τα προϊόντα για τα παιδιά που σχετίζονται με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το λιανεμπόριο συνέχισε να κινείται σε υποτονικούς ρυθμούς και τον πρώτο μήνα του φθινοπώρου.

Σε κάθε περίπτωση, το μπάτζετ των καταναλωτών ακόμη και στις αγορές που κρίθηκαν αυτή την περίοδο ως περισσότερο αναγκαίες, όπως ο σχολικός εξοπλισμός ή η παιδική ένδυση και υπόδηση, ήταν σημαντικά μειωμένο σε σχέση, καθώς προσπάθησαν να καλύψουν τις ίδιες ανάγκες με λιγότερα χρήματα, σύμφωνα με όσα σημειώνει στο CNN Greece, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Θεόδωρος Καπράλος. Την ίδια στιγμή, οι «πιέσεις» στις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων εντάθηκαν, με αποτέλεσμα ο κλάδος να μπαίνει στο τρίτο και τελευταίο τρίμηνο του έτους, με έντονο προβληματισμό και ανησυχία.

Η ακρίβεια, το ενεργειακό και οι γεωπολιτικές εξελίξεις

Εστιάζοντας στα ζητήματα που αποτελούν αυτή τη στιγμή τα μεγάλα «αγκάθια», ο κ. Καπράλος επισημαίνει τη μειωμένη αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών λόγω της γενικότερης ακρίβειας αλλά και την «πίεση» που συνεχίζουν να υφίστανται οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, τόσο εξαιτίας της χαμηλής αγοραστικής κίνησης κατά τη διάρκεια του έτους, όσο και του ενεργειακού κόστους.

Οι γεωπολιτικές εξελίξεις εντείνουν μάλιστα την ανησυχία του εμπορικού κόσμου και σε ό,τι αφορά το ζήτημα της ενέργειας αλλά και της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς μία ενδεχόμενη νέα «πίεση» στις μεταφορές που θα ανεβάσει το κόστος τους, αναμένεται να επιβαρύνει επιπλέον τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.

Οι προσδοκίες των εμπόρων

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, ο κλάδος μπαίνει στο τρίτο τρίμηνο του έτους, κατά το οποίο, από τη μία πλευρά δεν έχει να «ποντάρει» στις τουριστικές αφίξεις των προηγούμενων μηνών, από την άλλη ωστόσο, ελπίδες για τόνωση του τζίρου δίνουν δύο σημαντικές περίοδοι: η Black Friday και η εορταστική περίοδος του Δεκεμβρίου.

Από την πλευρά του ο κ. Καπράλος σημειώνει πως σημαντική παράμετρο για την πορεία της αγοραστικής κίνησης, ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η πλειονότητα των οποίων δραστηριοποιείται στην ένδυση και την υπόδηση, αποτελεί ο καιρός. Άλλωστε ο ήπιος περσινός χειμώνας ήταν μία από τις βασικότερες αιτίες που η ένδυση και η υπόδηση είχαν χαμηλές επιδόσεις, με τους καταναλωτές, μέσα και στο γενικότερο πλαίσιο της περικοπής των δαπανών τους, να αναβάλλουν τις αγορές σε ρούχα και παπούτσια της χειμερινής σεζόν.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button