Οικονομία

Τι αναζητά ο όμιλος Quest στον κλάδο των ηλεκτρικών συσκευών

Η ανακοίνωση της απόκτησης του πλειοψηφικού ελέγχου της Μπενρουμπή από την Quest Συμμετοχών δεν έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς οι σχετικές πληροφορίες είχαν κυκλοφορήσει εδώ και μερικές εβδομάδες. Αλλά, από την άλλη πλευρά, αποτελεί ένα ακόμη δείγμα της κινητικότητας που υπάρχει στο χώρο των ηλεκτρικών συσκευών.

Ο όμιλος Quest έγινε γνωστός από την ενασχόληση του με το χώρο της πληροφορικής και η Info Quest Technologies παραμένει η μεγαλύτερη εταιρεία χονδρικής διάθεσης ειδών πληροφορικής στην Ελλάδα. Τα τελευταία, όμως, χρόνια έχει αρχίσει να δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αγορά των ηλεκτρικών ειδών, γνωστών και ως «λευκών» συσκευών. Η δημιουργία της Clima Quest, η οποία διανέμει τα κλιματιστικά Gree, και η εξαγορά της Γ.Ε. Δημητρίου, γνωστή για τη διανομή των κλιματιστικών Toyotomi, έχουν ως αποτέλεσμα ο όμιλος Quest να είναι από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στην αγορά του κλιματισμού. Παράλληλα, οι εταιρείες του ομίλου έχουν τη διανομή για διάφορα brands στην αγορά των ηλεκτρικών συσκευών όπως είναι η Singer και η Izola αλλά και η Sharp και γενικότερα τα «λευκά» έχουν αρχίσει να αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία στα οικονομικά αποτελέσματα της Quest.

Η Μπενρουμπή έρχεται να προστεθεί σε αυτή τη λίστα των brands. Μία αρκετά γνωστή ελληνική εταιρεία με παράδοση στο χώρο των μικροσυσκευών με το brand Izzy που δημιουργήθηκε το 2002, η οποία έχει ιδιαίτερα σημαντικά μερίδια στη συγκεκριμένη αγορά. Το τίμημα των 27,2 εκατ. ευρώ δείχνει λογικό για το 70% μίας εταιρείας, οι πωλήσεις της οποίας διαμορφώθηκαν πέρσι στα 25 εκατ. ευρώ με τα τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 5,2 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων στα 3,8 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον πως η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, προβλέπει ότι η οικογένεια Μπενρουμπή παραμένει στην εταιρεία με την η κα Αλίκη Μπενρουμπή να διατηρεί τη θέση της διευθύνουσας συμβούλου και την κα Αλεξία Μουστρούφη-Μπενρουμπή να έχει το ρόλο της chief operating officer.

Κινητικότητα στην αγορά

Ο όμιλος Quest δεν είναι ο μόνος παραδοσιακός «παίκτης» της πληροφορικής και των ηλεκτρονικών προϊόντων που έχει κάνει άνοιγμα στις «λευκές» συσκευές. Από πλευράς αλυσίδων, Public και Πλαίσιο δίνουν πλέον ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη συγκεκριμένη αγορά, δεδομένου ότι έχει και υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Επιπλέον, η άνοδος της δημοτικότητας του… σπιτιού, ιδίως μετά την «καραντίνα» λόγω COVID-19, έχει ενισχύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών για μικρές αλλά και μεγάλες οικιακές ηλεκτρικές συσκευές. Και δεν είναι τυχαίο ότι βλέπουμε ουκ ολίγες νέες εταιρείες να κάνουν την εμφάνιση του στην ελληνική αγορά των ηλεκτρικών συσκευών.

Μεταξύ των νέων «παικτών» περιλαμβάνονται ονόματα όπως η TCL και η Hisense αλλά αναμένεται να δούμε και τη Xiaomi, διανομέας των προϊόντων της οποίας είναι η Info Quest Technologies, να κάνει την εμφάνιση της στο κομμάτι των «λευκών» συσκευών μέσα στους επόμενους μήνες. Όπως επίσης αναμένεται να δούμε εταιρείες που κινούνται, κατά κύριο λόγο, στη χονδρική διάθεση ειδών πληροφορικής να εισέρχονται στις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές, Όπως, για παράδειγμα, η Westnet που φέρνει τα προϊόντα της κινεζικής Dreamee, που θεωρείται από τους ανερχόμενους κατασκευαστές.




Source link

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button